Începând de vineri, dacă mergeţi la restaurant ori la coafor şi lăsaţi bacşiş trebuie să primiţi bon fiscal, anunţă Digi24.ro, menţionând că, tot din 8 mai, firmele trebuie să aibă un registru în care să treacă banii cu care vin angajaţii la muncă, altfel riscă amenzi de până la 9000 de lei.
Registrul nu este o noutate, el a mai existat în 2007-2008, însă a fost retras. Totuşi, unele firme nu au renunţat la el.
Potrivit Digi 24, reprezentanţii Antifraudă susţin că tocmai patronii au solicitat acest registru pentru a-şi controla mai strict angajaţii. Totuşi, noua reglementare a stârnit nemulţumiri în rândul comercianţilor, care se plâng că registrul introduce de fapt şi mai multă birocraţie costisitoare.
Angajaţii trebuie să completeze registrul de bani personali zilnic, la începutul programului de lucru, fără ştersături sau modificări şi fără să lase spaţii neutilizate.
În cazul unui control, tabelul va trebui prezentat inspectorilor ANAF, pentru ca aceştia să poată stabili clar care sunt banii angajaţilor şi care sunt câştigurile din casa de marcat, care nu au fost declarate, mai menţionează sursa citată.
În ce priveşte bonul fiscal pentru bacşiş, reglementările au născut o serie de controverse. Potrivit adevarul.ro, un timişorean a postat pe Facebook un bon fiscal primit pentru un bacşiş de 10 bani, lăsat la un magazin de carne de la care a cumpărat mezeluri. "Aberaţia funcţionează", a scris omul, revoltat.
O altă situaţie absurdă este întâlnită în cazul magazinelor la care clienţii lasă câte 10 sau 20 de bani, rest pe care refuză să îl mai ia, în vreme ce emiterea unui bon o costă 40 de bani, la care se adaugă timpul pierdut pentru emiterea bonului, plata angajatului pentru operaţiunea respectivă şi timpul pierdut de clienţii care aşteaptă la rând emiterea bonului pentru bacşişul de 10 bani. Aşa ajunge să coste emiterea unui bon mai mult decât bacşişul.
Pe de altă parte, mai scrie Adevărul, noile reglementări privind impozitarea bacşişului au declanşat o adevărată isterie în rândul comercianţilor disperaţi să intre în legalitate de frica ANAF. În mai multe oraşe din ţară, oamenii au stat la cozi să cumpere registrele de bani personali, obligatorii din 8 mai, reclamând faptul că autorităţile ar fi putut lăsa un termen mai mare pentru intrarea în vigoare a noilor modificări.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.