URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 FEBRUARIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O veste proastă pentru liberalii bihoreni. După 13 ani de înfrângeri glorioase, Ioan Mang, liderul stângii din Bihor, e tras pe dreapta. Evident, domnia sa susţine că a făcut un pas lateral, nicidecum în spate, în speranţa că partidul o să-i mai îndulcească ieşirea la pensie cu un mandat de deputat, că oricum e printre puţinii aleşi care au terminat facultatea la zi şi la timp...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel ca în bancurile cu olteanul care, atunci când nu are ce face, se dezbracă și își păzește hainele, Compania Națională Poșta Română - firmă de stat care, spre deosebire de oltean, are însă multe de făcut ca să iasă din înapoiere - a intentat BIHOREANULUI un proces pentru o serie de articole publicate în primăvară.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Probele medicale ar putea fi trimise cu drona de la Spitalul Județean la laboratorul din Rogerius. Ce părere aveți despre inițiativă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 16 ianuarie 2023, Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o hotărâre extrem de importantă, prin care, cel puțin pentru viitor, se repară unele nedreptăți evidente. În concret, Instanţa Supremă a stabilit că, în ipoteza unei privări de libertate în cursul unui proces penal finalizat prin soluţie definitivă de achitare, fără ca nelegalitatea măsurii privative de libertate să fi fost stabilită, soluţia de achitare este suficientă prin ea însăşi pentru acordarea de despăgubiri persoanei private de libertate şi, ulterior, achitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gripa este o boală respiratorie acută determinată de infecţia cu virusuri gripale. Boala afectează căile respiratorii superioare şi/sau inferioare şi este frecvent însoţită de febră, cefalee, dureri musculare şi astenie.
08 Decembrie 2022, 19:00

Viitorul începe la Oradea: HELLA a deschis un centru tehnic unde inginerii vor dezvolta soluții pentru mașinile electrice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea își consolidează poziția pe harta industriei automotive, dar nu prin producție, ci prin imaginarea produselor necesare mașinilor viitorului.

HELLA, un furnizor automotive de anvergură internațională, membru în grupul Forvia, a inaugurat un centru de proiectare și dezvoltare la Oradea, locul unde specialiștii vor dezvolta soluții inovatoare destinate vehiculelor electrice.

Deschiderea oficială a centrului situat în clădirea Trade Center a avut loc joi, prezentarea noului centru și a ambițiilor HELLA făcând-o Nicoleta Tudor (manager Branding and Communication HELLA România), Guido Schütte (membru în Consiliul de administrație al diviziei Electronics a HELLA GmbH&Co. KGaA) și Sebastian Nicoară, directorul HELLA Technical Center Oradea.

Centre similare funcționează deja în Timișoara și Craiova, iar reprezentanții companiei se bucură de extinderea la Oradea. „Am ales Oradea nu în mod întâmplător, ci pentru că de multă vreme observăm comunitatea de aici, cât este de activă, cât este de dinamică. De asemenea, am intrat într-o relație de colaborare foarte bună cu mediul universitar”, a spus Nicoleta Tudor.

Ingineri cu experiență și „proaspeți”

Concret, centrul HELLA din Oradea va fi unul de design și dezvoltare pentru proiecte din sfera mașinii electrice și de electro-mobilitate, un loc unde inginerii vor căuta cele mai bune soluții pentru componente și sisteme electronice ale mașinilor, precum sistemele de management al bateriei și convertoarele de tensiune.

Încă de la inaugurare, centrul are 15 ingineri angajați, iar ambiția este ca până în 2026 să ajungă la 100 de ingineri.

„Suntem foarte încrezători în ambiția aceasta, pe de-o parte pentru că din echipa HELLA Timișoara am adunat experiență despre cum se construiește o organizație sănătoasă, știm ce înseamnă și ce provocări sunt, și suntem pregătiți să facem față acestei provocări. Al doilea motiv pentru care suntem optimiști este că, deși doar astăzi deschidem ușa, avem deja 15 ingineri talentați cu noi. Este o mână sănătoasă de ingineri, în care avem un mix cu studenți proaspăt absolvenți și foarte ambițioși, avem și veterani, cu 10 ani în plus de experiență pentru industria automotive”, a spus directorul Sebastian Nicoară.

Cu o experiență de 17 ani în HELLA România, înainte de a veni la Oradea, Nicoară a condus departamentul de dezvoltare al Power Electronics din HELLA Technical Center Timișoara.

„Ne bucurăm să deschidem acest nou capitol pentru HELLA, într-un oraș ca Oradea, unde suntem sprijiniți de partenerii din comunitate să creștem sănătos, cu aportul specialiștilor locali. La fel ca la început, la Timișoara, unde astăzi avem o locație cu 800 de angajați, colaborări cu echipe globale și independență în gestionarea proiectelor, și la Oradea perspectiva este de creștere. Produsele dezvoltate aici, care vor fi realizate în fabrici HELLA din România și din lume, vor echipa cele mai noi modele de automobile, iar colegii orădeni vor fi mândri că rezultatul muncii lor se va regăsi în mașinile viitorului”, a mai spus Sebastian Nicoară.

Parteneriat cu Universitatea

Guido Schütte a precizat că în România HELLA are aproximativ 5.000 de angajați, iar aproape o treime (28%) din producția de electronice a companiei este realizată în țara noastră, în fabricile din Timișoara, Lugoj și Arad. În total, la HELLA România lucrează 1.500 de ingineri, iar vârsta medie a angajaților este de 35 de ani.

Schütte a menționat, totodată, parteneriatul puternic pe care compania vrea să îl aibă cu Universitatea din Oradea. În Timișoara și Craiova, HELLA a dezvoltat parteneriate similare, în cadrul cărora a investit în laboratoarele universităților și s-a implicat în pregătirea studenților, ceea ce își propune să facă și la Oradea.

„Ca să nu vorbim despre lucruri pe care încă nu le-am făcut, dar pe care dorim să le facem, o să dau exemplul parteneriatelor pe care le avem în celelalte orașe. De exemplu, în Timișoara, la cele două universități cu care suntem parteneri, am modernizat de la zero 7 laboratoare, însemnând modernizarea completă a spațiilor, mobilier, inclusiv echipamente IT care să faciliteze predarea fizică și online. Același lucru l-am făcut și la Universitatea din Craiova, unde sunt două laboratoare modernizate și suntem cu al treilea în lucru”, a spus Nicoleta Tudor, precizând că reprezentanții companiei și cei ai Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul UO au creionat deja nevoile.

Totodată, studenți din Oradea au participat deja la „tabere” dedicate lor și organizate de HELLA Timișoara, iar în continuare vor fi organizate programe pentru tineri, stagii de practică ori consultări pentru lucrările de licență.

Se fac angajări

Centrul tehnic de la Oradea oferă oportunități de carieră pentru tineri, absolvenți și studenți, dar și pentru profesioniști cu experiență care pot ocupa poziții de conducere. Domeniile în care se fac angajări sunt software, hardware și inginerie mecanică, dar și managementul proiectelor sau calitate și Functional Safety, cu responsabilitate pentru siguranța produselor HELLA.

Compania automotive are în țara noastră cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție, situate în Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Iași și Oradea, cu aproximativ 5.000 de angajați.

HELLA este o companie listată la bursă, operațională sub brandul umbrelă FORVIA. În cadrul acestui grup, HELLA reprezintă înalta performanță în tehnologia de iluminat și electronică în industria auto. În același timp, compania acoperă un portofoliu larg de servicii și produse pentru ateliere și magazine de piese auto, precum și pentru constructorii de vehicule speciale prin intermediul Business Group Lifecycle Solutions. HELLA are 36.000 de angajați în mai mult de 125 de locații în întreaga lume și a generat vânzări de 6,3 miliarde de euro, în anul fiscal 2021/2022.

FORVIA îmbină tehnologia complementară și avantajele industriale ale Faurecia și HELLA. Cu peste 300 de zone industriale și 77 de centre de proiectare și dezvoltare, 150.000 de angajați, printre care 35.000 de ingineri în mai mult de 40 de țări, FORVIA oferă o abordare unică și cuprinzătoare a provocărilor prezentului și viitorului din domeniu. Compusă din șase grupuri de business cu 24 de linii de produse și cu un portofoliu puternic de peste 14.000 de patente, FORVIA se pregătește să devină un partener orientat în zona inovației și a integrării pentru constructorii de top de mașini din lume. FORVIA își propune să determine transformarea mobilității, prin proiecte vizionare.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.557 RON
  • 1 EUR = 4.9036 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON