URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 09 DECEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Pentru cei care nu-și mai aduc aminte de acest nume, oamenii fiind preocupați de plagiatori cu funcții mai mari, cum ar fi Sorin Câmpeanu sau Lucian Bode, este vorba de șeful PSD-ului pe Oradea, profesor universitar și senator de Bihor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
După un an de la aprobarea fuziunii între Spitalul Județean și cel Municipal și o gestație de 9 luni de la realizarea ei efectivă, conducerea unității se încumetă, cu un delay de un semestru față de termenul promis în proiectul de management al dr. Gheorghe Carp, la o primă reorganizare a colosului nou creat. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității motivarea deciziei pronunțate în data de 25 octombrie 2002 în mecanismul hotărârii prealabile, decizie prin care a stabilit că nu pot exista acte întreruptive de prescripție în ultimii ani și, pe cale de consecință, că prescripția penală a intervenit în foarte multe dosare penale aflate pe rolul instanțelor de judecată sau în faza de urmărire penală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Factorii de risc ai hipertensiunii arteriale (HTA) esenţiale sunt reprezentaţi de ereditate (există o predispoziţie la boală care se moşteneşte şi care devine realitate în funcţie de alţi factori, cum ar fi cei din mediul ambiant), vârstă, sex, rasă, asocierea cu alte boli (boala este de 2-3 ori mai frecventă la diabetici, la cei cu ateroscleroză şi obezi) şi factori de mediu.
30 Septembrie 2022, 17:05

În sfârşit! Primăria Oradea a lansat o aplicaţie de tip funcţionar digital, care emite documente, avize şi certificate online (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a lansat, vineri, aplicaţia Digital.oradea.ro, care oferă posibilitatea oricărui cetăţean să trimită şi să ceară diferite documente online, inclusiv certificate de urbanism sau diferite avize.

Noua aplicaţie, care este deja funcțională, a fost prezentată de city managerul Oradiei, Mihai Jurca, şi de reprezentantul uneia dintre firmele care a conceput platforma, Bogdan Rusănescu, de la Simavi, în sala mare din palatul administrativ al oraşului. 

Fără ghişeu

"Este foarte important ca Primăria Oradea să fie digitalizată, iar serviciile să fie accesibile într-o formă cât mai simplă cetăţenilor. Orice document eliberat de Primărie de acum va fi oferit, ca primă opţiune, digital", a spus Jurca.

Faţă de celelalte site-uri şi opţiuni smart ale municipalităţii, Digital.oradea.ro va avea disponibile în curând 90 de servicii (câteva sunt încă în teste), inslusiv cele ale unor societăţi din subordine, precum Instituţia Arhitectului Şef, OTL sau Poliţia Locală.

Astfel, folosind un singur nume de utilizator şi o singură parolă, cetăţeanul poate să plătească impozite şi facturi, să ceară un certificat de urbanism sau să cumpere un abonament de parcare, toate documentele fiind semnate electronic de funcţionarii Primăriei.

Prin fonduri europene

Platforma a fost prezentată de reprezentantul firmei Simavi, care a făcut o demonstraţie, înregistrându-se cu un nume şi CNP fictiv.

"Pentru a-şi face un cont pe platformă, orice persoană trebuie să îşi scrie datele personale şi să încarce o fotografie a cardului de identitate, apoi va primi un e-mail de confirmare şi va putea intra pe pagina sa de utilizator. Acolo va vedea câte taxe şi impozite are de plătit şi se va putea conecta la serviciul de plăţi ca să-şi achite dările. Utilizatorul va putea apoi să facă cereri la diferite compartimente ale Primăriei pentru a primi documente şi va putea opta dacă le doreşte în format digital sau fizic, cea din urmă opţiune presupunând trimiterea lor prin poştă", a explicat Rusănescu.

În următoarele săptămâni aplicaţia va putea fi descărcată şi de pe Magazin Play şi AppStore.

Retrodigitalizare

În cadrul aceluiaşi proiect s-a făcut şi o "retrodigitalizare", adică au fost scanate circa 100.000 de documente din arhiva Primăriei.

"Cu ajutorul acestor documente, colegii noştri de la diferite direcţii, precum Poliţia Locală, vor putea verifica ce avize au fost emise în cazul unor proprietăţi sau amplasamente, procedură care înainte era destul de anevoioasă", a explicat Mihai Jurca.

Cei care au realizat platforma vor crea şi o secţiune unde utilizatorii vor putea nota sugestii sau plângeri cu privire la noul serviciu, pentru ca acesta să fie perfecţionat.

Proiectul de digitalizare a Primăriei a fost finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, valoarea sa totală fiind de 2,9 milioane lei, din care 59.800 lei fiind contribuţia municipalităţii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Care e diferența?
Și până acum se plăteau taxe și impozite on-line. Ce e nou? Pe ghișeu.ro le ai toate la un loc. De ce au făcut separat altă aplicație? De ce apare jurcă peste tot? Nu se ocupa de trotinete? Acum și de aplicații online?
Postat 02 Octombrie 2022, 01:35 de Dinu29
KP aka mama Omida
Sunt convins ca o să-ți faci 1000 conturi pt reclamații
Postat 01 Octombrie 2022, 13:30 de Sandu2100
Sper sa mearga lucrurile!
In urma cu ceva ani am mers cu o cerere pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței. Am descarcat cererea in format editabil de pe mai.gov.ro. Cererea era nesemnata, urmand sa o semnez in fata lucratorului. M-a trimis la plimbare pretextand ca trebuie sa o completez de mana cu majuscule!!!! Era cu majuscule, dar nu de mana.
Postat 01 Octombrie 2022, 11:26 de pinonel
Secțiunea sesizărilor și reclamațiilor va fi mai bogată ca tot restul.
Oamenii au putut deja constata la ce duce modernizarea făcută printr-o simplă aplicație Android spre exemplu. Orice digitalizare care presupune costuri mai mici a generat, la un moment, taxe și impozite tot mai mari. Că e flămânda tare gura edililor.
Postat 01 Octombrie 2022, 09:43 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6852 RON
  • 1 EUR = 4.9192 RON
  • 1 HUF = 0.0119 RON