URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 25 NOIEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În primul rând, cred că ar trebui să definim ce însemnă drum de centură. O centură în adevăratul sens al cuvântului ar trebui să fie suficient de îndepărtată de oraş, încât, atunci când o străbaţi, abia să întrezăreşti localitatea pe care o ocoleşti. Practic, nici Oradea nu mai are centură, şoseaua e deja un inel interior al oraşului. Dar aşa cum e, centură sau nu, ne foloseşte de minune şi fără ea am fi fost cu nervii la pământ!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Cum ar putea, oare, o clasă politică, clădită ea însăși pe impostură și mediocritate, să instituie norme și criterii de selecție pe care chiar ea le-ar pica, cu brio? Răspunsul este, totuși, la îndemână: prin simpla transparentizare, pe care o cerem cu toții, și noi, cei din mass-media, și generațiile mai tinere, și Uniunea Europeană, în care ne-am zorit să intrăm, atrași de avantaje, nu de rigori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ce-a făcut şeful CJ Bihor săptămâna trecută, când a prezentat cele 12 criterii pentru alocarea banilor către primăriile din judeţ, este începutul celei mai importante reforme administrative din ultimii 30 de ani. Poate singura pe bune, nu formală, pentru că ţinteşte la rădăcina relelor din administraţia noastră. Dacă va fi adoptat - şi va fi - setul de reguli va scoate Bihorul, pur şi simplu, din feudalismul politic în care băltesc, de fapt, toate judeţele, oraşele şi comunele României.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt un fan mărturisit al instrumentelor digitale făcute să ne ușureze viața. Nu am mai plătit o factură la ghișeu de câțiva ani, evitând să pierd timp prețios și să văd fețe acre și plictisite dincolo de un geam de sticlă. Cumpăr de pe internet de câte ori am ocazia, comunic fervent prin mesaje și emailuri cu cei pe care nu îi pot întâlni, mă informez de pe diverse site-uri și platforme. Internetul îmi este util, chiar indispensabil, în toate activitățile profesionale, așa că îmi recunosc dependența de el.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre modul în care își face campania electorală Viorel Cataramă, candidatul Pro România Bihor pentru Senat?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Având în vedere faptul că în curând chiar se vor desfăşura alegeri parlamentare în România, în ciuda crizei sanitare, cred că este important să se cunoască cele mai importante aspecte prevăzute în Constituţie în legătură cu rolul şi activitatea Parlamentului, precum şi cu statutul senatorilor şi deputaţilor. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea gripei se efectuează prin utilizarea vaccinurilor cu virus inactivat. Aceste vaccinuri sunt preparate din virusuri gripale de tip A şi B ce au circulat în sezonul precedent. Dacă tipul de virus circulant în momentul vaccinării este strâns înrudit cu cel din compoziţia vaccinului, se realizează o protecţie de 50-80% faţă de infecţie.
28 Octombrie 2020, 16:18

Nou proiect în Oradea: Pasaj suprateran de 8,2 milioane euro peste Centură în continuarea străzii Meșteșugarilor (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea pregătește construirea unui pasaj suprateran de 8,2 milioane euro peste centură și linia ferată în continuarea străzii Meșteșugarilor.

Pasajul, care va transforma strada în principala cale de acces în municipiu, va face legătura între centrul Oradiei și viitorul drum de legătură cu autostrada.

„Pentru a nu a ajunge în situația altor orașe care, atunci când a trecut autostrada pe lângă ele, nu au reușit să se conecteze la ea, venim cu propunerea de a construi acest pasaj în continuarea străzii Meșteșugarilor. Strada va deveni una dintre principalele porți de acces în oraș, făcând legătura cu drumul de legătură cu autostrada și drumul expres Oradea - Arad”, a declarat primarul Florin Birta miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.

Consiliul Local va fi chemat joi să aprobe, în prima ședință de lucru din acest mandat, indicatorii tehnico-economici ai investiției.

Potrivit documentelor, investiția se ridică la 39,9 milioane lei, echivalentul a 8,2 milioane euro, din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj va fi de 35,5 milioane lei, adică 7,2 milioane euro.

„Lucrările la pasaj vor începe anul viitor, pe banii bugetului local, urmând să căutăm în continuare o sursă de finanțare din fonduri europene”, a spus Birta.

De la două la patru benzi...

Viitorul pasaj, în lungime de 940 metri, va supratraversa atât șoseaua de centură, cât și linia ferată Oradea - Arad și strada Corneliu Baba, pentru a se racorda la viitorul drum de legătură cu autostrada și drumul expres Oradea - Arad.

Dat fiind fluxul mare de autovehicule care vor tranzita zona, strada Meșteșugarilor va fi lărgită de la două la patru benzi pe sens.

În zona de case, acest lucru se va face prin desființarea spațiului verde din fața imobilelor, iar în cea de blocuri prin desființarea parcărilor de pe carosabil.

Pasajul efectiv va avea doar două benzi, pentru că celelalte două vor asigura intrarea și ieșirea de pe șoseaua de centură.

Cu pasajul sub geam

Construcția viitorului pasaj s-ar putea să nu le convină mult locuitorilor zonei, în condițiile în care traversarea supraterană va fi amenajată la doar 6 metri de blocurile de pe strada Meșteșugarilor.

„Construcția nu va deranja locuitorii zonei. A fost realizat un studiu de însorire și locuitorii blocurilor din vecinătate vor avea în continuare lumină și vor fi montate panouri de izolare fonică”, a declarat Birta.

Pentru a prelua tot traficul care va intra în municipiu pe strada Meșteșugarilor, primarul Oradiei a mai spus că la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu cu Bulevardul Decebal va fi amenajat un pasaj subteran.

De altfel o soluție similară a fost adoptată inițial și în cazul străzii Meșteșugarilor, dar lucrările de consolidare impuse de subtraversarea liniei ferate Oradea – Arad ar fi dublat costurile de execuție.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Mai dummy mai
Ca orice om cu caracter infect, cand nu mai ai ce sa zici, incepi sa improsti cu noroi si zoaie din spatele telefonului. Ma faci analfabet functional. Ok, dar tu cam unde te situezi daca un analfabet te-a "inchis"? Hai sa ne vedem undeva pe malul Crisului si sa discutam barbateste. Cand vrei tu! Doua conditii: sa vii imbracat cat mai sumar si sa stii sa inoti. Tampitu' naibii!
Postat 29 Octombrie 2020, 20:27 de Kid
Re: Kid
Tu, ca vajnic "urbanist" de carieră deja recunoscut pe plan european, ești atât de prost încât ai nevoie de asistență de specialitate chiar și când te uiți la o hartă "goagăl" ... ca să "dai colțul" pe Lipovei !?! Ha, ha, ... analfabet funcțional rămâi, pe viață.
Postat 29 Octombrie 2020, 09:47 de CrisDumi
NU NEMAI INDATORAȚI
,,Nu pot sa ma bucur...... Pt ca stiu ca bugetul local este din suprataxele pe care le platesc localnicii.... Au anuntat deja ca vor ca de anul viitor sa sa creasca taxele la impozitul pe case, terenuri, pe locurile de parcare, pe aleile care vor duce spre magazinele de la parterul blocului, chiar si cei care vor face foc cu lemne (in Oradea) vor plati impozit mai mare! ????????????Desi si in 2020 au fost marite .... Gonim cu avaritate, si uitam sa fim umani, nu ne permitem sa fim fericiti, sa ne bucuram de frumos ,,
Postat 29 Octombrie 2020, 07:53 de ADAM-BELLA
Dummy carelestiepetoate
Ia zi-mi tu mie unde e "coltul" dintre Aviatorilor si Barcaului, ca sunt minim 500 de m intre ele. Probabil ai vrut sa spui Lipovei si Barcaului. Te anunt pe aceasta cale ca exista deja o "iesire simpla" in centura atat de pe Mestesugarilor cat si de pe Barcaului/Lipovei. De asemenea, sensul giratoriu de pe Cazaban deserveste noul drum spre Santandrei precum si zona industriala de dincolo de calea ferata (spre fosta Nutrientul), zona care este in expansiune si lucrurile s-ar aglomera inutil. Parandaratul oricum de lua, ca e pasajul pe Mestesugarilor ca e pe Cazaban, despre asta nu am niciun dubiu, asa ca e aceeasi treaba. Singura buba in toata chestia asta e ca la inceput au venit cu un pasaj subteran si au scos din palarie unul suprateran, total inestetic si nepotrivit. Treaba a fost premeditata din punctul meu de vedere, nu aveau cum sa nu stie ca unul sprateran este mai ieftin decat unul subteran care trebuia consolidat astfel incat sa reziste traficului feroviar. Inainte de alegeri nu au zis nimic, dupa alegeri se schimba foaia. Asta e problema, nu tampeniile pe care le debitezi tu p'acilea!
Postat 29 Octombrie 2020, 06:35 de Kid
Felicitări Birta, abia ai început primul mandat, si al doilea e câștigat
Fraierii mor de ciuda. Deci ma fraierilor , din aia 15 lei in plus la impozit se construiește pasajul, ce nu ati inteles ?? Bineînțeles voi vreti doar beneficii, dar nu vreți sa dați nimic in schimb. Oradea merge mai departe, felicitări Birta
Postat 28 Octombrie 2020, 21:24 de Sandu2100
Parca
Parca initial a fost vorba de un pasaj subteran si nu unul suprateran, nu? Sa bagi construirea aia la limita blocurilor este o aiureala totala!
Postat 28 Octombrie 2020, 19:27 de scortosul
Bani aruncați în vânt ... ideea e tembelă din start.
Nici 300 de metri nu sunt, de la Meșteșugarilor mergând pe linia centurii, până la giratoriul de la Cazaban și trecerea existentă peste calea ferată ... care se va înțepa în drumul de legătură cu A3. Așadar, pentru o buclă de 300 m nu merită băgați atâtea milioane. Tocmai ne-a fost fluturat prin față, de nici trei săptămâni, tronsonul de vreo 19 km de la giratoriul Cazaban către A3, cu suprapunerea aferentă drumului expres către Arad. La acest giratoriu trebuie întradevăr investit, pentru a face o conexiune "de senzație" cu acel tronson, nicidecum prin Meșteșugarilor unde se poate executa o ieșire firească și simplă la centură !?! De asemenea, s-ar impune și o ieșire în centură din Aviatorilor colț cu Barcăului.O singură justificare ar avea prostia asta cu un pasaj din Meșteșugarilor peste calea ferată ... și anume intenția obținerii unui parandărăt consistent de la proiectanți, constructori și supervizori !?!
Postat 28 Octombrie 2020, 19:12 de CrisDumi
Școlile de sofer
Astea trebuie regândite,căci acum toate rablele îs scoli de sofer inloc de taximetriști se face instructor auto fiecare intersecție sau sens giratoriu este blocată minim de o școala de sofer.
Postat 28 Octombrie 2020, 19:08 de ProCivilizatie
domnule Simai
in titlu exista o contradictie in termeni, "pasaj subteran... care trece peste". Lamuriti,va rog, contradictia.
Postat 28 Octombrie 2020, 19:07 de marginan
....
Orice investitie si lucrare este binevenita, dar daca este si bine gandita e si mai bine. Cel putin doua benzi pe sens e nevoie. De ceeeee?......ca sa poata stimabilii instructori sa-si plimbe elevii (scoala soferi) pe o banda. Degeaba Podul Centenarului si degeaba Podul Carol...se circula cu 30 la ora de dimineata pana seara. A fost ok cand poligonul a fost la Abator. Recomand un experiment de circulare pe traseul Bd. Dacia - Onestilor... iti dai palme. Toti am invatat si invatam, dar acum sincer ...au fost situatii cand am numarat 10 masini pe acest traseu. Ce folos daca toti circulam cu 30 - 40 la ora. Poate se sesizeaza cineva.
Postat 28 Octombrie 2020, 18:58 de Christa
Pai se putea altfel...
Oare când o sa beneficiem de atâta lăudata centura din Oradea?,caci deja are aproape un an de când se lucrează la universitate,ne lăudam ca facem un “podeț” in doi ani minim,centura îngreunata mereu din cauza lucrărilor odată se face un podeț odată se decopertează cu lopata și roaba,căci genu asta de firme le face.
Postat 28 Octombrie 2020, 18:50 de ProCivilizatie
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.098 RON
  • 1 EUR = 4.8703 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON