Reprezentanţii puterii şi cei ai opoziţiei s-au contrat din nou, marţi, în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean.
PNL-istul Ionel Avrigeanu le-a reproşat lui Pásztor, Mang şi Bodea că, în primele nouă luni ale anului, au realizat doar 37% din ceea ce şi-au propus ca investiţii în drumuri şi transporturi pentru anul 2018, spunându-le că seamănă cu Guvernul Dăncilă.
În urmă cu drumurile
Unul dintre punctele de pe ordinea de zi a şedinţei a fost aprobarea contului de încheiere a exerciţiului bugetar la 30 septembrie 2018. Potrivit proiectului, până la acea dată, au fost realizate aproape 82% din veniturile prevăzute pentru anul 2018.
În ceea ce priveşte, însă, plăţile pentru capitolul transporturi, care include şi lucrările la drumuri, procentul realizat este unul mic, de nici 37% (36,95%).
Procentul le-a fost reproşat de către Ionel Avrigeanu, liderul grupului PNL, care le-a spus că până la finalul anului se va ajunge poate la un procent de 50% din ce a fost propus la început de an. "Sigur, veţi da vina pe constructori, pe PNDL…", a comentat Avrigeanu (foto).
Acestuia i-a răspuns cuscrul său, vicepreşedintele CJ Bihor, Ioan Mang, care a spus că procentul nu reflectă o lipsă de activitate a CJ Bihor, precizând că reabilitarea a trei drumuri judeţene prin PNDL 2 este încă în licitaţie, la fel şi realizarea Drumului Apuseni.
"Minţiţi frumos"
El a mai precizat că se lucrează la "de zor" la drumul Leş-Tinca-limită de judeţ şi că, în cazul altor două drumuri, deşi le lucrează, nu s-au făcut plăţi pentru că se fac demersuri pentru finanţarea lor din fonduri europene prin POR. Pentru acestea din urmă s-au votat unele modificări chiar în şedinţa de marţi.
"Nu e vorba de bani care au venit şi nu i-am cheltuit. E vorba doar de previziuni. Bani nu stau. Cum vin, cum se cheltuie pe investiţii", a spus Mang, precizând totodată că în 2018 CJ Bihor a turnat covor asfaltic pe 63 de kilometri de drumuri judeţene, "mai mult decât a făcut PNL în opt ani".
Explicaţiile nu l-au convins pe Avrigeanu, care le-a spus spus şefilor CJ Bihor că seamănă "din ce în ce mai mult" cu Guvernul Dăncilă: "Nu aveţi proiecte, minţiţi frumos, lipsă de realizări, jigniţi opoziţia. Cifrele sunt clare 36% execuţie bugetară la 9 luni. Dumneavoastră aţi făcut acest proiect de buget şi aţi estimat aceste cifre. Restul sunt poveşti: că vor veni bani şi noi vom crăpa de ciudă că faceţi drumuri….".
În replică, Mang i-a spus lui Avrigeanu că seamănă cu Orban, spre amuzamentul lui Pásztor, şi a subliniat că administraţia judeţeană are acum în diverse faze proiecte de 120 de milioane euro, "cum n-a avut Consiliul Judeţean în opt ani cu PNL".
Merită precizat că, deşi au criticat slaba execuţie a bugetului la capitolul transporturi, liberalii nu au votat proiectele de preluare a unor terenuri în Săcueni şi Marghita pentru realizarea unor autogări. Astfel, proiectele, unele care necesitau 24 de voturi "pentru", au fost respinse.
"Nu vreau să ne comparăm cu Primăria!"
N-a fost singura dispută din şedinţa de marţi. Liberalii au reproşat executivului că o parte dintre proiectele care ajung pe ordinea de zi a şedinţelor Consiliului Judeţean le sunt furnizate târziu, uneori chiar în ziua şedinţei. Atât Pásztor cât şi Mang au spus că materialele sunt dezbătute mereu în comisii, aşa cum cere legea, lucru care nu se întâmplă întotdeauna la Consiliul Local Oradea, cu majoritate PNL.
În acest context, consilierul liberal Călin Gal i-a întrebat: "Dar managementul dumneavoastră se poate compara cu cel al oraşului Oradea după doi ani şi jumătate de mandat?". În timp ce Pásztor a părut amuzat de întrebare şi a refuzat să răspundă, Mang a fost iritat şi s-a lansat în enumerarea unor proiecte cu probleme derulate de Primăria Oradea.
"Nici nu vreau să ne comparăm cu Primăria Oradea!", a tunat vicepreşedintele CJ, continuând: "Nu am nicio lucrare care a căzut la vale, ca Dealul Ciuperca, n-am nicio lucrare pe care să-mi spună constructorul că-mi interzică să mai montez scenă pentru că se crapă (Piaţa Unirii), nu am nicio lucrare pe care am făcut-o de două ori, cum e Pasajul. Nu am nicio lucrare cum e CET-ul, care să coste 20 de milioane o turbină şi un an de zile să ne încălzim cu un cazan vechi care nu are autorizaţie de funcţionare şi va trebui din nou în această iarnă Garda de Mediu să închidă ochii sau să dea o amendă simbolică ca să aibă oraşul încălzire de la cazanul vechi. Cu aşa ceva, vă spun sincer, nici nu vreau să ne comparăm!".
Acesta a mai spus că parcarea din Independenţei "se cheamă deja groapa comună", iar parcările promise în urmă cu opt ani n-au fost realizate, referindu-se la cea de la Baza Voinţa, unde "nici măcar nu s-a săpat o groapă". "Noi când facem ceva, facem, funcţionează şi este corect", a spus Mang.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.