URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Iulie 2019, 18:20

Pe sub avioane: Şoseaua dintre Calea Aradului şi strada Ogorului, parțial acoperită, va costa peste 1,8 milioane euro (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Ilie Bolojan a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă că studiul de fezabilitate pentru şoseaua nouă de legătură dintre Calea Aradului şi strada Ogorului, care va trece prin spatele ERA Park Oradea şi pe lângă Piaţa 100, este finalizat.

Investiţia se ridică la 1.854.000 euro şi cuprinde o porţiune de 125 metri de drum care va fi realizată sub forma unei subtraversări acoperite, pentru că se află chiar sub culoarul aerian de aterizare a avioanelor care ajung pe Aeroportul Oradea.

"Legătura dintre Calea Aradului şi strada Ogorului este aproape finalizată din punct de vedere al documentaţiei. S-a terminat studiul de fezabilitate. Este vorba de acea subtraversare pe sub coridorul de aterizare al avioanelor, care ar scurta foarte mult distanţa în zona respectivă şi ar crea un acces suplimentar la Piaţa 100. Este o lungime de traseu de 860 metri, cu un pasaj subteran de 125 metri, pe sub culoarul de aterizare al avioanelor", a declarat edilul.

Bolojan a mulţumit conducerii Consiliului Judeţean Bihor pentru că şi-a dat acordul de dare în administrare către oraş a unei porţiuni de teren pe perioada lucrărilor.

În toamnă, municipalitatea urmează să liciteze în acest an, la pachet, proiectarea şi execuţia drumului, durata estimată a lucrărilor fiind de 1 an şi 4 luni.

"E o durată mai mare deoarece, pe de o parte, trebuie obţinute avize suplimentare de la Autoritatea Aeriană, de la ROMATSA, şi pe de altă parte, lucrarea se va desfăşura sub trafic şi nu va trebui să deranjeze sub nicio formă partea de aterizare şi decolare a avioanelor", a precizat primarul.

Culoarul a fost gândit pentru decongestionarea traficului în acea zonă. Noua şosea va porni din Calea Aradului, de după ERA Park, va trece prin spatele centrului comercial şi pe lângă Piaţa 100, urmând să iasă în şoseaua de centură a Oradiei, adică pe strada Ogorului.

Partea care va fi acoperită, de 125 metri, este localizată sub culoarul aerian pe care-l urmează aeronavele care aterizează pe Aeroportul Oradea. Culoarul va avea un gabarit vertical de 4,5 metri, potrivit reprezentanţilor Primăriei. 

"Ne pregătim ca de anul viitor să începem lucrările, urmând ca ele să se finalizeze cel mai probabil la începutul anului 2021", a încheiat edilul. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON