URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Decembrie 2022, 18:00

Senatorul Hatos cere explicații despre „izolarea” feroviară a Oradiei, pentru că CFR nu mai asigură nicio soluție pentru călătorii pe timp de zi spre București

Senatorul Hatos cere explicații despre „izolarea” feroviară a Oradiei, pentru că CFR nu mai asigură nicio soluție pentru călătorii pe timp de zi spre București (fotografie din arhivă, cu caracter ilustrativ)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Noul Mers al Trenurilor, intrat în vigoare pe 11 decembrie 2022 și valabil până pe 9 decembrie 2023, i-a „izolat” pe bihoreni de Capitala țării.

CFR Călători nu doar că nu asigură niciun tren InterCity de zi între Oradea și București, dar nu le permite bihorenilor nici să prindă legături din Cluj ori Arad. Vagoanele din Oradea ajung în aceste orașe la câteva minute după ce trenurile de aici au pornit deja spre Capitală!

„Trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de senatorul PNL de Bihor Adrian Hatos.

În acest context, parlamentarul a cerut, printr-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, „să clarifice „izolarea” feroviară a municipiului Oradea”, dar și măsuri pentru asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Mai precis, Grindeanu ar trebui să-i spună lui Hatos care este motivul pentru care nu există niciun tren InterCity între Oradea și București pe timp de zi și ce măsuri are în vedere pentru asigurarea conectivității, „în condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor”.

În comunicatul transmis, Hatos a mai subliniat că în Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, „transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere”.

„De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a mai transmis senatorul liberal.

Printr-un comunicat de presă remis cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor, CFR Călători a informat că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul CFR Călători, singurul tren direct de la Oradea la București pleacă din reședința Bihorului la ora 19.26 și ajunge în Capitală la 07.58. Un bilet la clasa a II-a costă 126,6 lei, la cușetă de 4 persoane – 187,6 lei, iar în vagonul dormitor ajunge la 282,2 lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Drum bun
Te tine cineva cu forța "aici" dute la Viena poți face o escală și pe la Budapesta la frați tăi drum bun! Ai grijă să-ți iei și ceva zahăr cu tine că poate vrei sa bei și tu o cafea un ceai ceva și o sa fie c-am amar ....
Postat 22 Decembrie 2022, 08:44 de sss
…”parca”…
Trenul la Viena este, Cluj-Viena, direct, sau Brasov-Budapesta, din Keleti ai legaturi cu duiumu la Viena.
Postat 21 Decembrie 2022, 22:15 de User anonimizat
Agenda parlamentarului
Domnul Hatos oricum nu circulă cu trenul,dar trebuie să se bage în seamă. Mersul trenurilor este în vigoare, nu o se schimbe prea multe. Și mai vin și lucrările de modernizare pe Oradea Cluj și atunci să vedeți debandadă în toată regula. Pe parlamentari i-aș obliga să circule cu trenul.
Postat 21 Decembrie 2022, 21:21 de Etiene
da
poate era mai bine sa intrebe caile ferate maghiare de ce nu asigura legatura directa dintre Oradea si Viena ? ce sa faci in Bucuresti cand poti sa mergi la Viena ? se compara Bucurestiul cu Viena ? parca era un tren care pleaca la 10 dimineata din oradea si ajunge la 17.00 in viena ? mai e trenul acela ? directia corecta este spre europa nu spre Stambul !
Postat 21 Decembrie 2022, 20:27 de richard
Pinonel
Stirea aia de atunci nu se intitulează " Senatorul Hatos cere explicații despre „izolarea” feroviară a Oradiei "
Postat 21 Decembrie 2022, 18:39 de Sandu2100
Stirea e veche...
... a aparut un articol pe aceasta tema in bihon.ro acum doua saptamani! Senatorule, cfr-ul si-a batut joc de tine, ti-a raspuns inainte sa intrebi: https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-da-vina-pe-navetisti-pentru-deconectarea-orasului-oradea-de-transportul-feroviar-national-vezi-care-este-starea-liniilor-4158732/
Postat 21 Decembrie 2022, 18:24 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON