URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Septembrie 2022, 17:05

În sfârşit! Primăria Oradea a lansat o aplicaţie de tip funcţionar digital, care emite documente, avize şi certificate online (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a lansat, vineri, aplicaţia Digital.oradea.ro, care oferă posibilitatea oricărui cetăţean să trimită şi să ceară diferite documente online, inclusiv certificate de urbanism sau diferite avize.

Noua aplicaţie, care este deja funcțională, a fost prezentată de city managerul Oradiei, Mihai Jurca, şi de reprezentantul uneia dintre firmele care a conceput platforma, Bogdan Rusănescu, de la Simavi, în sala mare din palatul administrativ al oraşului. 

Fără ghişeu

"Este foarte important ca Primăria Oradea să fie digitalizată, iar serviciile să fie accesibile într-o formă cât mai simplă cetăţenilor. Orice document eliberat de Primărie de acum va fi oferit, ca primă opţiune, digital", a spus Jurca.

Faţă de celelalte site-uri şi opţiuni smart ale municipalităţii, Digital.oradea.ro va avea disponibile în curând 90 de servicii (câteva sunt încă în teste), inslusiv cele ale unor societăţi din subordine, precum Instituţia Arhitectului Şef, OTL sau Poliţia Locală.

Astfel, folosind un singur nume de utilizator şi o singură parolă, cetăţeanul poate să plătească impozite şi facturi, să ceară un certificat de urbanism sau să cumpere un abonament de parcare, toate documentele fiind semnate electronic de funcţionarii Primăriei.

Prin fonduri europene

Platforma a fost prezentată de reprezentantul firmei Simavi, care a făcut o demonstraţie, înregistrându-se cu un nume şi CNP fictiv.

"Pentru a-şi face un cont pe platformă, orice persoană trebuie să îşi scrie datele personale şi să încarce o fotografie a cardului de identitate, apoi va primi un e-mail de confirmare şi va putea intra pe pagina sa de utilizator. Acolo va vedea câte taxe şi impozite are de plătit şi se va putea conecta la serviciul de plăţi ca să-şi achite dările. Utilizatorul va putea apoi să facă cereri la diferite compartimente ale Primăriei pentru a primi documente şi va putea opta dacă le doreşte în format digital sau fizic, cea din urmă opţiune presupunând trimiterea lor prin poştă", a explicat Rusănescu.

În următoarele săptămâni aplicaţia va putea fi descărcată şi de pe Magazin Play şi AppStore.

Retrodigitalizare

În cadrul aceluiaşi proiect s-a făcut şi o "retrodigitalizare", adică au fost scanate circa 100.000 de documente din arhiva Primăriei.

"Cu ajutorul acestor documente, colegii noştri de la diferite direcţii, precum Poliţia Locală, vor putea verifica ce avize au fost emise în cazul unor proprietăţi sau amplasamente, procedură care înainte era destul de anevoioasă", a explicat Mihai Jurca.

Cei care au realizat platforma vor crea şi o secţiune unde utilizatorii vor putea nota sugestii sau plângeri cu privire la noul serviciu, pentru ca acesta să fie perfecţionat.

Proiectul de digitalizare a Primăriei a fost finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, valoarea sa totală fiind de 2,9 milioane lei, din care 59.800 lei fiind contribuţia municipalităţii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Care e diferența?
Și până acum se plăteau taxe și impozite on-line. Ce e nou? Pe ghișeu.ro le ai toate la un loc. De ce au făcut separat altă aplicație? De ce apare jurcă peste tot? Nu se ocupa de trotinete? Acum și de aplicații online?
Postat 02 Octombrie 2022, 01:35 de Dinu29
KP aka mama Omida
Sunt convins ca o să-ți faci 1000 conturi pt reclamații
Postat 01 Octombrie 2022, 13:30 de Sandu2100
Sper sa mearga lucrurile!
In urma cu ceva ani am mers cu o cerere pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței. Am descarcat cererea in format editabil de pe mai.gov.ro. Cererea era nesemnata, urmand sa o semnez in fata lucratorului. M-a trimis la plimbare pretextand ca trebuie sa o completez de mana cu majuscule!!!! Era cu majuscule, dar nu de mana.
Postat 01 Octombrie 2022, 11:26 de pinonel
Secțiunea sesizărilor și reclamațiilor va fi mai bogată ca tot restul.
Oamenii au putut deja constata la ce duce modernizarea făcută printr-o simplă aplicație Android spre exemplu. Orice digitalizare care presupune costuri mai mici a generat, la un moment, taxe și impozite tot mai mari. Că e flămânda tare gura edililor.
Postat 01 Octombrie 2022, 09:43 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON