URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Mai 2015, 22:54

Autostrăzi mai scumpe: 21 de milioane de euro pentru un kilometru!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Guvernul schimbă standardele de cost vizând construcţia de autostrăzi, estimând că va cheltui, în funcţie de relief, între 5 şi 21 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de şosea rapidă, din cei 1300 de km promişi.

Situaţia a fost făcută publică de Digi24.ro, care face şi o comparaţie şi cu preţurile de acum 5 ani, când preţurile etalon adoptate de Guvern erau de câteva ori mai mici - între 4 şi 6 milioane de euro pe kilometru.

Noile standarde de cost sunt incluse în Master Planul pentru Transporturi, document de care depind banii europeni pentru infrastructură pentru următorii cinci ani şi care nu a fost deocamdată aprobat de Bruxelles, arată sursa citată.

Astfel,  cel mai scump tronson de autostradă va fi cel dintre Posada şi Surduc de pe Comarnic-Braşov, unde cei din Ministerul Transporturilor estimează că vor plăti în medie peste 21 de milioane de euro pentru fiecare din cei 36 de kilometri de şosea de mare viteză prin munte.

Scumpă va fi şi porţiunea de 86 de kilometri dintre Curtea de Argeş şi Sibiu, parte a autostrăzii Sibiu-Piteşti, unde Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) estimează că va plăti între 17 şi 18 milioane de euro pentru fiecare kilometru.

Potrivit Digi24.ro, standardele din 2010 avansau un cost de aproape trei ori mai mic pentru construirea unui kilometru de autostradă la munte. „Când vorbim de 6 milioane de euro autostradă de munte nu sunt incluse lucrări de artă, poduri, nu este inclus iluminatul, parcări, spaţii de servicii”, a declarat jurnaliştilor Valentin Stoica, reprezentantul unei firme de proiectare.

Noile standarde cuprind toate acestea, spun specialiştii. Aşa s-ar explica şi de ce preţul etalon pentru un kilometru de şosea de mare viteză la deal a urcat de la 5 la 8,7 milioane de euro, iar cel pentru un kilometru de autostradă la câmpie de la 4 la aproape 5 milioane de euro.

De precizat însă că aceste standarde de cost sunt doar orientative. Cât va cheltui statul pentru realizarea autostrăzilor promise depinde în fapt de cât vor cere constructorii care participă la licitaţii.

Pentru autostrăzile din vestul ţării aflate acum în lucru, România a cheltuit între 3 şi 7 milioane de euro pe kilometru, mai arată sursa citată.

Cât priveşte situaţia în celelalte ţări, Digi 24 îl citează pe Narcis Neaga, şeful CNADNR, conform căruia la şes, în Croaţia, se plăteşte 6,6 milioane de euro de kilometru, Slovenia - 6,29 milioane de euro, Germania - 8,5 milioane de euro şi Slovacia - 9.5.

Conform guvernanţilor, România vrea să construiască până în 2030 aproape 1.300 de kilometri de autostradă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON