URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 August 2022, 18:00

Lucrările pe coridorul Nufărul-Cantemir din Oradea, aproape de final. Ce tronsoane vor fi închise în următoarele zile (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorul a început turnarea stratului de binder pe ultimul tronson al coridorului Nufărul-Cantemir, au transmis marți reprezentanții Primăriei Oradea, urmând ca apoi pe toată întinderea coridorului să fie turnat stratul final, cel de uzură. Din acest motiv, circulația va fi restricționată, treptat, pe anumite porțiuni.

„Constructorul a început turnarea stratului de binder, circulația pe porțiunea respectivă desfăşurându-se pe partea stângă, pe câte o bandă pe sens. Premergător acestor lucrări, s-a așternut un strat de geotextil, iar la final se va turna stratul de uzură”, se arată în informarea trimisă marți de reprezentanții municipalității. 

În același document se arată că „lucrările se vor executa alternativ pe un sens și ulterior pe celălalt sens de circulaţie și nu vor depăși mai mult de jumătate din lăţimea drumului”.

Primăria Oradea amintește că pentru executarea lucrărilor va fi necesară închiderea totală a circulației:

- În etapa 1 se închid cele două benzi de circulație pe sensul de ieșire din Oradea, pe direcția B-dul Cantemir spre str. Nufărului, traficul rutier urmând să se desfășoare pe cele două benzi pe sensul de intrare în Oradea, pe direcția str. Nufărului spre B-dul Cantemir, pe câte o bandă de circulație.

- În etapa a 2-a se vor închide cele două benzi de circulație pe sensul de intrare în Oradea, pe direcția str. Nufărului spre B-dul Cantemir, iar traficul se va desfășura pe cele două benzi de circulație pe sensul de ieșire din Oradea, pe direcția B-dul Cantemir spre str. Nufărului, pe câte o bandă de circulație pe sens.

„În perioada menționată se vor executa următoarele lucrări: ridicare a capacelor la cotă, așternere geocompozit, așternere mixtură asfaltică - strat BAD22.4 și așternere mixtură asfaltică - strat MAS16m”, transmite Primăria. 


Zilele și porțiunile cu trafic închis:

23 august - închidere Tronson 1 - închidere totală a circulației rutiere pe str. Grigore Moisil;
24 august - închidere Tronson 2 - circulația va fi închisă pe str. Morii;
25 august - închidere Tronson 3 - circulația va fi închisă pe str. Ciheiului (partea dreaptă proiect);
26 august - închidere Tronson 4 - circulația va fi închisă pe str. Ciheiului (partea strângă proiect);
29 august - închidere totală a circulației pe str. Ciheiului – str. Nufărului;
30 august - închidere totală a circulației pe str. Constantin Noica – str. Nufărului;
31 august - închidere totală a circulației pe str. Grigore Moisil – str. Nufărului;
1 septembrie - închidere totală a circulației pe str. Morii – str. Nufărului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Se termina lucrarea dar in ce calitate?
Calitatea lucrariilor lasa de dorit, din orice punct de vedere... in asfaltul pus au folosit pietrisi atat de mari ca apa are suficient spatiu sa intre sub asfalt si iarna sa inghete sub asfalt, adica sa crapa tot asfaltul. Dar nici nu trebuie apa, cand am stat la semafor in fata la Lotus cu piciorul am frecat un pic asfaltul si a inceput sa iasa pietrisele... Asta da calitate... intre Lotus si Ziga Zaga in intersectie au asfaltat in 3 zile diferite, deja unde se intalnesc segmentele cum circula masini peste el deja inceapa sa formeaza o groapa. Au pus semafoarele fara semaforul care contorizeaza inapoi cate secunde sunt, deci nu stii cate secunde mai ai, in majoritatea intersectiilor masiniile deja au pornit, pietonii mai au rosu 10-15secunde, toata lumea se uita una la celalalt iar incep sa treaca intersectia pe rosu. Au pus pentru tramvai un semafor presemnalizator, care ar trebui sa ajuta pe vatman sa stie ca imediat o sa fie schimbata semaforul in rosu, dar sa fie mai ieftin, ca probabil costa enorm de mult cablul ca sa fie pusa semaforul aceea mai in fata, pe care au pus cu 10-15m mai in fata decat semaforul originala, deci cand presemnalizatorul incepe sa avertizeze ca semaforul din fata o sa fie schimbata in rosu, vatmanul deja vede si semaforul din fata lui, deci nu e absolut ajutatoare. De ce n-au pus in statiile de tramvai semaforul respectiv, sa stie vatmanul ca daca acuma porneste mai are sansa sa prinde verde? Nuuu, la noi nu e intentia sa fie bine, numai sa costa cat mai mult lucrarea... Intre trotuar si pista de bicicleta - unde e separata macar si nu se intersecteaza gen la statuia lui Cantemir, unde n-am vazut biciclisti care sa nu scurteaza drumul pe trotuar de langa statia de tramvai - au pus o bordura de circa 3cm, care nu face altceva numai sa incurca circulatia, majoritatea biciclistiilor care merge pe partea de trotuar zice ca "fac imediat dreapta de aceea merg pe trotuar", deci e lene sa coboara de pe bicicleta sau e greu sa urca bordura si mai bine merge pe trotuar tot tronsonul intre pietoni. In statia de la Lotus deja au pus acolo un "bumper" din asfalt intre pista si trotuar ca oamenii cu caricior sa poate trece spre trecerea de pietoni - cel de langa Petrom. Dar si borduriile la statiile de tramvai, langa depou si la Lotus e in aceeasi inaltime cu pista de bicicleta, in statia Ciheiului si Muntele Gaina e mai sus. Dupa care standard UE e facuta oara? Sunt standarde ca TOATE borduriile trebuie sa fie la aceeasi inaltime cand intalnesc, mai ales in statiile de tramvai, autobus, etc, ca sa fie facila urcarea/coborarea in mijlocul de transport. Eu cumparat tramvaie cu podea joasa, dar pana ajungi sa urci in ele trebuie sa chinui cu niste bordure intre trotuar-pista de bicicleta-statia de tramvai. Iar treceriile de pietoni, cei care au fost in locul lui unde trebuie, acuma se muta in intersectie, gen Nufarului-Ciheiului, unde zilnic sunt tamponari si fara pietoni in intersectie, ce o sa fie acolo cand si pietonii acolo o sa treaca strada? A fost vorba ca cu modernizarea asta se creste mobilitatea, dar mai mult incurca ca inainte, decat sa ajuta... Iar pe spatiul verde mai mult se cresc buruieni si nu iarba, ca pamantul n-a fost tratat inainte cu solutie antiburuieni, nu stie nimeni de unde au dus pamanantul, iar semintele de iarba au asezat in graba, deja in ziua cand au imprastiat au mancat toti porumbeii din zona.
Postat 24 August 2022, 07:19 de cititor_
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON