URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 August 2023, 12:29

Iar pasaje, iar ambuteiaje...

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, dacă mă gândesc că iar se va întrerupe circulaţia tramvaielor când se va face pasajul de la magazinul Crişul, după ce s-a oprit mai bine de doi ani pentru lucrările din Nufărul şi Centrul Civic, chiar îmi vine să-mi dau demisia din calitatea de pieton.

Iar dacă ramura de tramvai întreruptă de pe strada Republicii nu e de ajuns pentru a întinde nervii orădenilor, se prefigurează nişte lucrări şi la pasajul Vladimirescu cu Decebal. Cel de la Crişul este gândit să privilegieze circulaţia pe strada Republicii, adică pe axa Nufărul-Gară, deşi mie mi se pare că utilitatea este în descărcarea maşinilor care vin de pe drumul expres pe strada Pasteur. 

Nu sunt împotriva pasajelor, dar modul în care sunt abordate lucrările este greşit. De ceva vreme, tot disconfortul acestor şantiere se transferă exclusiv pe umerii şi picioarele cetăţenilor. Adică de ce să-şi bată capul constructorii cu soluţii tehnice prin care să nu se întrerupă circulaţia tramvaielor? 

E mult mai simplu să opreşti total circulaţia, apoi să stai vreo două luni să te scarpini, cum au făcut şantieriştii de la Podul Intelectualilor, după care să sapi fără să munceşti sub trafic. Iar dacă nu te încadrezi în termenele de predare, vei avea grijă să invoci pandemia, războiul din Ucraina sau vremea duşmănoasă, ca să nu te umple edilul de penalităţi.

Văd că Primăria a anunţat că pentru viitoarele pasaje a comandat nişte tramvaie care să circule în sistem pendul pentru a mai limita dezastrul produs de ruperea traficului. Soluţia ar reduce într-o oarecare măsură blocajul, dar tot construcţia pasajelor sub traficul tramvaielor este soluţia benefică pentru orădeni. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
adi13-bolnăvel
Aia pe care ii votezi tu, nu or sa reușească sa zugrăvească ce a făcu Bolojan
Postat 02 August 2023, 20:45 de Sandu2100
SMarius
Nu tramvaiele strica traficul. Ci habarnistii din primarie. Ca fac proiecte negandite, ieftine dar scumpe pt banii la partid
Postat 02 August 2023, 20:02 de adi13
Tramvaiele...
Tramvaiele strică toate intersecțiile din Oradea... mai bine băgau troleuri...
Postat 02 August 2023, 11:04 de SMarius
Dar de modul de organizare al santierelor ce se poate zice?
Ma mir ca PMO tolereaza felul cum sunt organizate santierele, in bataie de joc la adresa pietonilor si soferilor. Este o palarie prea mare pentru ei si pe deasupra sunt incompetenti. Dau trei exemple din centru dar sunt cateva zeci. 1.Felul in care se lucreaza in capat la Maresal Averescu 2.Santurile si mizeria din parcul 1Decembrie peste care s-a suprapus acum problema cu copacii rupti de furtuna 3. Modul cum arata strazile care flancheaza acelasi parc 1Decembrie, pline cu mizerie si canale transversale. Cred ca ar merita scris un articol doar pe tema organizarii de santier.
Postat 02 August 2023, 08:48 de Neutryno
Sandu cel cu buda in curte
Iar minti sandu, nu am afirmat asa ceva..
Postat 02 August 2023, 06:26 de adi13
abureli eco
In zona Nufărul in seara asta miroase a gunoaie și a plastic ars, că de altfel și în serile trecute și asta așa... de câțiva ani. Toată lumea cunoaste sursa poluării, sigur o știe și primăria, poliția locală, etc.. nimeni nu-i oprește pe nemernici sa polueze. Cu toate astea musai că orădenii sa devină pietoni, că să părem ECO.
Postat 01 August 2023, 23:14 de oradeanbihor
Yzzirider
Pai daca alții de la primărie sau CJ au fost proști și nu au făcut, aia E ::::::)))))
Postat 01 August 2023, 22:40 de Sandu2100
Batem campii
...ca de o vreme saptamanal apare articol, despre un viitor tunel, sau pasaj. Iar noi comentam cu entuziasm de fiecare data, cine ce/cat/cum poate (no offense :) ), dar revenind la realitate, nu cred ca Dl. Tun-El de la primarie, sau Mr. Pasaj de la CJ. va da atentie acestor opinii vreodata, ca doar noi ii platim, nu?
Postat 01 August 2023, 21:33 de Yzzirider
adi13-bolnăvel
Altădată ne explicai ca e trafic in Oradea, acum o dai în bară :::::::)))))))) da mă asa e ai dreptate, dar așteaptă sa se finalizeze lucrările sa vezi ca nu mai e trafic.
Postat 01 August 2023, 21:09 de Sandu2100
@Timi
Oradea nu are deloc trafic aglomerat cum au alte orase. Momentan e aglomerat datorita santierelor. Oradea e lejer fata de alte orase, norocul Oradei e ca nu are 3-4 comune de cate cate 50-70mii locuitori langa oras, cum au marile orase gen Cluj, Iasi, Timisoara. Sioricum Oradea inclusiv zona metropolitana pierde locuitori, nu atrage ca alte orase. Nu uita ca primaria e si piroman si pompier simultan, ea provoaca ambuteiaje ca sa justifice investitii. Iar pasaje si strazi cu o banda nu sunt solutii
Postat 01 August 2023, 19:48 de adi13
telegondola de Oradea
la cele o mie de pasaje subterane pe care vrea sa le faca peneleul, cred ca exista o singura salvare/solutie pentru transportul public - telegondola!
Postat 01 August 2023, 19:18 de roger
@KP
Vrei sa stabilesti un nr obligatoriu de persoane (de exemplu patru, poate cinci, sau alt numar) care sa circule intro masina ? Asta ar fi unic poate nu doar pe Pamant. Posibil unic in Galaxie. E de spitalul de glumeti :)
Postat 01 August 2023, 18:23 de Timi
#Timi ...
... vorbește și tu de numărul de mașini, nu de populație. Pentru că mașinile circulă în medie cu 2 persoane la bord, că dacă populația s-ar înghesui, prin absurd, cu câte minim 4 oameni, ar fi alt calcul și toată Oradea ar putea fi pe străzi deodată, sau ar fi doar jumătate de autovehicule în mers, în același timp.
Postat 01 August 2023, 18:01 de KP
Oricat am vrea
Oradea nu poate sa suporte, vorbind de infrastructura rutiera, trafic, s.a.m.d o populatie mai numeroasa. E limita de spatiu. La Cluj se face metrou tot din aceleasi considerente.
Postat 01 August 2023, 17:53 de Timi
Niste alienatmintali la conducerea PMO.
Cum sa faci doar o banda de la Gara spre Civic, dar dinspre Petofi vin doua benzi, cum se va rezolva intersectia acolo de la doua benzi la una? Iar sensul giratoriu la Crisu va fi mai mult blocat, se vede foarte bine in Calea Aradului la cele 2-3 sensuri din zona, unde mai tot timpul e blocat si acolo sunt doua benzi, sau la Emanuel e teroare tot cu 2 benzi. Cum cred ei ca la Crisu un sens asa mare cu o singura banda va rezolva ceva. Mai tineti minte sensul giratoriu cu o banda din Osorhei ce haos era, apoi l-au desfiintat. Nu e nevoie de banda pentru OTL, ca e mic orasul, tramvaiele circula la 10-15-20 de minute, nu e ca in orasele mari unde e nevoie de tramvai si autobus din 2 in 2 minute. De pasajele de Civic tot cu banda , intrari iesiri nu mai spun nimic. Bani aruncati degeaba, bani care nu aduc nici un profit inapoi. Iar pasajul pe Decebal cu Tudor fara viraj stanga e o porcarie, in intersectia aia din orice directie vii nu vei putea vira stanga. Si nu va disperarea de a muta traficul de pe Centura si Drumul Expres Arad pana direct taman in Piata Unirii. Nu cumva UE cere scoaterea masinilor din centru, sau gargara asta ca asa vrea UE e valabila numai cand e interesul primariei?
Postat 01 August 2023, 17:51 de adi13
..........
In ciuda trendului din Europa în Oradea pt pietoni e tot mai nașpa.Centura Oradea spre exemplu are cred că o singura trecere de pietoni pe toată lungimea ei desi spre exemplu în zona Era taie orașul de cea mai mare zona comerciala iar oamenii sunt nevoiți să o ia printre mașini.Am adus acest exemplu pt că acolo de cel puțin 5 ani se promite o soluție și nimic nu e nici acum.Pe Magheru-Gara nu avem în plan nici măcar un pasaj pietonal subteran deși actualele treceri la suprafață vor încurca circulația și deci probabil le vor desființa și va trebui sa mergi 1 km sa treci drumul.Evident oamenii nu vor face asta și vor alege sa faca slalom printre masini.La intersecția Decebal-Tudor Vladimirescu au prevăzut o trecere dar în loc să o proiecteze cu rampe ca oricine să-l poată folosi ușor,mămici cu cărucior,persoane cu dizabilități,bicicliști etc l-au proiectat cu scări și lift din sticla asta în orașul în care statia noua de tramvai din sticla de pe Magheru a stat vreo un an acoperita de jeg până s-au trezit că ar trebui și spălată iar geamurile puscate de la pasajul de langa stau așa de luni de zile așteptând probabil sa cedeze total acoperind pe cineva cu cioburi deci lifturile se vor sparge sau defecta a doua zi și așa vor rămâne.Oricum în momentul în care toate liniile sunt funcționale și se revine la programul normal in Oradea așteptarea după un tramvai durează și 25 de minute timp in care probabil faci drumul plănuit pe jos.Nici nu înțeleg de ce le trebuie banda dedicata când tramvaiul oricum e o pasare rara pe sine .Practic dc ai treabă pe unde mai umbla tramvai acum e mai bine.Ca îngrămădite toate pe doua linii măcar ai un timp de așteptare decent.
Postat 01 August 2023, 13:26 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON