URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Iulie 2018, 15:00

10 autobuze second-hand MAN Lion City vor circula prin Oradea. Vezi cum arată! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul societăţii de transport în comun Viorel Pop a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă unul dintre cele 10 autobuze second-hand MAN Lion City, produse în 2008 şi cumpărate de OTL din Olanda cu 17.950 de euro bucata.

Directorul OTL a spus că parcul auto al societăţii avea nevoie de alte autobuze întrucât unele dintre cele vechi au probleme tehnice. "La unul dintre autobuze am reparat cutia de viteză automată cu 10.000 de euro. Era costisitor să tot reparăm", a spus Viorel Pop.

Potrivit lui Pop, autobuzele MAN Lion City vor putea fi folosite "cel puţin cinci ani" şi au costat împreună, cu tot cu transport, mai puţin decât un autobuz nou, care poate fi cumpărat la preţuri între 180.000 euro şi 225.000 euro.

Autobuzele MAN Lion City au 89 de locuri, din care 41 pe scaune şi 48 în picioare. Ele sunt dotate cu aer condiţionat şi au normă de poluare Euro 4.

Săptămâna aceasta cele 10 autobuze vor fi verificate de Registul Auto Român, iar apoi vor fi dotate cu aparatele pentru sistemul e-ticketing. Abia apoi ele vor intra în circulaţie.

Pop spune că ia în calcul varianta montării unor camere de supraveghere Wi-Fi în cele 10 autobuze, dar nu numai, printr-un viitor parteneriat cu Poliţia Locală.

În parcul auto al OTL sunt acum 89 de autobuze. Ultima oară când societatea a cumpărat autobuze noi a fost în urmă cu trei ani, fiind vorba de 5 autobuze Karsan şi 7 Isuzu.

OTL a depus un proiect RO-HU în colaborare cu parteneri din Ungaria prin care doreşte să modernizeze sistemul de e-ticketing de pe mijloacele de transport din Oradea şi să cumpere 10 autobuze noi Euro 6. Proiectul este în evaluare.

De asemenea, municipalitatea derulează o licitaţie pentru achiziţionarea a 20 de tramvaie noi, singurul ofertant care s-a înscris fiind Astra Arad.

Pe de altă parte, în aceeaşi conferinţă de presă, directorul Viorel Pop a spus că, pe viitor, OTL îşi propune să folosească energia recuperată de la tramvaie la alimentarea unor autobuze electrice.

Doar că acestea sunt costisitoare, între 450.000 şi 600.000 de euro bucata, aşadar autorităţile vor trebui să găsească surse de finanţare externe pentru a le cumpăra.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Ipocrizie la max
Brusc aveti nasul sensibil la poluare sant euro 4...cu ce e mai bun unul nou cu soft care pacaleste norma de poluare si e de 20 de ori mai scump?
Postat 17 Iulie 2018, 20:44 de zorro
Vai si amar
Dacă ar cumpăra noi , ați comenta că de ce se cumpără noi
Postat 17 Iulie 2018, 16:23 de Sandu1202
Nea ilie, premiu de excelenta de la buda pt. atragerea de fonduri europene!
La Cluj se cumpără autobuze electrice cu 85% finanțare nerambursabilă, la Oradea autobuze diesel la mana a saptea!!! Si daca ar fi cumparate din banii consilierilor si ai lui bolovan si tot ar fi scumpe la cat sunt de vechi! Viata unui camion/autobuz nu se compara cu a unui autoturism. Dar nu, rablele le platesc oradenii, (si) aia care au votat sa ne conduca birtinezul si gasca lui si care acum stau ca oile si nu protestează. P.S. Am stat ieri la o cafea si fara sa vreau am tras cu urechea. Discutie aprinsa la masa vecina pe tema comisionului. Nu aveau dovezi certe, dar toti erau de acord ca olandezii au dat comision. Se certau pt. cuantumul comisionului!
Postat 17 Iulie 2018, 09:00 de pinonel
Măi!
Am trecut astăzi fix pe lângă autobuzul ăsta din poză care era pornit... Man, o putoare poluantă ce era în jurul lui... greu de descris. Astea te termină olfactiv și pneumologic în trafic.
Postat 16 Iulie 2018, 22:33 de Shogun
chiar merita?
Pretul e ok, nu comentez, dar probabil ca sunt bine frecate, deci pretul e pe masura marfii. Dupa nr. de inmatriculare cred ca sunt aduse din Slovenia. Na, daca pot trage de ele 2-3 ani si le pot da mai departe cam la tot atatia bani cred ca a fost o investitie buna. Mai mult nu le-as tine, au probabil cateva milioane de km deja la bord.
Postat 16 Iulie 2018, 18:20 de cchris26
Autobuse second-hand, Euro4 ...
... pentru un oraș fără pretenții față de mediu !?!
Postat 16 Iulie 2018, 17:03 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON