Consiliul Judeţean Bihor intră în secolul XXI, dând locuitorilor, agenţilor economici şi instituţiilor posibilitatea să facă plăţi online. Aleşii bihorenilor au aprobat marţi, în unanimitate, aşa-numita „înrolare” a CJ în Sistemul Naţional Electronic de Plată.
Includerea Consilliului Judeţean în acest sistem a fost iniţiată de Direcţia Economică a instituţiei, iar acest lucru înseamnă că CJ va selecta un furnizor de servicii de acceptare de plăţi electronice, prin procedură de achiziţie publică.
În cazul plăţii online a taxelor, impozitelor şi a altor venituri la bugetul judeţului, comisioanele bancare vor fi suportate partajat. Contribuabilii vor suporta comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de propriii lor furnizori, iar CJ pe cele aferente serviciilor de plată percepute de furnizorul pe care îl va selecta.
În motivaţia hotărârii adoptate marţi se arată că aderarea Consiliului Judeţean la Sistemul Naţional Electronic este atât o obligaţie legală, cât şi un „pas important în crearea unei administraţii publice moderne”, mai ales în contextul pandemiei, dar nu numai, iar modernizarea instrumentelor de plată va determina şi creşterea volumului de taxe şi impozite colectate.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.