URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
24 Martie 2020, 13:55

5 culoare pentru transportul de marfă prin România: Două trec prin Bihor  

Ministerul Transporturilor şi Ministerul Afacerilor Interne au publicat cinci culoare de tranzit trasate pe teritoriul României în urma discuţiilor purtate la nivel european pentru asigurarea transporturilor de marfă care vin din afara ţării şi care ies din ţară.

Potrivit unei informări transmise de cele două ministere, traseele au fost decise "în contextul discuţiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE şi NON UE, să îşi desfăşoare activitatea în condiţii normale".

Cele 5 culoare fac legătura cu ţările vecine Ungaria, Serbia, Bulgaria, Republica Moldova şi Ucraina.

Culoarul de tranzit stabilit pentru legătura cu Ungaria are două variante de traseu, una dintre ele trecând prin judeţul Bihor, mai precis pe ruta: punctul de trecere a frontierei Borş – Oradea - Aleşd – Huedin, pe Drumul Naţional 1.

Pe acest culoar, şoferii pot străbate ţara prin Cluj-Napoca, Alba Iulia, Sebeş, Sibiu, Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu, până la punctul de trecere a frontierei.

De asemenea, culoarul stabilit pentru a face legătura între Serbia şi Ucraina trece şi prin judeţul Bihor, pe ruta punctul de frontieră Moraviţa – Timişoara – Arad – Oradea – Satu Mare – punctul de frontieră Halmeu. Potrivit autorităţilor, din Arad la Oradea camioanele trec pe DN79, iar apoi trec pe DN19 Oradea – Satu Mare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Normal, nu-i așa ?!?
"Colonizatorii" trebuie să-și ducă marfa către est, tranzitând România ... și trebuie să vină înapoi camioanele, cu ce produce Europa pe acolo !?! Culmea e că românii mai și pun bani pentru asta, asigurând transporturile cu echipaje de însoțire pe trasee !?!
Postat 24 Martie 2020, 18:40 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0405 RON
  • 1 EUR = 4.874 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON