URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Februarie 2018, 23:07

Cale ferată de mare viteză via Oradea: România şi Ungaria au semnat pentru tren super rapid între Cluj şi Budapesta

Cale ferată de mare viteză via Oradea: România şi Ungaria au semnat pentru tren super rapid între Cluj şi Budapesta sursa foto: Mediafax.ro (Shutterstock)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta, a anunţat ministrul ungar de Externe. Dacă se va concretiza, calea ferată va trece prin Oradea.

De altfel, Guvernul ţării vecine a aprobat şi o finanţare în valoare de un miliard de forinţi pentru acest proiect, anunţă agenţia MTI, citată de Mediafax.

"Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti", a spus Szijjarto.

De precizat că nu a fost avansat un termen-limită pentru finalizarea lucrării.

Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.

Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate.

Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteză pot circula cu peste 250 km/oră şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/oră sunt în general considerate căi ferate de mare viteză, mai arată Mediafax.

Ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, declara, în luna octombrie, la Cluj-Napoca, că doreşte să îmbunătăţească legăturile dintre Ungaria spre Transilvania prin construcţia unei noi autostrăzi spre Oradea şi care se continuă cu A3 spre Cluj dar şi o cale ferată rapidă spre partea de vest a României.

"Şi în prezent oraşe precum Timişoara, Arad sau Lugoj sunt conectate deja prin autostradă la Budapesta, iar în curând vor urma Deva, Sibiu, Cluj (prin A10 Sebeş-Turda) şi Târgu Mureş. Spre comparaţie, momentan nu se ştie o dată exactă cu privire la construcţia autostrăzilor Piteşti-Sibiu, Comarnic-Braşov, în timp ce Târgu Mureş-Iaşi rămâne un vis frumos  o autostradă care să străbată trei şiruri muntoase fiind un proiect SF într-o ţară în care 3 km de autostradă între Bucureşti şi Centură pe A3 durează de mai bine de cinci ani, iar proiectele sunt câştigate de firme fără angajaţi sau experienţă", nota, la acea vreme, Ziarul Financiar.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Iar prostiti lumea?
Iar prostiti lumea? Ce mare viteza cand in Ro. viteza e restrictionata la 50km/ora? Viteza media a trenurilor (nu alea de tipo personal) este de 47km/ora! Nu aburiti oamenii cu sperante desarte. doar daca ungurii nu reconstruiesc in Romania caile ferate si asta din interes etnic!
Postat 06 Februarie 2018, 14:59 de scortosul
Romania e condusa de retardati !?!
Primul lucru la care ar fi trebuit sa se gandeasca ar fi fost, in mod normal, un tren rapid spre Bucuresti !?!
Postat 06 Februarie 2018, 10:47 de WinDos
Doar atat aveti voie sa devoalati?!
Dar despre acordul prin care Romania se obliga sa livreze gaz metan ungariei, nu scrieti?! Bine, nu din cel pe care il importam de la rusi, ala e prea scump pt. unguri, e bun doar la populenii mioritici! Adica ce credeau psd-istii, ca oficina ungariei din parlamentul de la Bucuresti a votat guvernul asa, fara sa ceara nimic in schimb pt. patria mama?! Mai mult ca sigur ca in ungaria pretul gazului metan importat din Romania va fi mai mic decat pt. consumatorii casnici de pe la noi!
Postat 06 Februarie 2018, 09:50 de ili3
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON