URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 29 OCTOMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În 25 octombrie anul Domnului 2000, a apărut primul număr din BIHOREANUL. Dacă Alexandre Dumas a avut strălucita idee să continue povestea nemuritoare a muschetarilor şi să ni-i arate după 20 de ani, hai să fac şi eu la fel, dar invers. Să vedeţi cum eram noi acum 20 de ani.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Da, s-au făcut 20 de ani de BIHOREANUL! Potrivit planurilor noastre de mai an, azi ar fi trebuit să sărbătorim "a la grande", să facem o mare sărbătoare din acest eveniment, o adevărată "Zi a BIHORENILOR", organizată în aer liber, poate la Cetatea Oradiei, deschisă tuturor... N-a fost să fie. În mijloc de toamnă, poate că vremea ne-ar fi îngăduit. Vremurile, însă, nu.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu ştiu ce şanse rămân, după ultima decizie a Curții Constituționale, ca alegerile legislative să fie la termen, aşa încât actualii parlamentari să nu-şi depăşească mandatele constituţionale. Deşi, potrivit Constituţiei, prelungirea acestora e posibilă doar în anumite condiţii (stare de război, de calamitate, de urgenţă) care, slavă Domnului, nu există, CCR a ajutat din nou PSD, dornic ca scrutinul, cu orice preţ, să aibă loc cât mai târziu.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Dintre toate mizeriile pe care ni le face pandemia asta blestemată, faptul că nu putem călători departe este printre cele mai rele. Nu pentru că ne lipsesc concediile de "afară", nu pentru că e musai să ne împrospătăm colecţia de fotografii din locuri exotice sau capitale celebre, nu pentru că nu ne place în România, ci din cauză că nu mai avem ocazia să vedem ce mai fac ceilalţi şi cum mai e pe la ei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre inițiativa lui Ilie Bolojan de a reduce organigrama Consiliului Județean Bihor la jumătate?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ prevede ce drepturi și ce obligații au consilierii locali și județeni, primarul, viceprimarul și președintele consiliului județean. Iată care sunt acestea...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În urma identificării unor cazuri de listerioză în Marea Britanie, este bine de ştiut că această afecţiune infecţioasă rară este transmisă de obicei la oameni prin consumul unor alimente contaminate cu Listeria (lapte insuficient pasteurizat, brânză şi alte produse lactate, carne insuficient preparată termic), sau, mai rar, prin contact direct cu alte persoane sau animale infectate. Listerioza afectează cel mai frecvent nou-născuţii, bătânii, gravidele şi persoanele cu un sistem imunitar scăzut.
05 Decembrie 2018, 18:05

Transportul judeţean va deveni "serviciu de utilitate publică". Ce impact va avea schimbarea asupra navetiştilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Din 2019, serviciul de transport judeţean va deveni serviciu de utilitate publică şi va fi atribuit printr-o procedură deschisă tuturor operatorilor din Uniunea Europeană.

Sub noile reglementări, firmele de transport vor trebui să opereze şi pe trasee pe care în mod normal nu şi le-ar fi asumat, căci ar fi nerentabile, existând şi posibilitatea alocării unor subvenţii de către Consiliul Judeţean.  

Întâlnire la Braşov

Felul în care reglementările europene (Regulamentul (CE) 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători) vor fi puse în practică în România nu a fost stabilit încă.

Tocmai de aceea, pe 27 şi 28 noiembrie, la iniţiativa Consiliului Judeţean Bihor, la Braşov a avut loc "Întâlnirea Consiliilor Judeţene privind strategia pentru asigurarea continuităţii serviciului de transport persoane la nivel judeţean".

La discuţiile iniţiate de CJ Bihor au participat specialiştii Autorităţilor de Transport din cadrul a 35 de Consilii Judeţene, reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), Ministerului Transporturilor (MT), Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Confederaţiei Operatorilor Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Încă în pregătiri…

La întâlnire au fost discutate mai multe probleme cu care se confruntă autorităţile judeţene în pregătirea noilor sisteme de transport.

Potrivit unui comunicat transmis de CJ Bihor, "modalitatea de atribuire în baza legislaţiei aplicabilă achiziţiilor publice ridică o serie de probleme, în multe cazuri punând în conflict specialiştii compartimentelor de achiziţii publice cu cei ai Autorităţilor judeţene de transport".

Programele aflate acum în vigoare sunt valabile doar până pe 30 iunie 2019, însă în teritoriu nu au fost demarate procedurile administrative necesare pentru noile licitaţii, concret pentru atribuirea de trasee ca "servicii de utilitate publică" şi nu comerciale.

De ce? Nu a fost stabilit încă la nivel naţional felul în care se vor face atribuirile. "Trebuie stabilită o procedură clară prin care să se facă atribuirea corectă, iar Contractul-cadrul pentru acest tip de serviciu public trebuie ajustat la cerinţele pieţei", a precizat Vlad Gaje, şef-serviciu la Autoritatea Judeţeană de Transport.

Pentru luna ianuarie 2019 a fost stabilită o nouă întâlnire cu specialiştii din cadrul Autorităţilor Judeţene de Transport, de această data sub egida MDRAP, pentru a fi definitivat modelul de Contract-Cadru, aprobat prin ordinul preşedintelui ANRSC şi preluat de Consiliile Judeţene, urmând a fi elaborat şi un ghid orientativ astfel încât tranziţia spre noul sistem să se realizeze într-o manieră unitară şi coordonată.

Curse mai sigure

După intrarea în vigoare a reglementărilor europene, operatorii de transport cărora le vor fi atribuite contracte de serviciu public vor avea de îndeplinit o serie de obligaţii de serviciu public pe care în alte condiţii nu şi le-ar fi asumat.

Întrebat de BIHOREANUL care vor fi principalele schimbări din punct de vedere al pasagerilor, Vlad Gaje a precizat că operatorii vor renunţa mai greu la traseele obţinute, frecvenţa de circulaţie va fi mai stabilă şi ar putea fi păstrate curse considerate nerentabile, dar necesare pentru a acoperi anumite zone ale judeţului. "Se poate acorda în schimb exclusivitate pe anumite zone sau compensaţie din partea autorităţii publice, adică din partea Consiliului Judeţean, pentru operarea acelui traseu", a spus Gaje.

CJ Bihor are în plan construirea unor mini autogări în mai multe "noduri" principale ale judeţului pentru a putea coordona mai eficient sistemul de transport judeţean.

În Bihor sunt licenţiaţi 42 de operatori economici pentru asigurarea serviciului de transport persoane.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1525 RON
  • 1 EUR = 4.8746 RON
  • 1 HUF = 0.0133 RON