Toate plecările de pe Aeroportul din Oradea, indiferent de destinație, externă sau internă, și toate sosirile, indiferent de unde ajung cursele, fie din țară, fie de peste hotare, vor fi procesate până în luna decembrie din terminalul vechi, T2, alături de care vor fi amenajate inclusiv containere modulare.
Măsura are caracter temporar, spune conducerea Aeroportului, până la finalizarea lucrărilor pentru extinderea terminalului nou, T1.
Cum se fac plecările
„Atenție! Vă informăm că începând din data de 10 iunie 2023 toate plecările și sosirile vor fi procesate prin Terminalul 2 (vechi). Această măsură se va aplica pe perioada lucrărilor de extindere și eficientizare ale Terminalului 1”, a anunțat conducerea Aeroportului orădean pe contul de Facebook al instituției, inclusiv în limba engleză.
La solicitarea BIHOREANULUI, directorul Aeroportului, Răzvan Horga, a dat luni detalii, începând cu procedura de procesare a pasagerilor pentru plecări.
„Plecările, atât interne, cât și cele externe, se vor face numai pe la Terminalul vechi, cele pentru cursele interne pe vechiul flux VIP, iar cele pentru cursele externe pe vechiul flux de Plecări Externe. În perioadele când nu vor exista suprapuneri de curse sau nu vor decola curse la intervale foarte apropiate, pasagerii vor fi procesați pe fluxul vechi de Plecări Externe, pentru care există mai mult spațiu”, a spus Horga.
Cum se fac sosirile
În ce privește sosirile, indiferent că este vorba despre curse externe sau interne, acestea vor fi procesate în containere modulare, cu o diferență în ce privește serviciile de predare a bagajelor.
„Lângă Terminalul 2 sunt amenajate containere modulare, iar pasagerii, după ce coboară din avioane, vor fi procesați în aceste containere. Pentru Sosirile Externe, containerele au și un spațiu pentru controlul Poliției de Frontieră, precum și un carusel pentru preluarea bagajelor. Pentru Sosirile Interne, pentru că de obicei pe cursele interne numărul de bagaje este mult mai mic, procesarea pasagerilor se face tot într-un container, dar fără carusel, astfel că pasagerii își vor primi bagajele de cală în mână”, a explicat directorul Aeroportului.
Acesta precizează că în perioadele când nu vor exista suprapuneri de curse externe/interne sau cursele nu vor ateriza în intervale de timp mici, și pasagerii de pe cursele interne vor fi procesați tot în zona de containere amenajată cu carusel, pentru cursele externe.
Până la finele anului
Directorul Aeroportului arată că aceste măsuri temporare sunt instituite până la sfârșitul lunii decembrie, când trebuie finalizate lucrările pentru modernizarea și extinderea Terminalului 1.
„Azi am predat amplasamentul și se lucrează la organizarea de șantier și la demolarea unor construcții vechi din zona adiacentă, în paralel având loc proiectarea lucrărilor de construcție propriu-zise”, spune Răzvan Horga.
Terminalul 1 va fi modernizat și extins în baza unui proiect de peste 177,5 milioane lei finanțat cu fonduri UE, licitația organizată în acest scop fiind câștigată de o asociere formată din firmele SSAB AG SA (cu sediul în Bacău), Bemel AG (din Constanța) și ACA Zoork (din Iași), scopul fiind ca edificiul dat în folosință în iunie 2020, dar cu probleme mari de funcționalitate, să aibă o capacitate corespunzătoare unui trafic de 400 pasageri/flux, pentru a putea procesa 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe zboruri externe.
Potrivit proiectului de extindere, T1 va avea patru fluxuri principale (plecări/sosiri Schengen și plecări/sosiri non-Schengen), precum și fluxuri secundare dedicate pentru plecări și sosiri VIP.
Clădirea va fi modificată la parter, având în unele zone și etaj/mezazin. Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza spații comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control: poliția de frontieră, SRI și vamă. În final, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața T1 pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (la o capacitate de 320 locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.