URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Septembrie 2011, 08:01

Dezbaterea pe tema demolării Pasarelei CFR, "boicotată" de autorităţi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La dezbaterea privind demolarea pasarelei ce traversează liniile de cale ferată din apropierea Gării Oradea, derulată miercuri la Palatul Copiilor, au participat aproximativ 100 de orădeni.

Chiar dacă au fost invitaţi la eveniment, reprezentanţii municipalităţii, respectiv ai Direcţiei Tehnice, ai Institiţiei Arhitectului Şef, ai Fundaţiei pentru Protejarea Monumentelor Istorice şi ai UDMR-ului nu au luat în serios invitaţia Asociaţiei Tineretului Maghiar din Ardeal (ATMA) şi nu s-au prezentat la discuţii. Singurul sosit la întâlnire a fost un reprezentant al CFR, care nici măcar nu mai are în proprietate pasarela.

"Ţinând cont de faptul că invitaţii au refuzat să ne onoreze cu prezenţa, cred că putem spune că am fost boicotaţi", a constatat preşedintele ATMA Oradea, Csomortányi István. Acesta a adăugat, ironic, că "în Oradea există două tipuri de întâlniri - unele organizate de Primărie, la care nu vin cetăţenii, şi altele organizate de cetăţeni, la care nu vin reprezentanţii Primăriei".

Liderul ATMA Oradea a făcut o scurtă prezentare a situaţiei, în care a amintit că pasarela a fost construită în 1906 şi că Primăria vrea să o demoleze fără a fi făcut cerere la Comisia pentru Monumente Istorice din Cluj. Au fost prezentate pe scurt mai multe declaraţii apărute în presa locală cu privire la pasarelă, despre care reprezentanţii ATMA au spus că sunt neadevărate.

"De la ultima conferinţă de presă făcută de primarul Ilie Bolojan am înţeles că strada Ecaterina Teodoroiu, cea spre care a fost construită pasarela, va fi reabilitată, pentru că pe acolo va trece o nouă arteră a oraşului. Aşa se explică de ce se doreşte cu atâta ardoare demolarea pasarelei. Oamenii nu au fost însă întrebaţi dacă vor acest lucru. Sau se face ca în anii '80, când se moderniza tot fără voinţa cetăţenilor?", s-a întrebat retoric Csomortányi István.

Au luat apoi cuvântul mai mulţi cetăţeni. Unii au vorbit despre pericolul pe care îl prezintă pasarela, alţii despre zgomotul şi mizeria pe care o va aduce transformarea străzii Ecaterina Teodoroiu în arteră principală de circulaţie, iar alţii l-au acuzat pe primarul Bolojan că face băi de mulţime şi organizează întâlniri doar cu cetăţenii din zonele în care se fac investiţii, în timp ce pe cei din alte zone nici măcar nu îi primeşte personal în audienţă.

După cum se ştie, ATMA nu a fost de acord încă de la început cu demolarea pasarelei, iar potrivit reprezentanţilor acesteia, scopul dezbaterii de miercuri a fost "să aflăm adevărul şi să obţinem redeschiderea pasajului", închis în luna august a acestui an.

"Este important de ştiut că pasajul, ca şi parte a ansamblului gării mari, figurează pe lista monumentelor din municipiu, astfel este o construcţie protejată de lege. Şi totuşi, de exemplu "expertul" UDMR-ului a afirmat că pasajul este o vechitură care nicidecum nu este monument protejat", scriau reprezentanţii tineretului maghiar într-un comunicat anterior evenimentului.

Organizatorii dezbaterii nu sunt de acord nici cu varianta oferită de autorităţi în locul pasarelei. "Pentru traversarea liniilor ferate s-a propus pasajul subteran prelungit, neţinând cont de starea de putoare permanentă de urină şi de cetele de boschetarii, "chiriaşi" pe timp de noapte". Membrii ATMA sunt nemulţumiţi şi de faptul că la ieşirea din pasajul subteran, pe strada Ecaterina Teodoroiu nu există trotuar.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
bancul cu pasajul din fata garii @ALINA
Cica: Ioane coboara din trenul de Satu Mare,trece pasajul garii.La capat este unica buda.Lui Ioane-i vine sa-si faca nevoile.Inauntru era unul care se tat scremea.Ioane de afara:"Ioa-i ma c.c pa mine".Ala dinauntru se tat scremea.Ioane iar:"ioa-i ma c.c pa mine".Cel din buda:"Ioa-i bine-i da tine"si iar se screme...
Postat 12 Octombrie 2011, 09:58 de Viorel
Politruci bicisnici
Dar cu pasarela ce aveti?
Postat 12 Octombrie 2011, 09:51 de Viorel
pasarela
si sub pasajul lau facut jalnic ca eu trebuie sa car cariciorul si copilul in brate si sa ma feresc de fecalele unor porci nu inteleg ce problema are cu pasarela nu a facuto el este comoda si frumoasa intradevar necesita reparatii , o plasa de sarma sa nu cadem
Postat 23 Septembrie 2011, 10:45 de alina
x
Aaa.. si sa nu uit ... exact asa a fost si situatia de la Pod Sovata, si acuma toata lumea e multumita si le place podul cel nou ! La fel va fi si cu drumul express nou, multa lume impotriva dar la sfarsit le vor placea sa vada acele strazi incluse in acest program MODERNIZATE.
Postat 22 Septembrie 2011, 22:50 de x
x
Pai intr-adevar nu s-a mai facut nimic din anii `80....si acuma ca se va face ceva toata lumea sare in sus. Ca nu se face nici asa nu e bine. Parerea mea este ca nu deranja pe nimeni pasajul acela, dar nici intretinut nu a fost, ori nici reparatii mai serioase nu s-au mai facut pe el. Deci ii inteleg si pe locatarii din zona, dar ii inteleg si pe cei care sunt pentru sa il scoata de tot. Si doi la mana, unde ai fost acesti tineri maghiari pana acuma ???? Pana acuma de ce nu s-au trezit sa strige in gura mare ca nu se restaureaza acel pasaj ????
Postat 22 Septembrie 2011, 22:48 de x
ar fi mai bine
s`o pastreze unde este iar apoi sa prelungeasca pasarela si peste str. ecaterina teodoroiu dupa ce aceasta va fi modernizata..
Postat 22 Septembrie 2011, 11:58 de unu
OptimalMedia Redactia
OptimalMedia Redactia Marius, fost consumator de heroina: Cheltuiam in jur de 7-8000 euro pe luna pentru droguri (exclusivitate), interviu de Petre Craciun si Alexandra Calin. Merita citit. http://bit.ly/nDtszJ
Postat 22 Septembrie 2011, 11:20 de OptimalMedia Redacti
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON