Mai mulţi orădeni care şi-au cumpărat pachete turistice în Hurghada şi-au încheiat vacanţa cu nervi. Duminică, zborul de întoarcere din Egipt s-a prelungit iniţial cu o oprire la Baia Mare, despre care pasagerii fuseseră informaţi anterior, iar apoi, colac peste pupăză, și cu o escală neaşteptată la Bucureşti, pe Aeroportul Otopeni. Suspiciunea pasagerilor este că toată tevatura a avut ca scop... schimbarea echipajului.
Cu două escale
Este vorba despre unul dintre zborurile de tip charter operate de Animawings pentru tour operatorul Christian Tour. Câţiva călători nemulţumiţi au sesizat situaţia BIHOREANULUI. "Când am început vacanţa, în urmă cu o săptămână, ni s-a spus că, la întoarcere, vor opri întâi pe la Baia Mare, vreo 40 de minute. Dar nu ni s-a spus asta când am cumpărat pachetele turistice", spune una dintre pasagere.
Călătoria înapoi spre casă a început prost. Duminică, zborul Hurghada - Oradea a plecat din Egipt cu întârziere de circa 40 de minute. "Am plecat pe la ora 12.30 ora României, am făcut 3 ore până la Baia Mare. Acolo, unii pasageri au coborât, alţii au fost îmbarcaţi pentru a fi duşi apoi spre Egipt. Dar, în loc să plecăm spre Oradea, am plecat spre Aeroportul Otopeni, în Bucureşti, fără să ni se explice din timp, fără să ni se spună de ce", a mai povestit pasagera nemulţumită.
Abia seara
Pasagerii spun că la Bucureşti nu a coborât şi nici nu a urcat vreun pasager, ci doar s-a schimbat echipajul, iar aeronava a fost alimentată. "Pe biletul meu scria că trebuie să ajung în Oradea la ora 17.15. Am ajuns abia la ora 20. Nu este normal să fim puşi în faţa faptului împlinit", povesteşte orădeanca.
Pe acelaşi zbor a fost şi orădeanul Alexandru Ion. El a sesizat BIHOREANUL, spunând că s-a dus în vacanţă cu soţia şi copilul în vârstă de doar un an. Întârzierile repetate şi escalele au făcut ca pasagerii să petreacă în tranzit circa 8 ore. "Nu este normal să ţii copiii atâta timp în scaun. Ne-am revoltat foarte tare, dar niciunul dintre membrii echipajului nu ne-a explicat clar de ce ne întoarcem la Bucureşti. Când am venit din Hurghada am zburat pe lângă Bucureşti...", spune orădeanul.
El a spus că va depune reclamaţii atât către operatorul aerian Animawings, cât şi către tour operatorul Christian Tour.
Motive... operaţionale
Contactat de BIHOREANUL, Marius Berca, directorul operaţional al Christian Tour, a cerut răgaz să se informeze, iar apoi a revenit spunând că, într-adevăr, au existat "motive operaţionale" din cauză cărora aeronava a trebuit să ajungă la Otopeni.
"Au fost motive operaţionale. Este pentru prima dată când se întâmplă în sezonul acesta. Turiştii au primit catering cald, conform legislaţiei internaţionale. Animawings a respectat procedura internaţională", a spus Berca, fără să explice ce probleme operaţionale - altele decât înlocuirea echipajului - au fost la mijloc. "Sperăm să fie ultima dată când se întâmplă", a adăugat acesta.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.