URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Noiembrie 2020, 11:29

Antrenamentul "alb": RER Vest a înnoit flota de utilaje şi şi-a asigurat necesarul de materiale antiderapante pentru iarnă

Antrenamentul 'alb': RER Vest a înnoit flota de utilaje şi şi-a asigurat necesarul de materiale antiderapante pentru iarnă 2 ÎN 1. RER Vest a pregătit, pentru această iarnă, 25 de utilaje de intervenţie multifuncţionale, care pot deopotrivă să împrăştie materiale antiderapante şi să pluguiască zăpada
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iarna se apropie şi, deşi nimeni nu poate să prevadă cât de mult va ninge, RER Vest s-a pregătit temeinic pentru viitoarele intervenţii "albe".

Aşa cum impune contractul încheiat cu Primăria Oradea, compania are o flotă de 25 de utilaje moderne, dotate cu echipamentele necesare pentru a îndepărta poleiul sau zăpada de pe carosabil. De asemenea, RER Vest şi-a asigurat şi necesarul de materiale antiderapante.

Mai multe şi mai moderne

Pe lângă sarcina de a colecta deşeurile orădenilor şi de a face curăţenie pe străzile municipiului, RER Vest, în calitate de operator de salubritate câştigător al licitaţiei organizate de Primăria Oradea în acest an, are şi datoria de a deszăpezi oraşul.

Pentru a se achita cu brio de această obligaţie, compania şi-a înnoit flota de utilaje dedicate intervenţiilor specifice iernii. Contractul încheiat cu municipalitatea prevede că toate vehiculele trebuie să aibă norma de poluare de minimum Euro 4, astfel încât să polueze cât mai puţin atmosfera, iar RER Vest a înlocuit 16 din cele 22 de utilaje pe care le-a avut disponibile în iarna trecută.

În plus, a şi completat parcul auto, aşa că pentru acest sezon rece are 25 de utilaje moderne, complet utilate. Toate sunt multifuncţionale, ceea ce înseamnă că în acelaşi timp pluguiesc zăpada depusă pe carosabil şi împrăştie materiale antiderapante. Pe lângă acestea, flota RER mai cuprinde şi încărcătoare frontale, pentru zăpada adunată pe marginea carosabilului, şi utilaje pentru transportul ei. De asemenea, două autocamionete vor aproviziona cele 57 de lăzi cu materiale antiderapante amplasate prin tot oraşul.

Florin Gontariu, director general tehnic-investiţii în cadrul RER VestCapacitate mai mare

Concret, RER Vest are pregătite 23 de utilaje echipate cu plug şi accesorii pentru împrăştierea materialului antiderapant solid, iar alte două autospeciale vor plugui zăpada şi vor împrăştia soluţii antiderapante lichide. "Dintre cele 25 de utilaje, 13 sunt cu normă de poluare Euro 4, patru - Euro 5 şi opt - Euro 6", precizează Florin Gontariu (foto), director general tehnic-investiţii în cadrul RER Vest.

Cele 25 de utilaje au o capacitate cumulată de materiale antiderapante de 182,5 tone, cu 16% mai mare decât capacitatea asigurată în sezonul precedent. Asta înseamnă că, fără să fie nevoite să revină la bază, pentru a se aproviziona cu sare sau clorură de calciu, autospecialele pot curăţa 80% din totalul arterelor din categoria Urgenţa 1, adică bulevardele principale din Oradea, traseele mijloacelor de transport public, străzile de acces spre spitale, poduri şi intersecţii, pe care RER trebuie să acţioneze cu prioritate.

În ordinea priorităţilor

Conform programului de măsuri aprobat de Consiliul Local Oradea, utilajele RER Vest trebuie să iasă pe străzi în cel mult o oră de la alerta făcută de dispeceratul Poliţiei Locale. După arterele din Urgenţa 1, lucrătorii trebuie să cureţe poleiul sau zăpada de pe străzile de legătură dintre cartiere (Urgenţa 2), apoi restul străzilor asfaltate din oraş (Urgenţa 3), iar la final arterele neasfaltate (Urgenţa 4). În total, cele patru categorii de străzi însumează peste 3,2 milioane metri pătraţi de carosabil.

Programul mai prevede că intervenţiile se desfăşoară în trei faze. Întâi, utilajele sunt solicitate pentru prevenirea formării poleiului şi neutralizarea lui, apoi, când stratul de zăpadă este de până la 5 centimetri, pentru împrăştierea de materiale antiderapante, iar când ninge mai abundent, pentru deszăpezire.

Urmează inspecţia

Pregătirea pentru iarnă presupune şi asigurarea stocurilor de materiale antiderapante, iar RER Vest nu a ignorat această necesitate. La baza sa de pe strada Moreni, compania are deja 2.000 tone de sare, 37.000 litri de clorură de calciu, 8.000 kilograme de clorură de magneziu (fulgi de magneziu, folosiţi pentru deszăpezire în Piaţa Unirii) şi 300 tone de nisip, un produs uşor de achiziţionat, pentru care nu este nevoie de un stoc uriaş.

"De asemenea, am încheiat un contract cu Societatea Naţională a Sării, pentru încă 4.000 tone de sare", mai spune directorul RER Vest. Materialele antiderapante lichide vor fi folosite cu precădere pe străzile din centrul Oradiei, în timp ce în cartiere se va împrăştia un amestec de sare cu nisip.

Săptămâna aceasta, reprezentanţii Primăriei Oradea, dar şi ai altor instituţii, precum Poliţia Rutieră ori ISU Crişana, vor face aşa-numita inspecţie de iarnă la RER Vest, verificând dacă toate utilajele sunt funcţionale. Cât de des vor fi nevoite autospecialele să iasă pe străzi rămâne de văzut. Ţine de capriciile vremii...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON