Primul lot al centurii metropolitane de sud a Oradiei, menită să asigure ocolirea municipiului și a localităților Nojorid, Sântandrei și Oșorhei, legând șoselele din oraș spre Arad, Deva și Cluj, a ajuns la un stadiu de execuție de 90%, iar o parte din el va fi deschis circulației luna viitoare. Tot la 90% au ajuns și lucrările la spectaculosul viaduct din Sânmartin peste DN 76, construit cu cea mai mare macara din România, de 700 de tone.
„Conform graficului”
„Lucrările la inelul metropolitan avansează conform graficului stabilit”, a transmis marți Consiliul Județean Bihor, arătând că lotul I al celor 17 kilometri ai Inelului Metropolitan de Sud, cuprins între Nojorid și Băile Felix, a ajuns la un stadiu de execuție de 90%.
„În lungime de 9 kilometri, acest lot va fi deschis circulației în două etape”, informează administrația județeană.
Potrivit acesteia, la finalul acestei luni va fi finalizat un tronson de 2 km între sensul giratoriu din intersecția cu DN 79 din Nojorid, de la intrarea în localitate dinspre Arad, fiind amplasate indicatoarele rutiere și urmând să fie executate marcajele.
Un alt tronson, de 6 km, până la intersecția cu drumul comunal dintre Băile Felix și Cordău, va fi deschis în cursul lunii noiembrie, a anunțat CJ Bihor, precizând că pe acest tronson se așterne stratul final de asfalt, urmând să se monteze parapetele de protecție laterale și să se traseze marcajele.
Asfalt și pe viaduct
În ce privește viaductul din Băile Felix, cu o lungime de 312 metri, o înălțime de 17 metri și 8 deschideri, CJ Bihor arată că și aici lucrările sunt realizate în proporție de 90%.
„În prezent se realizează lucrările de hidroizolație la placa de suprabetonare care rigidizează grinzile. Din a doua jumătate a lunii octombrie vor începe lucrările de asfaltare. Constructorii își propun să termine lucrările la viaduct până la sfârșitul acestui an”, spune președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Pentru construirea viaductului, în luna iunie a acestui an a fost mobilizată pe șantierul lotului I al Inelului Metropolitan de Sud cea mai mare macara din România, de 700 de tone, adusă pe bucăți și asamblată la fața locului tocmai din cauza dimensiunilor uriașe.
Lucrările la lotul I sunt executate de o asociere formată din firmele Asfamixt (Oradea), Dacia Faber (Cluj) și OPR Asfalt (Timiș), contra sumei de 70,143 milioane lei (fără TVA), fonduri asigurate prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny și din bugetele CJ Bihor și Primăriei Oradea.
Deschidere în devans și pe lotul II
Pe celălalt lot al centurii metropolitane de sud a Oradiei, dintre Felix și Oșorhei, în lungime de 8 kilometri, lucrările au ajuns, așa cum arăta și BIHOREANUL în urmă cu o săptămână, la un stadiu de 50%.
Și aici lucrările sunt mai avansate pe un tronson, de 3 km, între Oșorhei și Cheriu, unde săptămâna viitoare va începe turnarea primului strat de asfalt. „Acest tronson ar urma să fie deschis circulației în luna noiembrie”, arată administrația județeană, el urmând să fie util, deocamdată, locuitorilor din cele două sate.
Pe lotul II, lucrările sunt executate de firma PORR Construct, contra sumei de 81,688 milioane lei (fără TVA). Pe acest lot, lucrările au fost întârziate din cauza unui proces intentat de 21 de proprietari de terenuri din Cheriu, nemulțumiți că traseul șoselei le traversează aceste proprietăți.
Întregul Inel Metropolitan de Sud are ca termen de finalizare primăvara anului viitor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.