URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 31 IANUARIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În ultimii ani, s-au dat peste 600 milioane de euro de la bugetul de stat pentru construirea de stadioane. Mai sunt pe ţeavă încă şase, printre care şi stadionul din Oradea, aşa că, până la final, statul va băga în infrastructura sportivă aproape un miliard de euro. Este remarcabil că reuşim să facem într-un timp relativ mic aşa puzderie de temple ale sportului, dar din ’90 încoace nu ne-am învrednicit să ridicăm un spital din iarbă verde.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel ca în bancurile cu olteanul care, atunci când nu are ce face, se dezbracă și își păzește hainele, Compania Națională Poșta Română - firmă de stat care, spre deosebire de oltean, are însă multe de făcut ca să iasă din înapoiere - a intentat BIHOREANULUI un proces pentru o serie de articole publicate în primăvară.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Probele medicale ar putea fi trimise cu drona de la Spitalul Județean la laboratorul din Rogerius. Ce părere aveți despre inițiativă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La finele anului trecut, Camera Deputaților, în calitatea de cameră decizională, a adoptat o propunere legislativă de modificare a legislației privind acordarea ajutorului public judiciar pentru cetățenii care nu își permit să susțină financiar un proces. Legea este trimisă Președintelui României pentru promulgare, urmând să intre în vigoare în viitorul apropiat. Pe cine ajută ea?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Indigestia sau dispepsia sunt termeni des utilizaţi de către pacienţi pentru descrierea unor simptome digestive variate, cum sunt durerea abdominală superioară (pusă frecvent în legătură cu consumul unor alimente), pirozis ("arsurile" stomacului), eructaţii (râgâituri), flatulenţă (eliminarea de gaze), balonare sau intoleranţă la unele alimente.
23 August 2022, 18:00

Lucrările pe coridorul Nufărul-Cantemir din Oradea, aproape de final. Ce tronsoane vor fi închise în următoarele zile (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorul a început turnarea stratului de binder pe ultimul tronson al coridorului Nufărul-Cantemir, au transmis marți reprezentanții Primăriei Oradea, urmând ca apoi pe toată întinderea coridorului să fie turnat stratul final, cel de uzură. Din acest motiv, circulația va fi restricționată, treptat, pe anumite porțiuni.

„Constructorul a început turnarea stratului de binder, circulația pe porțiunea respectivă desfăşurându-se pe partea stângă, pe câte o bandă pe sens. Premergător acestor lucrări, s-a așternut un strat de geotextil, iar la final se va turna stratul de uzură”, se arată în informarea trimisă marți de reprezentanții municipalității. 

În același document se arată că „lucrările se vor executa alternativ pe un sens și ulterior pe celălalt sens de circulaţie și nu vor depăși mai mult de jumătate din lăţimea drumului”.

Primăria Oradea amintește că pentru executarea lucrărilor va fi necesară închiderea totală a circulației:

- În etapa 1 se închid cele două benzi de circulație pe sensul de ieșire din Oradea, pe direcția B-dul Cantemir spre str. Nufărului, traficul rutier urmând să se desfășoare pe cele două benzi pe sensul de intrare în Oradea, pe direcția str. Nufărului spre B-dul Cantemir, pe câte o bandă de circulație.

- În etapa a 2-a se vor închide cele două benzi de circulație pe sensul de intrare în Oradea, pe direcția str. Nufărului spre B-dul Cantemir, iar traficul se va desfășura pe cele două benzi de circulație pe sensul de ieșire din Oradea, pe direcția B-dul Cantemir spre str. Nufărului, pe câte o bandă de circulație pe sens.

„În perioada menționată se vor executa următoarele lucrări: ridicare a capacelor la cotă, așternere geocompozit, așternere mixtură asfaltică - strat BAD22.4 și așternere mixtură asfaltică - strat MAS16m”, transmite Primăria. 


Zilele și porțiunile cu trafic închis:

23 august - închidere Tronson 1 - închidere totală a circulației rutiere pe str. Grigore Moisil;
24 august - închidere Tronson 2 - circulația va fi închisă pe str. Morii;
25 august - închidere Tronson 3 - circulația va fi închisă pe str. Ciheiului (partea dreaptă proiect);
26 august - închidere Tronson 4 - circulația va fi închisă pe str. Ciheiului (partea strângă proiect);
29 august - închidere totală a circulației pe str. Ciheiului – str. Nufărului;
30 august - închidere totală a circulației pe str. Constantin Noica – str. Nufărului;
31 august - închidere totală a circulației pe str. Grigore Moisil – str. Nufărului;
1 septembrie - închidere totală a circulației pe str. Morii – str. Nufărului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Se termina lucrarea dar in ce calitate?
Calitatea lucrariilor lasa de dorit, din orice punct de vedere... in asfaltul pus au folosit pietrisi atat de mari ca apa are suficient spatiu sa intre sub asfalt si iarna sa inghete sub asfalt, adica sa crapa tot asfaltul. Dar nici nu trebuie apa, cand am stat la semafor in fata la Lotus cu piciorul am frecat un pic asfaltul si a inceput sa iasa pietrisele... Asta da calitate... intre Lotus si Ziga Zaga in intersectie au asfaltat in 3 zile diferite, deja unde se intalnesc segmentele cum circula masini peste el deja inceapa sa formeaza o groapa. Au pus semafoarele fara semaforul care contorizeaza inapoi cate secunde sunt, deci nu stii cate secunde mai ai, in majoritatea intersectiilor masiniile deja au pornit, pietonii mai au rosu 10-15secunde, toata lumea se uita una la celalalt iar incep sa treaca intersectia pe rosu. Au pus pentru tramvai un semafor presemnalizator, care ar trebui sa ajuta pe vatman sa stie ca imediat o sa fie schimbata semaforul in rosu, dar sa fie mai ieftin, ca probabil costa enorm de mult cablul ca sa fie pusa semaforul aceea mai in fata, pe care au pus cu 10-15m mai in fata decat semaforul originala, deci cand presemnalizatorul incepe sa avertizeze ca semaforul din fata o sa fie schimbata in rosu, vatmanul deja vede si semaforul din fata lui, deci nu e absolut ajutatoare. De ce n-au pus in statiile de tramvai semaforul respectiv, sa stie vatmanul ca daca acuma porneste mai are sansa sa prinde verde? Nuuu, la noi nu e intentia sa fie bine, numai sa costa cat mai mult lucrarea... Intre trotuar si pista de bicicleta - unde e separata macar si nu se intersecteaza gen la statuia lui Cantemir, unde n-am vazut biciclisti care sa nu scurteaza drumul pe trotuar de langa statia de tramvai - au pus o bordura de circa 3cm, care nu face altceva numai sa incurca circulatia, majoritatea biciclistiilor care merge pe partea de trotuar zice ca "fac imediat dreapta de aceea merg pe trotuar", deci e lene sa coboara de pe bicicleta sau e greu sa urca bordura si mai bine merge pe trotuar tot tronsonul intre pietoni. In statia de la Lotus deja au pus acolo un "bumper" din asfalt intre pista si trotuar ca oamenii cu caricior sa poate trece spre trecerea de pietoni - cel de langa Petrom. Dar si borduriile la statiile de tramvai, langa depou si la Lotus e in aceeasi inaltime cu pista de bicicleta, in statia Ciheiului si Muntele Gaina e mai sus. Dupa care standard UE e facuta oara? Sunt standarde ca TOATE borduriile trebuie sa fie la aceeasi inaltime cand intalnesc, mai ales in statiile de tramvai, autobus, etc, ca sa fie facila urcarea/coborarea in mijlocul de transport. Eu cumparat tramvaie cu podea joasa, dar pana ajungi sa urci in ele trebuie sa chinui cu niste bordure intre trotuar-pista de bicicleta-statia de tramvai. Iar treceriile de pietoni, cei care au fost in locul lui unde trebuie, acuma se muta in intersectie, gen Nufarului-Ciheiului, unde zilnic sunt tamponari si fara pietoni in intersectie, ce o sa fie acolo cand si pietonii acolo o sa treaca strada? A fost vorba ca cu modernizarea asta se creste mobilitatea, dar mai mult incurca ca inainte, decat sa ajuta... Iar pe spatiul verde mai mult se cresc buruieni si nu iarba, ca pamantul n-a fost tratat inainte cu solutie antiburuieni, nu stie nimeni de unde au dus pamanantul, iar semintele de iarba au asezat in graba, deja in ziua cand au imprastiat au mancat toti porumbeii din zona.
Postat 24 August 2022, 07:19 de cititor_
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4936 RON
  • 1 EUR = 4.903 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON