URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că telenovela dintre președintele Consiliului Județean Ilie Bolojan și un grup de cetățeni din Cheriu începe să capete accente tragice. Deși șeful județului le-a oferit un inel, e drept, un inel metropolitan care trecea prin terenurile lor, cei din Cheriu n-au apreciat gestul romantic și l-au târât prin tribunale, pe motiv că le tulbură posesia și buruienile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Februarie 2021, 18:30

DN1 Oradea – Bucureşti, în top 3 cele mai periculoase drumuri din România: locul 1 la numărul de accidente, locul 2 la morți!

DN1 Oradea – Bucureşti, în top 3 cele mai periculoase drumuri din România: locul 1 la numărul de accidente, locul 2 la morți! În iunie anul trecut un șofer în vârstă de 49 de ani a murit în zona Piatra Craiului după ce s-a ciocnit de un TIR (foto: Facebook Grupul Info Trafic Bihor)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu mai puţin de 1.644 de persoane şi-au pierdut viaţa anul trecut pe şoselele din România, iar în top 3 cele mai periculoase drumuri din ţară se numără şi DN 1 Oradea-Bucureşti, locul 1 în ce priveşte numărul de accidente - 160 - şi locul 2 la numărul de morţi, 54.

Potrivit unui comunicat al Poliţiei Române, citat de presa centrală, pe lângă drumul ce leagă Oradea de Capitală, în top 3 se mai află DN2 Bucureşti - Suceava - Siret, principala rută care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova, care a înregistrat 147 de accidente şi cei mai mulţi morţi - 67 la număr - şi DN6 Bucureşti - Craiova - Timişoara, unde în 2020 au fost 110 accidente şi 49 de morţi.

"Cele trei artere sunt printre cele mai lungi, fac legătura cu principalele vămi şi au trafic intens. Principalele cauze sunt viteza excesivă, traversarea neregulamentară iar pe locul 3 indisciplina bicicliştilor", se arată în informare.

Potrivit Digi24.ro, majoritatea accidentelor mortale s-au petrecut pe şosele care nu sunt dublate de autostradă, nemodernizate şi fără centuri ocolitoare.

Site-ul Romania-actualitati.ro arată că pe cele trei şosele naţionale s-au produs 10% din accidentele mortale din toată ţara.

Deşi există o scădere de 12% a accidentelor mortale faţă de 2019, aceasta este influenţată de faptul că românii au circulat mai puţin în 2020 din cauza restricţiilor impuse de pandemia Covid. 

În ce priveşte judeţul Bihor, statisticile poliţiştilor arată că anul trecut în judeţ s-a înregistrat o scădere cu 40% a numărului de accidente rutiere grave, o scădere cu 32% a numărului de persoane decedate şi o diminuare cu 38% a numărului persoanelor rănite grav în urma accidentelor rutiere.

Pe de altă parte, potrivit unor statistici din 2019 publicate de Comisia Europeană, în timp ce drumurile din Europa sunt cele mai sigure din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator. Asta, în condiţiile în care în 2019 ţara noastră a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE). 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON