URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Septembrie 2011, 15:30

Oradea, un Caracal mai mic (FOTO)

Oradea, un Caracal mai mic (FOTO) PARCARE DE MÂNTUIALĂ. În parcarea de la ieşirea din pasajul Dacia, în faţa Oficiului Poştal 9, nu se poate parca aproape deloc. Dacă un şofer foloseşte primul loc al parcării, din cauza unui panou de informaţii, nicio altă maşină nu mai are loc să intre spre celelalte locuri
Oradea, un Caracal mai mic (FOTO) FÂNTÂNĂ ÎNTR-O RÂNĂ. Dacă până deunăzi orădenii se plângeau că străinii văd un deal neîngrijit la intrarea în Oradea, acum au motive să fie şi mai nemulţumiţi. Băncile puse în jurul artezienei sunt înclinate ba într-o parte, ba în cealaltă, astfel că priveliştea din stradă e de-a dreptul... europeană
Oradea, un Caracal mai mic (FOTO) CRESCUT ÎN MIJLOCUL DRUMULUI. Strada Adevărului a devenit stradă cu două benzi. Într-un singur loc, însă. Acolo unde, în mijlocul ei, a fost lăsat să troneze un stâlp de electricitate. Mai mult, strada are şi un indicator de ocolire, ca maşinile să nu încerce să meargă pe mijlocul drumului. Este evident de ce...
Oradea, un Caracal mai mic (FOTO) SUB ACOPERIRE. Orădenii care stau în apropierea intersecţiilor dintre strada Lacul Roşu şi Moldovei sau Ştefan cel Mare au ocazia să vadă aproape zilnic tamponări. Cauza? Ambele semne de circulaţie, "cedează trecerea" şi "stop", nu se văd decât atunci când este prea târziu
Oradea, un Caracal mai mic (FOTO) DREPT... ÎNTR-O PARTE. Nici n-a fost bine dat în folosinţă podul peste calea ferată dintre strada Theodor Neş şi străzile Bihorului şi Izvorului - terminat, oricum, dincolo de termenul din contract - că baiurile i se văd din elicopter. Trotuarul de pe partea stângă, cum intri pe pod dinspre Ştefan ce Mare, este strâmb!
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările publice sunt marcate adesea de erorile constructorilor sau de deciziile ciudate ale autorităţilor. Parcările în care nu se poate parca, băncile înclinate spre dreapta sau spre stânga, stâlpul din mijlocul drumului sunt doar câteva din "minunile Oradiei".

Chiar dacă Oradea este una dintre porţile importante de intrare dinspre Occident, există şi aici o mulţime de "minuni" care i-ar face geloşi până şi pe cei din Caracal. Fie că ne referim la decizii bizare ale Comisiei de circulaţie sau la lucrări făcute de mântuială, oraşul dezvăluie multe nereguli, unele ce pot antrena consecinţe grave, dar care lasă indiferente autorităţile deşi tocmai ele trebuiau să le verifice.

Caracalul a ajuns celebru datorită celor şapte minuni, considerate unicat în România. Legenda spune că în oraşul din judeţul Olt s-a construit un bloc şi s-a uitat macaraua în interior, că tot acolo a luat foc sediul pompierilor, s-a furat uşa poliţiei, cimitirul se găseşte pe strada Învierii, brutăria pe strada Foametei, închisoarea pe strada Libertăţii, şi există o singură şcoală, care se numeste Şcoala nr. 2.

Ei bine, în Oradea există parcări în care nu se poate parca, stâlpi ridicaţi în mijlocul drumului, bănci înclinate spre anumite puncte cardinale, indicatoare rutiere ascunse, drumuri înguste pe care este permisă parcarea şi, cum altfel?, şosele late în care aceasta este interzisă.

Iată câteva exemple:

PARCARE DE MÂNTUIALĂ. În parcarea de la ieşirea din pasajul Dacia, în faţa Oficiului Poştal 9, nu se poate parca aproape deloc. Dacă un şofer foloseşte primul loc al parcării, din cauza unui panou de informaţii, nicio altă maşină nu mai are loc să intre spre celelalte locuri

FÂNTÂNĂ ÎNTR-O RÂNĂ. Dacă până deunăzi orădenii se plângeau că străinii văd un deal neîngrijit la intrarea în Oradea, acum au motive să fie şi mai nemulţumiţi. Băncile puse în jurul artezienei sunt înclinate ba într-o parte, ba în cealaltă, astfel că priveliştea din stradă e de-a dreptul... europeană

CRESCUT ÎN MIJLOCUL DRUMULUI. Strada Adevărului a devenit stradă cu două benzi. Într-un singur loc, însă. Acolo unde, în mijlocul ei, a fost lăsat să troneze un stâlp de electricitate. Mai mult, strada are şi un indicator de ocolire, ca maşinile să nu încerce să meargă pe mijlocul drumului. Este evident de ce...

SUB ACOPERIRE. Orădenii care stau în apropierea intersecţiilor dintre strada Lacul Roşu şi Moldovei sau Ştefan cel Mare au ocazia să vadă aproape zilnic tamponări. Cauza? Ambele semne de circulaţie, "cedează trecerea" şi "stop", nu se văd decât atunci când este prea târziu

DREPT... ÎNTR-O PARTE. Nici n-a fost bine dat în folosinţă podul peste calea ferată dintre strada Theodor Neş şi străzile Bihorului şi Izvorului - terminat, oricum, dincolo de termenul din contract - că baiurile i se văd din elicopter. Trotuarul de pe partea stângă, cum intri pe pod dinspre Ştefan ce Mare, este strâmb!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
+1
va mai dau eu un subiect: turbogiratia....cu a sa alee care da intr-un gard, ducand nicaieri....
Postat 12 Octombrie 2011, 06:22 de miha
stirea de verdeta
Mosule ,cauta sau da un anunt cu ce doresti,pune un Link unde putem urca sau pune poze ,,,,SI SA VEZI CE MARMELADA IESE ,,,,DE TE LINGI PE BOT CA PISICA IN FATA ACVARIULUI,,,nu o luoa ca un atac la persoana ta dar sunt atitea pe leusori nostri ....
Postat 09 Octombrie 2011, 09:42 de POIETUL
slobozia
@Pole: dar cu slobozia ce-ar avea? macar asa, de amorul artei! ca poate in cel mai negru cosmar ar fi posibil asa ceva!
Postat 30 Septembrie 2011, 11:59 de dante
Variante
Oradea = Alesd mai Mare. Comparatia cu Caracal este mai putin potrivita.
Postat 30 Septembrie 2011, 11:29 de Pole
intersectie fara indicator drum prioritar
Parcul 22 Decembrie cu str. S. Puscariu !
Postat 30 Septembrie 2011, 09:37 de sextil puscariu
caracal
am avut "fericirea" sa fiu in caracal in urma cu niste ani timp de 7 luni. ceea ce este scris este adevarat, nu sunt legende(doar chestia cu scoala nu o stiu sigur). deci situatia de la oradea totusi nu se compara cu cea din caracal. dar, desigur, trebuie indreptata. urgent!
Postat 30 Septembrie 2011, 09:11 de dante
Doar atat ?!
Vasilica fara frica, daca numai atatea poz(n)ne ai publicat e clar : mai speri ceva de la bolovan ! Din prima, fara niciun efort, gaseai cel putin 100(o suta) de...,,subiecte'' !
Postat 30 Septembrie 2011, 07:33 de .
aberatii
iesirea din gh. doja spre crisu daca iesi la semafor dai de urmatoru care ii pe rosu la masini pentru trecerea de pietoni si pe asfalt ai marcaj cu oprirea interzisa doar primarul poate gasi o explicatie logica la folosirea intersectie conform codului rutier nu poti intra in intersectie pentru ca celalt semafor indica rosu si oprirea interzisa in intersectie. semafoarele astea oare cat ii un semafor?
Postat 29 Septembrie 2011, 19:38 de someone
a cazut spaga vasilica
Care-i treaba vasilica, nu-ti mai da bolovanu spaga....
Postat 29 Septembrie 2011, 19:11 de soso
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON