URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Octombrie 2019, 12:01

Aeroportul şi Prefectura

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Că politrucii din Consiliul de Administraţie al Aeroportului sunt incompetenţi nu mai încape nicio îndoială, incompetenţa lor e flagrantă. Nu trebuie să fii mare specialist în management ca să te prinzi câtă pricepere au cele 7 persoane a căror performanţă este golirea Aeroportului de orice cursă externă după investiţii uriaşe, de zeci de milioane de euro. 

De o lună, de când a ieşit la iveală că cei 7 au trântit concursul pentru un nou director în locul celui demisionar, a devenit limpede că nici buna-credinţă nu le mai poate fi prezumată, de vreme ce n-au catadicsit să anunţe procedura nici măcar în revista de profil, a Asociaţiei Aeroporturilor. Cică pentru a face economii, justificare la care nu s-au gândit defel, însă, când şi-au încasat bonusurile. 

De săptămâna trecută, a devenit evident că membrii CA-ului au şi obrazul gros: nu doar că au contestat la Prefectură revocarea lor de către acelaşi Consiliu Judeţean care îi pusese în funcţii în 2017, ci s-au şi apucat, demişi fiind, să pună la cale un nou concurs. Şi nu oricum, ci după o "recomandare" făcută doar de şeful CJ, Pásztor Sándor, care, punându-se peste majoritatea din "parlamentul" bihorean, vrea o comisie alcătuită din nu mai puţin de 11 persoane. 

Reţetă clasică: cu cât sunt "comiţiile" mai stufoase, cu atât e mai diluată răspunderea. Nu-i de mirare, aşadar, că una dintre instituţiile somate să-şi stabilească un reprezentant în supra-comisie a şi refuzat s-o facă, invocând tocmai lipsa de calitate a CA-ului demis.

Ca să mimeze brusca preocupare pentru soarta Aeroportului, cei 7 magnifici pretextează că acesta poate rămâne fără conducere, cu riscul închiderii, deşi tot ei l-au pus director general interimar pe unul dintre adjuncţi. Deci, ipoteza e exclusă. 

Ceea ce niciunul nu spune este că, potrivit legii, selectarea viitorului manager poate fi făcută şi de o firmă specializată, soluţie la care, după cum se vede, nici nu le trece prin cap să apeleze. Încerc să nu fac nimănui procese de intenţie, dar nu pot să nu mă întreb de ce. Poate pentru că o firmă specializată nu-şi permite luxul unui rateu rezultat din mimarea procedurii, ci, dimpotrivă, are tot interesul să-şi facă treaba ca la carte, pentru a nu-şi strica reputaţia? 

Tragerea de timp pe care o practică iluzioniştii din CA, pregătindu-şi alibiul că "noi vrem, dar nu suntem lăsaţi", e prea pe faţă ca să nu fie înţeleasă şi, bineînţeles, stopată. Întrebarea este ce instituţie o va face dacă autoritatea tutelară, adică CJ, nici nu poate şi, la vârf, nici nu vrea.

Poate va răspunde Prefectura, căreia cei 7 s-au plâns ca să rămână în posturi: fie va consfinţi revocarea decisă de CJ şi va permite constituirea unui alt CA, fie le va da dreptate, prelungind agonia în care Aeroportul a fost împins. Mingea este, deci, la prefect, care nu are dreptul să tragă şi el de timp cu prea multe analize, ci obligaţia de a reacţiona cât mai rapid, până nu e prea târziu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Există o confuzie majoră între administrarea Aeroportului Oradea, imobil deținut de către Consiliul județean Bihor ...
... și programele/proiectele de mobilitate aeroportuară, care implică destinații de zbor !?! Administrarea ține de clădiri, anexe, piste și tehnologia aferentă ... fără nicio legătură cu interesul unor operatori de a avea zboruri pe și de pe acest aeroport și care ține de numărul potențial al călătorilor !?! Administrația unui aeroport nu are legătură cu operarea zborurilor, decât din punct de vedere al complementatității serviciilor legate de acestea !?! Consiliul județean nu are ce și cum să decidă, dacă un operator de zbor vrea sau nu vrea să aibă zboruri la Oradea, fiind doar entitatea care trebuie să aibă grijă ... eventual să nu lipsească hârtia igienică de la toaletele aeroportului !?! După mai bine de 50 de ani de viață, a înțeles acest lucru și edilul șef de acum al orașului nostru ... așa încât a decis, pentru a nu-și căca toată inteligența-i lipsă, că mai bine zice "pas" demersului de a implica municipalitatea în treburile astea !?!
Postat 08 Octombrie 2019, 08:13 de CrisDumi
bun articol
pe cand unul asemantor despre bataia de joc a PMO la adresa catova zeci de mii de profesii liberale din Oradea, faptul ca se sta cu orele in piramida pentru aberatii legislative, prin care PMO, prima in tara, in foamea de bani la buget calca pe cadavre doar doar o mai aduce niste sume la buget...instiintari eronate, neverificate, nedocumentate trimise pe princiul sa vina contribuabilul ca el are timp...iar noi,PMO, muncim nu gandim, nu verificam ce facem, au ei timp sa vina si sa rezolve
Postat 07 Octombrie 2019, 13:22 de Traian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON