URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
25 Mai 2021, 18:33

Premiere pentru Oradea: Capace autonivelante și asfalt roșu pentru pista de biciclete din bulevardul Nufărul - Cantemir (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În premieră, pista pentru biciclete din bulevardul Nufărul - Cantemir din Oradea va fi construită din asfalt roşu, pentru a fi delimitată mai bine de trotuar şi a sări în ochi pietonilor. Tot în premieră, în locul capacelor de canal cu ramă de beton armat constructorul folosește capace autonivelante.

Asfalt roşu pentru biciclete!

Primul tronson de pistă pentru biciclete de culoare roşie a fost amenajat la începutul săptămânii pe porţiunea delimitată de pârâul Peţa şi strada Meiului.

"În premieră pentru Oradea am produs această mixtură cu ajutorul unui pigment foarte puternic, de culoare roşie, în staţia de la Palota. A ieşit o culoare foarte plăcută, care nu deranjează la ochi în timpul zilelor însorite. Pista pentru biciclete va fi astfel foarte bine delimitată de trotuar, iar pietonii nu vor mai avea nicio scuză să spună că nu au văzut că intră pe ea", a declarat pentru BIHOREANUL directorul societății Drumuri Bihor, Dorel Crăciun.

Spre deosebire de pistele pentru alergare de culoare roşie din parcurile orăden,e construite din tartan, un materia elastic dar moale, pista pentru biciclete este realizată din bitum, la fel ca suprafaţa carosabilă, fapt pentru care va fi mult mai rezistentă.

"În perioada următoare pista pentru biciclete va fi marcată cu o vopsea specială care va ţine ani de zile", a spus Crăciun.

Capace de canal fără vibraţii

Tot în premieră, în locul capacelor de canal cu ramă de beton armat care se dislocă sub trafic şi scutură maşinile care trec pe drum, constructorul a folosit capace autonivelante.

"Vechile capace cu ramă de beton armat sunt atât de grele încât pot fi montate doar cu utilaje. Acestea se fixează astfel încât deasupra rămân 4 centimetri pentru stratul de uzură. Problema este că betonul este rigid, asfaltul semirigid, iar sub trafic apar vibraţiile şi fisurile", a spus Crăciun.

Prin comparaţie, capacele de canal autonivelante sunt atât de uşoare încât pot fi montate cu mâna şi ridicate la nivelul carosabilului.

"Când se toarnă stratul de binder fixăm capacul în asfalt, iar la trecerea cilindrului compactor acesta se aliniază la nivel. După ce s-a întărit binderul, ridicăm capacul cu 4 centimetri, se toarnă stratul de uzură, iar la a doua trecere a cilindrului compactor capacul de canal adus la nivel rămâne încastrat", a explicat Crăciun.

Directorul este convins că, folosind această tehnologie, noile capace de canal vor fi mult mai rezistente şi nu se vor mai impune reveniri ulterioare pentru nivelarea lor.

Se montează noii stâlpi...

Lucrările de reabilitare a bulevardului Nufărul - Cantemir se desfăşoară în paralel pe mai multe tronsoane delimitate de străzile Arieşului şi Nojoridului. Până în prezent constructorii au îndepărtat vegetaţia existentă, au turnat fundaţia viitoarelor spaţii pietonale şi au amenajat zidul de sprijin al liniei de tramvai pentru protecţia căii de rulare.

Reţelele de utilităţi au fost reabilitate de operatori pentru a evita apariţia unor avarii care să impună ulterior spargerea carosabilului.

"Pe partea dreaptă a bulevardului, pe sensul de mers spre Nufărul, au fost deja turnate fundaţiile viitorilor stâlpi de curent, iar pe partea stângă operatorii de telefonie au fost somaţi să îşi ducă reţelele în subteran, pentru că stâlpii urmează să fie înlocuiţi", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Amenajarea Bulevardului Nufărul - Cantemir a început dinspre sediul Direcţiei Agricole şi avansează către ieşirea din oraş. Finanţată din fonduri europene, modernizarea vizează reabilitarea a 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.

Lucrările sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor, din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt, pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
@roger
Singurul lucru ce reușesc să facă cei ce vin să "niveleze" capacele de canal îi să încurce traficul. În Episcopia tot la 2 ani vin să le "scoată la nivel" și când termină (și durează) îi exact la fel! Peste vreo 2 luni, pe când termină te invit să vii până la sensul de lângă socar și înapoi să mergi pe banda 1 să vezi dacă ți se pare că acolo s-a lucrat de curând.
Postat 26 Mai 2021, 06:49 de Vio_427
Se lucreaza, dar fara cap
Bine ca se face, dar totul se face fara cap, ca deobicei. De 4 luni au spart trotuarul langa liniile de tramvai, nici pana acuma n-au apucat sa le faca, dar au spart deja pe jumatatea Cantemirului si pe partea celelalta. Pietonii unde ar trebui sa circula oare? Nu prima data ar trebui finalizat pe o parte trotuarul si dupa aceea incep spargerea pe partea celalalta? Nu, mai bine au pus borduriile noi intre calea de tramvai si drum, ca aceea e cel mai important lucru acuma, stiind ca v-a fi sparta si drumul si v-a fi schimbata si calea de rulare a tramvaielor.
Postat 25 Mai 2021, 20:25 de cititor_
schimbati capacele de canal din asfalt
faceti cumva si schimbati capacele din asfalt intre podul dacia si crisu, respectiv cantemir-bisericuta, sunt catastrofale!
Postat 25 Mai 2021, 20:08 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON