URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Octombrie 2022, 14:35

Pe verde: A început înierbarea între șinele de tramvai în zona Nufărul-Cantemir (FOTO)

Pe verde: A început înierbarea între șinele de tramvai în zona Nufărul-Cantemir (FOTO) (sursa foto: Primăria Oradea)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Așa cum prevede proiectul de modernizare a zonei Nufărul-Cantemir, între șinele de tramvai va fi așternut un covor verde pe aproape 3 kilometri. Lucrările ce prevăd înierbarea liniei de tramvai au început, a transmis miercuri Primăria Oradea. 

„La final, vor rezulta aproape 3 km de linie de tramvai înierbată, respectiv 16.500 mp de zonă verde. (...) Până acum s-a finalizat tronsonul cuprins între blocul Cicero și strada Muntele Găina, fiind testat și sistemul de irigații”, se arată în comunicatul municipalității. 

S-a montat, de asemenea, sistemul de irigații automate în zona liniilor de tramvai, pe tronsonul cuprins între blocul Cicero și bucla de întoarcere a tramvaiului. Totodată, sunt aproape gata lucrările de așternere a materialului geotextil și pământ vegetal pe liniile de tramvai, pe tronsonul cuprins între blocul Cicero și intersecția bulevardului Nufărul cu strada Ciheiului, conform informării transmise de Primărie. 

Zona Nufărul-Cantemir a trecut printr-un proces de reabilitare în ultimii ani, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană (POR 2014-2020), care a prevăzut, printre altele, modernizarea carosabilului și a trotuarelor, delimitarea unor piste pentru biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, amplasarea de mobilier urban, precum și intervenții la calea de tramvai.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Spatiul verde.
Estetic arata bine, dar nu e potrivit la marginea unui bulevard, cel putin nu in configuratia actuala ce prioritizeaza in continuare traficul auto. Paradoxal s-au taiat o gramada de arbori maturi la inceputul lucrarilor, ce dadeau un volum sporit de oxigen si actionau ca o perdea verde. In conditiile astea gazonul este irelevant. Inteleg pe camp, zona malul Petei, desi si acolo au disparut o gramada de arbori maturi la amplasarea liniei de tramvai. Altele erau prioritatile la reabilitarea bulevardului, o impartire macar la cate o treime a necesitatilor de mobilitate, mijloace verzi, pietoni si biciclisti, autovehicule. Desigur, pentru asta erau necesare niste parcari park and ride, un transport in comun functional si niste cetateni educati. Desi, cat timp se incurajeaza mersul cu automobilul, nu ma astept la un cetatean educat. Ceva e gresit in tot lantul administrativ, se sar etape in dezvoltarea urbei, se aplica masuri obsolete. Pacat, o data in viata te intalnesti cu o asemenea oportunitate, fonduri cu nemiluita.
Postat 06 Octombrie 2022, 08:21 de User anonimizat
sa calculezi si linia de tramvai ca zona verde a orasului, priceless...
Cum sa calculez gazonul pus pe linia de tramvai ca zona verde? Hai ma, mergeti odata in Gyula de exemplu, unde aproape in fiecare strada sunt zeci de copati plantati, aceea zic ca e zona verde, dar cum sa zi la un gazon pusa pe linia de tramvai ca e zona verde?? pot sa fac picnic pe el, sau pot sa joc cu copii football? Ioa, da, acuma da, ca in urmatorii 2 ani nu o sa circula tramvai, dar in rest? E numai estetic, de decor, arata strada mai bine ca nu e totul numai beton si asfalt, dar in rest nu genereaza nici oxigen, nici nu poti sa mergi pe el, nimic.
Postat 06 Octombrie 2022, 07:23 de cititor_
Liniile de tramvai n-au schimbat, dar se pune gazon si peste cateva ani se schimba sinele din bani multi...
Cum m-am obisnuit deja, primaria nici n-are intentia sa faca ceva bine de la bun inceput. De ce n-au schimbat si liniile de tramvai impreuna cu "modernizarea" strazii? Au schimbat numai unde a fost foarta degradata, in rest nimic, cand vine comisia europeana primarul o sa zica ca "arata ca nou", nu? Pai, peste 10 milioane de euro a costat modernizarea a 2.5km, deci peste 4 milioane de euro fiecare kilometru, dar liniile de tramvai au ramas neschimbata, acuma pun gazon, oricum inca 2 ani nu o sa circula tramvaie pe ele, deci cand vine comisia lejer se poate zice ca au schimbat ei si sinele, oricum nu se vede din cauza gazonolui, ca e ruginita sina, sigur e din cauza ca nu circula tramvaiele de 1 an... Si peste 5 ani o sa vine primaria ca trebuie sa oprim din nou circulatia pe sectorul respectiv, ca trebuie schimbata sinele ca au peste 20 de ani vechime :P
Postat 06 Octombrie 2022, 06:57 de cititor_
frumos arata bine
ma gandesc ca ar putea incerca un experirment (ca vine la moda) si cu plantat trifoi in schimb: ar avea nevoie de mai putina apa, mai putina ingrijire si costuri cu cositul. Oricum, arata bine, demult se putea face asa ceva, ca sa castigam 1,6 ha de spatiu verde.
Postat 05 Octombrie 2022, 21:34 de unu
borduri de milioane
tot coridorul cantemir nufaru este un esec dpv al traficului auto. va rog sa scrieti care este firma care a prins contractul pt minunatele borduri si cat s-a platit pentru ele, probabil vorbim de milioane multe de euro.
Postat 05 Octombrie 2022, 19:47 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON