URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Aprilie 2018, 20:00

"Primăria face un abuz!" Proprietarii caselor de pe strada Plevnei din Oradea se opun demolării unui şir de case

Lăsaţi strada cum este! Proprietarii caselor din strada Plevnei se opun demolării imobilelor. Primăria Oradea a demarat la începutul anului procedura de expropriere în vederea dezafectării unui şir de case, cu numerele impare, de pe partea stângă pe sensul de mers dinspre strada Tudor Vladimirescu şi strada Simion Ştefan, respectiv cu numere pare, de pe partea dreaptă a arterei delimitată de străzile Simion Ştefan şi Călăraşilor sau Principatelor Unite.

Ultimatum

Măsura, luată pentru lărgirea şi îndreptarea carosabilului astfel încât să suporte circulaţia în dublu sens în urma finalizării lucrărilor de construire a podului Centenarului, a stârnit revolta riveranilor.

De altfel, municipalitatea a şi anunţat public încă din ianuarie că până la sfârşitul lunii iunie va vira proprietarilor contravaloarea integrală a caselor expropriate, riveranii urmând să aibă la dispoziţie 8 luni, până la 1 martie 2019, pentru eliberarea imobilelor.

Revoltaţi, proprietarii caselor vizate de demolare au anunţat marţi, printr-un comunicat de presă, că au depus la Primărie, încă din 29 ianuarie, o petiţie prin care îşi exprimă dezacordul faţă de demolarea caselor.

"Proprietarii au solicitat ca, prin studii de fezabilitate corect şi legal întocmite, să se indentifice şi alte soluţii (...) care să nu vizeze demolarea unor construcţii situate în zona istorică", se menţionează în comunicat.

Orădenii au propus reintroducerea circulaţiei pe ambele sensuri pe străzile Călăraşilor şi Principatelor Unite şi chiar lărgirea acesteia din urmă cu argumentul suplimentar că lucrările ar necesita "un buget de investiţii semnificativ mai mic". Demersul orădenilor a rămas fără răspuns şi fără rezultat.

"Ar fi în interesul dumneavoastră"

Potrivit comunicatului, la începutul lunii februarie, reprezentanţi ai Primăriei însoţiţi de expertul evaluator ANEVAR Andrei Veronica s-a prezentat la faţa locului pentru a fotografia şi măsura proprietăţile, în vederea stabilii valorii lor.

Cum reprezentanţii municipalităţii nu şi-au anunţat din timp data şi ora vizitei şi nici nu au putut prezenta delegaţii cu privire la scopul acesteia, unii proprietari nu le-au permis accesul pe proprietate, fapt care s-a lăsat cu ameninţări.

"Ne referim la formulări de genul: "Ar fi în interesul dumneavoastră să colaboraţi în această fază de documentare pentru a preîntâmpina eventuale nemulţumiri ulterioare legate de omiterea evaluării sau subevaluarea bunurilor expropriate"", scriu orădenii.

Bolojan nu discută!

Locuitorii străzii acuză municipalitatea de abuz. "Este evident că Primăria face un abuz în drept în această situaţie şi încearcă să lămurească proprietarii că exproprierea "este în interesul lor" şi să nu îşi "îngreuneze" situaţia, de parcă proprietarii imobilelor ar fi autorii unei infracţiuni", se menţionează în comunicat.

Pentru detensionarea crizei, orădenii au încercat să intre în audienţă la primarul Ilie Bolojan, care a delegat-o însă la întâlnire pe purtătoarea de cuvânt a Primăriei, Anca Grama, şi a refuzat să îi primească fără programare.

"Primarul a evitat o discuţie, precizând că este prematură o discuţie în acest moment, "nu este pregătit" şi de altfel are "de condus o instituie" şi "nu îi place să aştepte lumea la uşa cabinetului". În ciuda faptului că a promis o întâlnire, aceasta nu s-a concretizat", reclamă proprietarii caselor din strada Plevnei.

Va aduce poluare!

Locuitorii sunt cu atât mai revoltaţi de atitudinea municipalităţii cu cât susţin că investiţia este inutilă. Lărgirea străzii, gândită să reducă poluarea în zona centrală, va atrage şi mai multe maşini, în total dezacord cu angajamentele luate de oraş faţă de finanţatorul european al unor investiţii importante, cum ar fi construirea podului Centenarului.

"Propunerile Primăriei încalcă angajamentele luate: aduce traficul de maşini într-o zonă de case, atât pe malul stâng cât şi pe malul drept al oraşului, justificând scurtarea traseului către Tribunal şi viitoarea parcare Voinţa", susţin reclamanţii.

În plus, aceştia dau de înţeles că investiţia are de fapt ca scop sprijinirea accesului auto la viitorul mall al Lotus Center din strada Tudor Vladimirescu.

Festival "street art"

În contrapartidă la proiectele municipalităţii, orădenii propun nu doar păstrarea străzii în forma actuală, ci şi punerea ei în valoare. Poprietarii caselor propun transformarea arterei în stradă pietonală cu două sensuri de mers pentru biciclişti "iar casele să fie "modernizate" prin zugrăvire de către artişti locali".

Mai mult, orădenii propun organizarea unui festival de tip "street art", după modelul celor finanţate de municipalitatea din Cluj şi Sibiu. "Tematica este diversă, de la desene de tip grafitti, teme folclorice româneşti, ungureşti şi germane, teme meşteşugăreşti (strada Plevnei – Timar uca, a găzduit în perioada antebelică şi interbelică ateliere de tăbăcărie)", se mai menţionează în comunicat.

În acest context, orădenii propun reabilitarea locuinţelor sociale de la numerele 12 şi 15, lăsate în paragină de ani de zile, şi transformarea lor în creşă, grădiniţă, spaţii expoziţionale pentru artiştii locali sau cafenea artistică.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
32 Comentarii
Scortosul
Nu stiu coada de la ciresica. Eu am stat la coada la Perla
Postat 20 Aprilie 2018, 01:54 de Sandu1201
@
Nu vorbi despre ce nu stii! Eu nu ma pronunt asupra a ceea ce nu cunosc. Birtinezul trebuia doar da updateze un proiect de la sfarsitul anilor '70 nu sa inventeze coada la cireasa cu o pasarela auto!
Postat 19 Aprilie 2018, 22:10 de scortosul
Scortosul
Pe vremea lui ceaușescu nu a fost nici un proiect acolo. Vorbeau unii din zona.
Postat 19 Aprilie 2018, 13:48 de Sandu1201
@
Pasarela auto Sovata nu e pod! Pod era ala proiectat pe vremea lui Ceasca, cu doua benzi pe sens + linie de tramvai!! Pasarela auto a fost depasita de trafic a doua zi dupa inaugurare . Vorbim despre subevaluatea nevoilor de trafic. "invidiosii"... cine, pe cine? Scurta minte au unii!
Postat 19 Aprilie 2018, 10:21 de scortosul
Da
Invidiosii au pierdut pasul cu dezvoltarea orasului. Asa sa vb si despre podul sovata , erau câțiva bătrâni care se împotriveau, si dupa ce sa finalizat construcția, sa vezi mândrie pe capul lor.
Postat 19 Aprilie 2018, 08:49 de Sandu1201
@
Da cine te pune sa circuli pe acolo! Nu toti avem obligatia sa circulam pe acolo. OK eu nu cu dezvoltarea am problema ci cu compensatia valorica si morala! Ai siguranta ca omul cu suma primita poate, gaseste o casa pe care sa o achizitioneze si are resursele material sa se mute? Daca ceea ce gaseste la valoarea impusa de PMO este la periferia orasului, intr-o zona fara utilitati? Pare simplu sa vorbesti despre altul!
Postat 19 Aprilie 2018, 07:26 de scortosul
@ sandu
"voi ăștia care trebuie să circulați" ghinion! Așa se întâmplă când susții toate porcăriile visate noaptea de un primar megaloman și puse în practică a doua zi. Nu mi se pare normal că orice așa zisa realizare a actualei administrații sa vina cu sacrificii din partea orădenilor. Ți-a făcut pietonala și îți place??? Plimaba-te pe jos pe pietonala și nu te plânge că nu mai ai drum!!!
Postat 19 Aprilie 2018, 07:20 de User anonimizat
Scortosul
Ai dreptate. Si noi restu care trebuie să circulam pe acolo ce facem???
Postat 19 Aprilie 2018, 01:52 de Sandu1201
E usor a scrie versuri cand nimic nu te doare!
E usor sa dai sfaturi pentru altii. Cand tu ai fi "ejaculat" din locuinta ta, din locul in care traiesti si pus pe drmuri e mai greu. Incercati sa va puneti in locul celor "alungati". Fiecare lucru trebuie sa aibe pretul lui si oamenii trebuie ajutati, stimulat sa se mute si nu fortati, alungati! Pentru fiecare "cotetul" lui este cel mai bun, cel mai frumos!
Postat 19 Aprilie 2018, 00:56 de scortosul
Bihoreanoradean
Si America se crede civilizată și UK , Franta, China, Rusia, si se întâmplă si acolo. Tu nu poti sa impiedici dezvoltarea pt ca tu vrei 1 mil € pe colibă. Imperiul Roman spunea " orice drum, pod înseamnă dezvoltare, si de peste 2000 de ani cine aplica metoda se dezvolta ( mai puțin BÂRLADUL ). Sa învățat la istorie ca ROMANII cand au venit in DACIA au construit drumuri/poduri si sa dovedit TRANSALPINA ( de vizitat ) si mai târziu i se spunea drumul regelui. Cunosc multi din BÂRLAD, VASLUI zona aia::::)))) , pai aia ar ceda fara nici o pretentie, doar sa vada asfalt in fata casei. Da o comparatie unde suntem noi su unde sunt ei.
Postat 18 Aprilie 2018, 23:41 de Sandu1201
Excalibur
Locuiesc 15 familii pe strada aia . Datorită podului si drumului 1000 de persoane pe zi vor ajunge mai RPD la munca, scoala , gradinita. In plus casele alea nu au caracter istoric , spre deosebire de avram iancu/sucevei, dar fiecare om vrea masina si sa meargă la plimbare cu ea ( golf 3 din 93, seria 3 din 93, etc), ca daca maine Bolojan spune OKAY , nu mai demolam casele si facem sosea pe sub piata unirii pe sub cris , care iasa in piata ferdinand, tot ai sa comentezi. Ember asta înseamnă dezvoltare, daca nu ai posibilitatea sa mergi in vizita într-o țară civilizată, atunci dai pe YOUTUBE sau GOOGLE STREET VIEW si vezi si tu ceva, încearcă să nu te duci la mare la noi , Antalya, sau Grecia, Bulgaria . Proprietarii aia primesc despăgubiri acum, si dupa ce se va finaliza strada sa vezi cum o să-și ridice prețurile la case.
Postat 18 Aprilie 2018, 23:26 de Sandu1201
Problema ramane
Faptul că niște oameni sunt obligați in secolul 21 intr-o tara civilizata care se vrea și europeană ,să își părăsească casele indiferent că vor sau nu, indiferent că prețul oferit este cel corect sau nu, mi se pare un lucru oribil, mai ales că nu e o situație de urgență, nu e o chestiune de importanta națională vitala, e pur și simplu vorba de un proiect inceput probabil cu bune intenții dar finalizat prost pentru cei afectați indirect..
Postat 18 Aprilie 2018, 23:24 de User anonimizat
Bihoreanoradean
Am făcut 11 ani de taxi in ORADEA, zi-mi strada si numărul, si eu iti spun ce culoare are poarta. Mulțumită lui Bolojan ajungi RPD la munca. Si nu am auzit pe nimeni sa spuna ca CENTURA NU E PT ORADENI, CI DOAR PT CEI CARE TRANZITAREA. Si ceea ce faci tu se numeste TRANZIT, NU ÎNSEAMNĂ MĂ DUC PÂNĂ ACOLO. Dar centura e de ocolire adica TRANZIT.
Postat 18 Aprilie 2018, 23:08 de Sandu1201
@ sandu
Sa ne înțelegem: eu nu vizitez Oradea ci trăiesc în Oradea (de aproape 40 de ani, adică de când m-am născut). De mai mult de 15 ani muncesc în zona industriala dar locuiesc in partea opusa a orașului așa că știu ce înseamnă străzile și traficul din Oradea că sa pot sa exprim o părere pertinenta.
Postat 18 Aprilie 2018, 22:27 de User anonimizat
autorizatii pentru modificari
Cita nesabuinta din partea celor care au avut proasta inspiratie sa-si construiasca case pe straduta aia in ultima suta de ani,incalcind toate normativele si reglementarile urbanistice,negindindu-se o clipa ca pe acolo urmeaza a se face o megastrada in 2018,pe deasupra grevind bugetul orasului cu despagubiri subevaluate in acest an centenar,deturnind fonduri cu care s-ar fi putut realiza alte si alte megaproiecte. Pentru asa o lipsa de viziune ,romanii aplicau pedeapsa "damnatio memoriae"
Postat 18 Aprilie 2018, 21:40 de excalibur
Bihoreanoradean
Dacă te dai oradean, atunci invata străzile pe care tre sa mergi unde sa nu fie trafic. Si totusi folosesti centura, ei uite ca o sa folosesti si podul respectiv, si nu are rost să-ți spun cate, ca le stii. Apropo eu vizitez ORADEA de mai multe ori decât o vizitezi tu.
Postat 18 Aprilie 2018, 21:24 de Sandu1201
Figuri de stil
De fapt toata lumea e bucuroasa sa plece din ruinele alea..mai putin o ..doamna..care spune ca a investit..trebuie sa obtina cat mai mult..daca nu are autorizatii pentru modificari..asta e...
Postat 18 Aprilie 2018, 20:54 de zorro
@ Sandu
In vremurile când erai plecat in țări străine iar centura era în chinurile facerii, bolojan incerca sa ne convingă că centura nu e pentru orădeni ci pentru cei care tranzitează aceasta zona. Ei bine eu ca orădean am ajuns sa ocolesc orașul pe centura ca sa ajung in oras!?! Asta numesti infrastructura?
Postat 18 Aprilie 2018, 20:02 de User anonimizat
Bihoreanoradean
Fa o analiză traficul de acuma , cu infrastructură de acu 15 ani. Oare facea fața?
Postat 18 Aprilie 2018, 19:02 de Sandu1201
@ poiu
Aici nu discutam de autostrăzi, spitale sau alte chestiuni vitale pentru populația unei localități, regiuni sau tari, ci discutam despre haosul creat in oraș de nebun începând cu turbogiratia și continuând cu pietonalele cu ajutorul carora cică vom avea un oraș turistic dar care au dat total peste cap traficul din oraș motiv pentru care demolam case și străzi, poate, poate mai mascam din porcăriile făcute de edil. Doar că o greșeală nu o repari facand alte greșeli și nici nu poți să scoți oamenii din propriile case doar pentru că vrei sa muti traficul din centru.. E prea mic orașul si pentru orădeni și pentru pietonale? Nici o problema: renunțăm la...
Postat 18 Aprilie 2018, 18:34 de User anonimizat
Autostrada story, all over again
Si se va sfarsi la fel si aici. Oamenii vor sa profite, statul le ofera oricum mai mult decat valoarea reala, ei se impotrivesc dupa care trece la interes public si vor primi mai putin. Vedeti voi curbe pe autostrazi care sa ocoleasca bucata da pamant a lu Vasalie? Vezi la Fecernic ce s-a intamplat.
Postat 18 Aprilie 2018, 17:18 de poiu
Cat de bine...
Cat de bine gestioneaqza PMO problemele circulatie in Oradea se vede si in lucrarile mici de reabilitare a drumurilor. E de ajuns sa tragi o fuga pana pe Lacu Rosu sa vezi ce borduroace trag. Cea mai mare problema pe care a atraso lucrarea este legatura/iesirea in St. cel Mare. Daca pana acum taras grapis puteu sa traga la iesire doua masini una pentru dreapta si cealalta sa astepte la standa acum nu mai va exista aceasta posibiltate, se va creaa o coada de nemasurat la acre vor astepta cu tontii pana cel ce vireaza la stanga va elibera intersectia. Nu stiu cine proiecteaza aceste lucrari dar sigur este un mecalar sau maidanez din Birtinia ca meserie are cati muci am eu in nas!
