URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 21 IULIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
10 Iulie 2017, 13:59

Insulele de pe DN1 fac victime: Un motociclist ceh şi-a rupt piciorul după ce s-a izbit de o alveolă la Auşeu

Insulele de pe DN1 fac victime: Un motociclist ceh şi-a rupt piciorul după ce s-a izbit de o alveolă la Auşeu foto: facebook grupul Info Trafic Bihor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un motociclist în vârstă de 41 ani din Cehia a ajuns la spital cu piciorul rupt, sâmbătă seara, după ce s-a izbit cu motocicleta de o alveolă de pe DN1, în localitatea Auşeu.

Accidentul a fost anunţat pe 112 la ora 18.15. „Bărbatul nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de drum, pe un sector de drum unde se executau lucrări la carosabil, a pierdut controlul asupra direcţiei şi a căzut pe partea carosabilă”, se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, de Poliţia Bihor.

În urma evenimentului rutier, motociclistul a ajuns la Unitatea de Primire a Urgenţelor din Spitalul clinic judeţean Oradea. "Pacientul a fost preluat la UPU cu contuzii şi o fractură a membrului inferior drept. Este internat la Secţia de ortopedie", a declarat şeful SMURD-UPU Bihor, dr. Hadrian Borcea.

De altfel, într-un articol publicat în numărul de luni, BIHOREANUL atrage atenţia asupra problemelor grave de proiectare care au transformat alveolele de calmare a traficului de pe DN 79 şi, mai nou, de pe DN 1, în adevărate capcane mortale.

CNAIR a comandat în Bihor amenajarea a nu mai puţin de 18 insule de calmare a traficului între Oşorhei şi Auşeu, periculoase deopotrivă pentru şoferi şi pietoni. Lucrările au fost realizate după acelaşi proiect vechi şi superficial, şi anume prea scurte şi prea înguste, cu borduri perpendiculare, deşi toate aceste neajunsuri fuseseră consemnate în documentele Companiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@ili3
Amice, ai puterea de deductie a musculitei de otet, Drosophila melanogaster, pentru "cunoscatori" :). Esti idiot? Ce argumente sa aduc? Dovada sunt postarile la care am facut referire si care toate denota aceeasi idee: alveolele sunt de kkt, asa ca piuneza se certa de unul singur. Era o simpla constatare. Ai sarit si tu ca susnumita diptera la kkt. In schimb esti tare la lozincareala! Ai bagat-o rapid pe aia cu "slujbasii" lui Ilie. Ai creierul neted, de-l poate folosi si Drosophila drept patinoar! In schimb, precum toti idiotii, ai doar certitudini, dovada fiind si faptul ca iti incepi comentariul cu "e clar". Asa ca, hai sictir!
Postat 11 Iulie 2017, 23:38 de anticomunist
e clar
anticomunistule, dupa ce idiotenii indrugi, fara a aduce vreun argument, doar de dragul de a jigni, te banuiesc a fi una si aceeasi persoana cu cel ce isi zice florin ciucas sau moderator, un ratat in slujba lui nea ilie!
Postat 11 Iulie 2017, 21:45 de ili3
Piuneza
Clar te-a afectat caldura, de te certi de unul singur! Mai lampa, toate postarile de pana acum, enunta in principiu aceeasi idee, ca sunt cam de kkt alveolele *ulii, deci ce pupincuristi visezi?
Postat 11 Iulie 2017, 16:43 de anticomunist
Astia ne decimeaza si noi stam ca oile sa ne vina randul!
Comenteaza pe aici tot felul de idi*ti, pupincuristi de serviciu! Problemele cu alveolele sunt mai multe, dar se desprind doua: 1.nu sunt necesare 2.sunt facute fara a se respecta normativele. Principalele deficiente se constata la raza de virare si la latimea caii de rulare. Raza mult prea mica, obligand autovehiculele inclusiv pe cele cu remorca/semiremorca sa se invarta in loc. Alt aspect este ca soferii fiind patiti, franeaza puternic inainte si asfaltul se valureste, ,,ajutand" astfel la producerea de accidente. Spuneam ca se fura din calea de rulare, fiind facuta mult mai ingusta decat ar fi necesar. Nici nu stii cand te trezesti ca ai iesit de pe asfalt si gata necazul. Nici economic nu se justifica, prin franare/accelerare creste consumul de combustibil. Dar toate astea sunt un fleac pt. cei care s-au abonat la banul public prin tot felul de inventii!
Postat 11 Iulie 2017, 07:56 de pinonel
....asa
....azi un motociclist, maine un TIR. Deja o parte din alveolele date in folosinta sunt praf. Adica, nu mai discutam despre oportunitatea lor, daca pana in prezent nimeni nu sa sesizat ca sunt "impotriva firii", sunt executate superficial, de ce? Partea largita dinspre sant, nu mai are fundament, a fost raschetat asfaltul si turnat altul. Rezultatele se vad deja, partea dinspre sant deja e afundata de la atatea tir-uri si nu va trece mult pana cand un tir se va rasturna din cauza denivelarii drumului. Ca baietii de CNAIR, au raschetat de o saptamana partea cu probleme si asteapta inca o luna sa o asfalteze. Asa a dat si motociclistu ghinionist, in alveola, nu a mai apucat sa ocoleasca rascheta si a dat peste "alveola". Ce cuvant tamp, dar cati bani ia de la prosti. Apropo, cred ca vineri, pe la pranz, in alveola din Alesd, un tinerel cu masina de Cluj a luat in plin o alveola si si-a facut praf, partea stanga de la masina. Vazandu-l cum sta rezemat de un gard, cu telefonul in mana ma-m gandit cu drag la neamurile celor care au facut aceste alveole. Si da, politia are dreptate, tot noi suntem de vina, PENTRU CA PERMITEM. DAR PANA CAND????
Postat 10 Iulie 2017, 22:57 de FLORIN64
O adevărate pacoste insulele astea
Măcar dacă aveau marginile înclinate și nu adevărate borduri de 20 cm care răsar pe neașteptate. După numărul și execuția lor, e clar că au existat și alte rațiuni, decât încetinirea traficului.
Postat 10 Iulie 2017, 15:59 de Oarecine
Niste tâmpenii
E clar că motociclistul a avut viteză chiar daca nu foarte mare de nu a vazut-o ziua însă acele construcții în mijlocul carosabilului sunt niste mizerii ordinare inventate probabil de un cretin și menținute de un cretin și mai mare te trezești noaptea cu alveola lu pește în fața stai ba cu radarul zi noapte cat vrei da amenzi vitezomanilor suspendatile permisul da luați mizeriile astea din mijlocul carosabilului câți oameni mai tre să piară din cauza lor.
Postat 10 Iulie 2017, 14:16 de sss
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Mai repede! Drumul de Sântandrei peste câmpuri ar putea fi dat în folosinţă în luna noiembrie (FOTO)
  • Rămas bun! Jurnalistul Andrei Şandor a fost condus pe ultimul drum cu muzica formaţiei Toto (FOTO / VIDEO)
  • Regulamentul locurilor de joacă. Orădenii din Ioşia sunt revoltaţi de gălăgia provocată de părculeţul din strada Lăpuşului (FOTO)
  • Proiect internaţional: Studenţi din Asia, la Universitatea din Oradea (FOTO)
  • Şefii PSD, UDMR şi ALDE din Consiliul Judeţean şi-au 'premiat' primarii: 'Banii se împart prin vot politic' (FOTO)
  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)
  • HUMANAMED Oradea a devenit unicul laborator din ţară dotat cu un analizor pentru depistarea precoce a cancerului de ficat (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON