URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 01 DECEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iohannis nu-l poate suporta pe Ilie Bolojan pentru că este un exemplu negativ. Adică tu să vii și sâmbăta la lucru, când alții abia miercuri ajung la serviciu de la ski, dar și asta numai pentru a avea de unde pleca joi la golf? Pentru președintele României se potrivește perfect bancul acela cu ardeleni care spune că de-aia mănâncă ei ciorba cu dumicați de pâine ca să nu deschidă gura de două ori.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aflat recent în Capitală, discutam la un moment dat cu colegi de breaslă din diferite colțuri de țară, la o cafea, pe terasa hotelului ultracentral ce ne găzduia. Sub ochii noștri se etalau mărcile a trei epoci. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Într-o societate democratică, rolul Parlamentului este unul esențial. În România, Constituția prevede că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hipertensiunea arterială (HTA) este una dintre cele mai răspândite boli cardiovasculare şi reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pentru că afectează arterele şi organe vitale ca inima, rinichii, creierul şi ochii, fiind responsabilă de aproximativ 75% din toate atacurile de cord şi accidentele vasculare.
05 Octombrie 2022, 14:35

Pe verde: A început înierbarea între șinele de tramvai în zona Nufărul-Cantemir (FOTO)

Pe verde: A început înierbarea între șinele de tramvai în zona Nufărul-Cantemir (FOTO) (sursa foto: Primăria Oradea)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Așa cum prevede proiectul de modernizare a zonei Nufărul-Cantemir, între șinele de tramvai va fi așternut un covor verde pe aproape 3 kilometri. Lucrările ce prevăd înierbarea liniei de tramvai au început, a transmis miercuri Primăria Oradea. 

„La final, vor rezulta aproape 3 km de linie de tramvai înierbată, respectiv 16.500 mp de zonă verde. (...) Până acum s-a finalizat tronsonul cuprins între blocul Cicero și strada Muntele Găina, fiind testat și sistemul de irigații”, se arată în comunicatul municipalității. 

S-a montat, de asemenea, sistemul de irigații automate în zona liniilor de tramvai, pe tronsonul cuprins între blocul Cicero și bucla de întoarcere a tramvaiului. Totodată, sunt aproape gata lucrările de așternere a materialului geotextil și pământ vegetal pe liniile de tramvai, pe tronsonul cuprins între blocul Cicero și intersecția bulevardului Nufărul cu strada Ciheiului, conform informării transmise de Primărie. 

Zona Nufărul-Cantemir a trecut printr-un proces de reabilitare în ultimii ani, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană (POR 2014-2020), care a prevăzut, printre altele, modernizarea carosabilului și a trotuarelor, delimitarea unor piste pentru biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, amplasarea de mobilier urban, precum și intervenții la calea de tramvai.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Spatiul verde.
Estetic arata bine, dar nu e potrivit la marginea unui bulevard, cel putin nu in configuratia actuala ce prioritizeaza in continuare traficul auto. Paradoxal s-au taiat o gramada de arbori maturi la inceputul lucrarilor, ce dadeau un volum sporit de oxigen si actionau ca o perdea verde. In conditiile astea gazonul este irelevant. Inteleg pe camp, zona malul Petei, desi si acolo au disparut o gramada de arbori maturi la amplasarea liniei de tramvai. Altele erau prioritatile la reabilitarea bulevardului, o impartire macar la cate o treime a necesitatilor de mobilitate, mijloace verzi, pietoni si biciclisti, autovehicule. Desigur, pentru asta erau necesare niste parcari park and ride, un transport in comun functional si niste cetateni educati. Desi, cat timp se incurajeaza mersul cu automobilul, nu ma astept la un cetatean educat. Ceva e gresit in tot lantul administrativ, se sar etape in dezvoltarea urbei, se aplica masuri obsolete. Pacat, o data in viata te intalnesti cu o asemenea oportunitate, fonduri cu nemiluita.
Postat 06 Octombrie 2022, 08:21 de CT
sa calculezi si linia de tramvai ca zona verde a orasului, priceless...
Cum sa calculez gazonul pus pe linia de tramvai ca zona verde? Hai ma, mergeti odata in Gyula de exemplu, unde aproape in fiecare strada sunt zeci de copati plantati, aceea zic ca e zona verde, dar cum sa zi la un gazon pusa pe linia de tramvai ca e zona verde?? pot sa fac picnic pe el, sau pot sa joc cu copii football? Ioa, da, acuma da, ca in urmatorii 2 ani nu o sa circula tramvai, dar in rest? E numai estetic, de decor, arata strada mai bine ca nu e totul numai beton si asfalt, dar in rest nu genereaza nici oxigen, nici nu poti sa mergi pe el, nimic.
Postat 06 Octombrie 2022, 07:23 de cititor_
Liniile de tramvai n-au schimbat, dar se pune gazon si peste cateva ani se schimba sinele din bani multi...
Cum m-am obisnuit deja, primaria nici n-are intentia sa faca ceva bine de la bun inceput. De ce n-au schimbat si liniile de tramvai impreuna cu "modernizarea" strazii? Au schimbat numai unde a fost foarta degradata, in rest nimic, cand vine comisia europeana primarul o sa zica ca "arata ca nou", nu? Pai, peste 10 milioane de euro a costat modernizarea a 2.5km, deci peste 4 milioane de euro fiecare kilometru, dar liniile de tramvai au ramas neschimbata, acuma pun gazon, oricum inca 2 ani nu o sa circula tramvaie pe ele, deci cand vine comisia lejer se poate zice ca au schimbat ei si sinele, oricum nu se vede din cauza gazonolui, ca e ruginita sina, sigur e din cauza ca nu circula tramvaiele de 1 an... Si peste 5 ani o sa vine primaria ca trebuie sa oprim din nou circulatia pe sectorul respectiv, ca trebuie schimbata sinele ca au peste 20 de ani vechime :P
Postat 06 Octombrie 2022, 06:57 de cititor_
frumos arata bine
ma gandesc ca ar putea incerca un experirment (ca vine la moda) si cu plantat trifoi in schimb: ar avea nevoie de mai putina apa, mai putina ingrijire si costuri cu cositul. Oricum, arata bine, demult se putea face asa ceva, ca sa castigam 1,6 ha de spatiu verde.
Postat 05 Octombrie 2022, 21:34 de unu
borduri de milioane
tot coridorul cantemir nufaru este un esec dpv al traficului auto. va rog sa scrieti care este firma care a prins contractul pt minunatele borduri si cat s-a platit pentru ele, probabil vorbim de milioane multe de euro.
Postat 05 Octombrie 2022, 19:47 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7383 RON
  • 1 EUR = 4.9184 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON