URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 06 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă tot nu s-au putut dărâma clădirile de pe Avram Iancu și Evreilor Deportați, Primăria încearcă să lărgească străzile, în detrimentul copacilor și al locurilor de parcare. Cel mai nou proiect este transformarea în drum cu două benzi pe sens a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat și Atelierelor...
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Decembrie 2022, 19:00

Viitorul începe la Oradea: HELLA a deschis un centru tehnic unde inginerii vor dezvolta soluții pentru mașinile electrice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea își consolidează poziția pe harta industriei automotive, dar nu prin producție, ci prin imaginarea produselor necesare mașinilor viitorului.

HELLA, un furnizor automotive de anvergură internațională, membru în grupul Forvia, a inaugurat un centru de proiectare și dezvoltare la Oradea, locul unde specialiștii vor dezvolta soluții inovatoare destinate vehiculelor electrice.

Deschiderea oficială a centrului situat în clădirea Trade Center a avut loc joi, prezentarea noului centru și a ambițiilor HELLA făcând-o Nicoleta Tudor (manager Branding and Communication HELLA România), Guido Schütte (membru în Consiliul de administrație al diviziei Electronics a HELLA GmbH&Co. KGaA) și Sebastian Nicoară, directorul HELLA Technical Center Oradea.

Centre similare funcționează deja în Timișoara și Craiova, iar reprezentanții companiei se bucură de extinderea la Oradea. „Am ales Oradea nu în mod întâmplător, ci pentru că de multă vreme observăm comunitatea de aici, cât este de activă, cât este de dinamică. De asemenea, am intrat într-o relație de colaborare foarte bună cu mediul universitar”, a spus Nicoleta Tudor.

Ingineri cu experiență și „proaspeți”

Concret, centrul HELLA din Oradea va fi unul de design și dezvoltare pentru proiecte din sfera mașinii electrice și de electro-mobilitate, un loc unde inginerii vor căuta cele mai bune soluții pentru componente și sisteme electronice ale mașinilor, precum sistemele de management al bateriei și convertoarele de tensiune.

Încă de la inaugurare, centrul are 15 ingineri angajați, iar ambiția este ca până în 2026 să ajungă la 100 de ingineri.

„Suntem foarte încrezători în ambiția aceasta, pe de-o parte pentru că din echipa HELLA Timișoara am adunat experiență despre cum se construiește o organizație sănătoasă, știm ce înseamnă și ce provocări sunt, și suntem pregătiți să facem față acestei provocări. Al doilea motiv pentru care suntem optimiști este că, deși doar astăzi deschidem ușa, avem deja 15 ingineri talentați cu noi. Este o mână sănătoasă de ingineri, în care avem un mix cu studenți proaspăt absolvenți și foarte ambițioși, avem și veterani, cu 10 ani în plus de experiență pentru industria automotive”, a spus directorul Sebastian Nicoară.

Cu o experiență de 17 ani în HELLA România, înainte de a veni la Oradea, Nicoară a condus departamentul de dezvoltare al Power Electronics din HELLA Technical Center Timișoara.

„Ne bucurăm să deschidem acest nou capitol pentru HELLA, într-un oraș ca Oradea, unde suntem sprijiniți de partenerii din comunitate să creștem sănătos, cu aportul specialiștilor locali. La fel ca la început, la Timișoara, unde astăzi avem o locație cu 800 de angajați, colaborări cu echipe globale și independență în gestionarea proiectelor, și la Oradea perspectiva este de creștere. Produsele dezvoltate aici, care vor fi realizate în fabrici HELLA din România și din lume, vor echipa cele mai noi modele de automobile, iar colegii orădeni vor fi mândri că rezultatul muncii lor se va regăsi în mașinile viitorului”, a mai spus Sebastian Nicoară.

Parteneriat cu Universitatea

Guido Schütte a precizat că în România HELLA are aproximativ 5.000 de angajați, iar aproape o treime (28%) din producția de electronice a companiei este realizată în țara noastră, în fabricile din Timișoara, Lugoj și Arad. În total, la HELLA România lucrează 1.500 de ingineri, iar vârsta medie a angajaților este de 35 de ani.

Schütte a menționat, totodată, parteneriatul puternic pe care compania vrea să îl aibă cu Universitatea din Oradea. În Timișoara și Craiova, HELLA a dezvoltat parteneriate similare, în cadrul cărora a investit în laboratoarele universităților și s-a implicat în pregătirea studenților, ceea ce își propune să facă și la Oradea.

„Ca să nu vorbim despre lucruri pe care încă nu le-am făcut, dar pe care dorim să le facem, o să dau exemplul parteneriatelor pe care le avem în celelalte orașe. De exemplu, în Timișoara, la cele două universități cu care suntem parteneri, am modernizat de la zero 7 laboratoare, însemnând modernizarea completă a spațiilor, mobilier, inclusiv echipamente IT care să faciliteze predarea fizică și online. Același lucru l-am făcut și la Universitatea din Craiova, unde sunt două laboratoare modernizate și suntem cu al treilea în lucru”, a spus Nicoleta Tudor, precizând că reprezentanții companiei și cei ai Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul UO au creionat deja nevoile.

Totodată, studenți din Oradea au participat deja la „tabere” dedicate lor și organizate de HELLA Timișoara, iar în continuare vor fi organizate programe pentru tineri, stagii de practică ori consultări pentru lucrările de licență.

Se fac angajări

Centrul tehnic de la Oradea oferă oportunități de carieră pentru tineri, absolvenți și studenți, dar și pentru profesioniști cu experiență care pot ocupa poziții de conducere. Domeniile în care se fac angajări sunt software, hardware și inginerie mecanică, dar și managementul proiectelor sau calitate și Functional Safety, cu responsabilitate pentru siguranța produselor HELLA.

Compania automotive are în țara noastră cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție, situate în Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Iași și Oradea, cu aproximativ 5.000 de angajați.

HELLA este o companie listată la bursă, operațională sub brandul umbrelă FORVIA. În cadrul acestui grup, HELLA reprezintă înalta performanță în tehnologia de iluminat și electronică în industria auto. În același timp, compania acoperă un portofoliu larg de servicii și produse pentru ateliere și magazine de piese auto, precum și pentru constructorii de vehicule speciale prin intermediul Business Group Lifecycle Solutions. HELLA are 36.000 de angajați în mai mult de 125 de locații în întreaga lume și a generat vânzări de 6,3 miliarde de euro, în anul fiscal 2021/2022.

FORVIA îmbină tehnologia complementară și avantajele industriale ale Faurecia și HELLA. Cu peste 300 de zone industriale și 77 de centre de proiectare și dezvoltare, 150.000 de angajați, printre care 35.000 de ingineri în mai mult de 40 de țări, FORVIA oferă o abordare unică și cuprinzătoare a provocărilor prezentului și viitorului din domeniu. Compusă din șase grupuri de business cu 24 de linii de produse și cu un portofoliu puternic de peste 14.000 de patente, FORVIA se pregătește să devină un partener orientat în zona inovației și a integrării pentru constructorii de top de mașini din lume. FORVIA își propune să determine transformarea mobilității, prin proiecte vizionare.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5669 RON
  • 1 EUR = 4.975 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON