URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Martie 2021, 17:08

Încă un tramvai nou Imperio a ajuns în Oradea. Până în luna iulie vor fi livrate încă 9 (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cel de-al 11-lea tramvai Imperio, "îmbrăcat" în culorile oraşului albastru şi roşu, a ajuns marţi în Oradea. Este primul livrat în oraş în acest an de către producătorul arădean Astra Vagoane Călători.

"Azi, 23 martie, a ajuns la Oradea primul tramvai Imperio din cele zece prevăzute să sosească în acest an. Tramvaiul va fi supus unor probe de anduranţă pe traseu, după care în circa o săptămână va deservi călătorii alături de celelalte garnituri", au transmis, marţi, printr-un comunicat, reprezentanţii Primăriei Oradea. 

În octombrie 2018, municipalitatea a semnat cu societatea Astra Vagoane Călători S.A. un contract de furnizare a 20 de tramvaie noi, valoarea totală fiind de 148.800.000 lei fără TVA. Astfel, preţul unui tramvai este de 7.440.000 lei.

Primele zece tramvaie au sosit anul trecut, cel de-al 11-lea marţi, iar ultimele 9 vor ajunge în Oradea pe parcursul acestui an. Următorul va fi adus chiar vineri, 26 martie. "În următoarele 4 luni vor sosi tot câte două tramvaie pe lună, astfel că până în luna iulie vor ajunge în Oradea toate cele zece tramvaie din lotul II", se arată în informarea municipalităţii.

Tramvaiele Imperio au câte 210 locuri din care câte 45 pe scaune. Ele sunt dotate cu aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, rampă şi un spaţiu destinat persoanelor cu dizabilităţi. Tramvaiele sunt prevăzute cu podea coborâtă 100% şi cu instalaţii de validare/taxare compatibile cu sistemul de e-ticketing.

De asemenea, noile tramvaiele sunt eficiente din punct de vedere energetic şi recuperează energia datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.

Cele 20 de tramvaiele ale oraşului au fost cumpărate din fonduri europene nerambursabile, proiectul fiind finanţat prin Programul Operaţional Regional. Concret, din banii europeni au fost acoperite 98% din costuri, municipiul Oradea contribuind cu 2%.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON