V-aţi decis să schimbaţi contractul de furnizare a energiei electrice sau chiar şi furnizorul? Dacă da, atunci este important să vă informaţi bine înainte. Vă recomandăm să alegeţi oferte pe piaţa concurenţială de energie care să ţină cont nu doar de preţ, ci şi de restul clauzelor prevăzute în contract şi de ansamblul serviciilor pe care le oferă furnizorul respectiv.
Aşadar, dacă doriţi să treceţi de pe piaţa pentru serviciu universal pe cea concurenţială sau să vă schimbaţi furnizorul e bine să fiţi atenţi la calitatea serviciului de furnizare şi la caracteristicile produsului oferit, precum şi la stabilitatea financiară a companiei. Vă puteţi informa dacă furnizorul:
- face investiţii periodic pentru îmbunătăţirea serviciilor destinate clienţilor
- are o varitate de oferte de preţ
- oferă servicii auxiliare, cu valoare adaugată
- e uşor de contactat
Este important să puteţi alege între factura fizică şi cea electronică, între mai multe canale de plată a facturii, să aveţi la dispoziţie canale de contactare diverse – telefonic, online, magazine -, call center specializat, precum şi centre de relaţii cu clienţii răspândite în toată ţara.
De asemenea, pe lângă stabilitatea preţului, condiţiile de plată sau durata contractului, aveţi grijă la clauzele penalizatoare, la cele care îşi produc efectul după încetarea contractului sau la cele referitoare la terminarea contractului înainte de termen ori la cele care dau dreptul furnizorului să modifice regulile în timpul jocului.
Enel Energie şi Enel Energie Muntenia oferă o serie de produse destinate clienţilor din toate zonele ţării. La Enel, aveţi garanţia unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă şi puteţi gestiona totul online. Mai mult, puteţi alege oferte ce conţin şi servicii cu valoare adăugată, cum ar fi asistenţă tehnică, optând pentru ofertele Enel Asistenţă, Enel Asistenţă +, sau puteţi achiziţiona aparatură electronică cu plata în tranşe şi cu serviciul de instalare inclus.
Prin alegerea ofertelor promoţionale din categoria Salut de la furnizorii Enel, disponibile până la data de 30 iunie 2021, clienţii care semnează primul contract pe piaţa concurenţială sau încheie pentru prima dată un contract cu compania Enel îşi securizează un preţ fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejaţi de orice eventuală creştere a preţului electricităţii pe piaţă.
Care este perioada maximă pe care pot să închei un contract pe piaţa liberă de electricitate?
La Enel, contractul de furnizare de energie electrică pe piaţa liberă poate fi încheiat pe un interval de timp determinat sau pe unul nedeterminat, însă perioada de valabilitate a unei ofertei este de 12 luni. Înainte de expirarea acesteia, veţi primi o notificare cu preţul ofertei similare, valabilă pentru o nouă perioadă. Puteţi alege prelungirea contractului în condiţiile comunicate sau o altă ofertă de furnizare (de la Enel sau de la alt furnizor). Este important să ne anunţaţi până la data menţionată în notificarea primită fie prin e-mail, fie utilizând un alt canal de comunicare, altfel oferta este considerată acceptată în mod tacit. În cazul altor furnizori, perioada şi condiţiile de prelungire pot fi diferite. Informaţi-vă asupra acestui aspect înainte de a semna contractul.
Ce plătesc în factura de energie electrică pe piaţa concurenţială?
Preţul de energie electrică pentru piaţa concurenţială are aceleaşi componente ca în cazul facturii pentru preţul de serviciu universal, însă ele sunt evidenţiate în mod distinct. Astfel, trebuie să ştii că factura de energie include mai multe componente, nu doar preţul propriu-zis de furnizare a energiei active facturate la preţul din oferta pe piaţa concurenţială. Celelalte componente incluse în factură sunt cele aferente serviciilor facturate la tarifele reglementate, cum ar fi:
- serviciile de transport, de sistem şi de distribuţie (acestea din urma diferă în funcţie de zona de reţea în care este situat locul de consum şi sunt reglementate de ANRE)
- contravaloarea certificatelor verzi
- contribuţia pentru cogenerare de înaltă eficienţă
- accize şi TVA, ultimele calculate conform actelor normative în vigoare.
Este obligatorie trecerea pe piaţa concurenţială?
Indiferent dacă sunteţi clienţi pe piaţa concurenţială sau aveţi un contract la preţul de serviciu universal, nu există obligativitatea alegerii unei oferte de pe piaţa concurenţială, cum nu există un termen limită pentru a solicita încheierea unui nou contract de furnizare a energiei electrice sau vreo interdicţie de revenire la preţul de serviciu universal. Avantajele produselor la preţuri de piaţă concurenţială sunt însă semnificative.
Flexibilitatea este elementul principal, pentru că, în calitate de client, puteţi oricând să alegeţi orice ofertă vi se potriveşte. Vorbim nu doar despre preţul energiei electrice furnizate, ci şi despre serviciile de asistenţă pentru casă sau despre diverse produse electrocasnice pe care doriţi să le achiziţionaţi de la furnizor împreună cu un produs de electricitate şi să le plătiţi odată cu factura de electricitate.
(advertorial)
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.