Dacă greva spontană a angajaţilor OTL de marţi ar fi fost una legală, societatea ar fi trebuit să asigure cel puţin o treime din activitate.
Potrivit articolului 205 din Legea 52/2011 privind dialogul social, în unităţile care asigură transportul în comun "greva este permisă cu condiţia ca organizatorii grevei să asigure serviciile, dar nu mai puţin de o treime din activitatea normală".
Protestul nu este, însă, asumat de sindicat, astfel că deznodământul boicotului rămâne în continuare incert.
"Noi am venit la lucru ca de obicei, pe ora 6, dar oamenii erau în grevă de la 4 jumătate. Eu am aflat de grevă cu 10 minute înainte să mă sune domnul primar", a spus liderul sindical Virgil Mînz.
După cum se ştie, Ilie Bolojan s-a deplasat, dis de dimineaţă, la sediul OTL, unde le-a spus angajaţilor să facă ceea ce cred de cuviinţă, fiindcă nu le poate promite nimic.
Potrivit surselor BIHOREANULUI, iniţiativa opririi spontane a lucrului a aparţinut şoferilor şi vatmanilor societăţii, care s-au simţit ignoraţi de administraţie, pe fondul negocierior privind contractul colectiv de muncă.
Protestatarii au blocat şi pompele de alimentare cu carburant ale OTL, astfel încât greva să nu poată fi spartă.
În tot acest timp, negocierile angajaţilor cu conducerea societăţii continuă, în sediul societăţii. Şoferii şi vatmanii l-au delegat pe liderul sindical Mânz să le prezinte doleanţele.
La primele discuţii, administraţia le-a oferit o majorare de 250 lei la salariul brut şi bonuri de masă în valoare de 15 lei, care să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2018, dar oamenii au refuzat.
Ei cer majorarea "la zi" a salariilor brute la 3.000 lei, tichete de masă de 15 lei, acordarea sporului de stres de 15% şi plata cu 100% a sâmbetelor şi duminicilor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.