Postat 18 Aprilie 2018, 11:46 de scortosul
he, he, he!
Citind presa online bihoreana iti dau seama dintr-o privire care de la cine suge! Seva, adica existenta, sa nu se inteleaga altceva.
Postat 18 Aprilie 2018, 11:33 de pinonel
Dictatura?
Și pe vremea comuniștilor s-au dărâmat case iar oamenii au fost strămutați cu forța.. Au mai ajuns și pe la canal sau pe la casa poporului in caz că s-au opus sistemului.. Nu știu dacă chiar asta își doresc orădenii. O fi primarul un bun gospodar și mare admirator de frumos, pe care încearcă să-l impună cu forța si oradenilor dar când intri cu bocancii și cu buldozere in casa omului, s-a cam terminat omenia și prietenia.
Postat 18 Aprilie 2018, 11:04 de User anonimizat
Primaria abuzeaza in mod continuu!
Nu discut necesitatea largirii strazii. Evaluarea este oricum gestionata de PMO care in mod direct v-a avicia evaluarea. Despagubirea trebuie sa fie mai mare decat evaluarea caci trebuie platita fortarea mutarii, schimbarea de domiciliu cu toate cheltuielile de mutare si de refacere a documentelor, taxelor de cumparare a unei noi locatii, cat si o despagubire morala cauzata de o imixtiume in viata private a cetateanului! Cat de praf sunt locuinetele nu conteaza caci fiecare locuieste unde isi permite!
Postat 18 Aprilie 2018, 10:44 de scortosul
sa fim seriosi
Da ce de idei ? strada pietonala cu 2 sensuri pentru biciclisti ? Scopul e de fapt sa primeasca o valoare mai mare pe metru patrat.In afara de 2 case care arata bine restul sunt cam praf.Adevarul e ca podul e cam inutil fara strada respectiva.Podul Sovata leaga 2 cartiere,e mega circulat si datorita lui zona Iosia,Onestilor s-a dezvoltat foarte mult.Sunt curios cum se va solution problema ,era clar ca va fi scandal de la inceput ,dar mai mult pentru suma primita drept despagubire !!!
Postat 18 Aprilie 2018, 09:34 de suporter_oradean
Aaaa
SARCA mergi tu marele specialist sa analizezi problema??? Vezi sa nu te pierzi pe S. Stefan, Crisului, Cazarmi , ETC. Da nu iese cum vrei Tu, este cazare gratuită pe S . Odobleja 49
Postat 18 Aprilie 2018, 00:57 de Sandu1201
CE chestie
Dacă ar primi 150€ pe mp oare ce ar zice??
Postat 18 Aprilie 2018, 00:23 de Sandu1201
omiterea evaluării sau subevaluarea bunurilor expropriate
Care ar fi problema sa se faca 3 evaluari independente, rezultatul fiind decis pe principiul "logica majoritara" ,adica de doua valori apropiate. Apoi consiliul majoritar sa decida in unanimitate un coeficient de corectie pentru deranjul provocat victimelor... 1,2x sau 1,5x sau 2x. Nici nu s-ar simti la mega-bugetul Oradiei.Si s-ar deschide apetitul oradenilor pentru "donatii"...
Postat 17 Aprilie 2018, 22:00 de excalibur
Coalitie
Mâine poimâine, ăsta o să dărâme și Rogerius pe motiv de coaliție.. Orădeni, paziti-va casele.. de primar!
Postat 17 Aprilie 2018, 21:38 de User anonimizat
om vedea...
Cunosc Călărașilor, Principatele Unite...cred că voi merge sa văd exact! Însă atitudinea d-lui Bolojan spune tot! Grama la audiențe? Păi cred cae gândul dumneaei este la terase! Cum e aia sa vrei audienta la Primar si să fii pasat? Dar mi-a venit o idee! Voi încerca...sa vedem ce iese!
Postat 17 Aprilie 2018, 21:00 de dani-e-let
!!!!
Rezistati!!!in justiatia de azi ..2 ani inseamna 3 termene...asta daca nu rezolva balaurul..
Postat 17 Aprilie 2018, 20:38 de Tinas
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON