URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oricât ai fi de răuvoitor, nu poți să nu remarci că în ceea ce privește infrastructura grea - centuri, pasaje și poduri - Oradea stă foarte bine. Iar la aceste lucrări detaliile contează mai puțin. Faptul că o dală stă mai strâmbă sau că după șase luni mai trebuie să pui o roabă de asfalt pe drumul care face legătura cu autostrada nu e un capăt de țară...
Zic şi eu
Adrian Cris
Știți unde era și ce făcea Ilie Bolojan lunea trecută, când Marcel Ciolacu, premier, președinte PSD și candidat la Președinție, îl „propunea” prim-ministru taman din Ambasada României la Paris, zicând că bihoreanul „a realizat foarte multe” și nu are „nici cea mai mică problemă” de a lucra cu el? La Căminul Cultural din Bulz. Unde ce credeți că le spunea celor câtorva zeci de localnici adunați să-l asculte? Nu promisiuni că va curge lapte și miere, ci dimpotrivă!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Octombrie 2024, 19:06

Construit cu cea mai mare macara din România, viaductul Inelului Metropolitan Oradea este finalizat 90%. În toamna asta se va circula între Nojorid și Cordău (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primul lot al centurii metropolitane de sud a Oradiei, menită să asigure ocolirea municipiului și a localităților Nojorid, Sântandrei și Oșorhei, legând șoselele din oraș spre Arad, Deva și Cluj, a ajuns la un stadiu de execuție de 90%, iar o parte din el va fi deschis circulației luna viitoare. Tot la 90% au ajuns și lucrările la spectaculosul viaduct din Sânmartin peste DN 76, construit cu cea mai mare macara din România, de 700 de tone.

„Conform graficului”

„Lucrările la inelul metropolitan avansează conform graficului stabilit”, a transmis marți Consiliul Județean Bihor, arătând că lotul I al celor 17 kilometri ai Inelului Metropolitan de Sud, cuprins între Nojorid și Băile Felix, a ajuns la un stadiu de execuție de 90%.

„În lungime de 9 kilometri, acest lot va fi deschis circulației în două etape”, informează administrația județeană.

Potrivit acesteia, la finalul acestei luni va fi finalizat un tronson de 2 km între sensul giratoriu din intersecția cu DN 79 din Nojorid, de la intrarea în localitate dinspre Arad, fiind amplasate indicatoarele rutiere și urmând să fie executate marcajele.

Un alt tronson, de 6 km, până la intersecția cu drumul comunal dintre Băile Felix și Cordău, va fi deschis în cursul lunii noiembrie, a anunțat CJ Bihor, precizând că pe acest tronson se așterne stratul final de asfalt, urmând să se monteze parapetele de protecție laterale și să se traseze marcajele.

Asfalt și pe viaduct

În ce privește viaductul din Băile Felix, cu o lungime de 312 metri, o înălțime de 17 metri și 8 deschideri, CJ Bihor arată că și aici lucrările sunt realizate în proporție de 90%.

În prezent se realizează lucrările de hidroizolație la placa de suprabetonare care rigidizează grinzile. Din a doua jumătate a lunii octombrie vor începe lucrările de asfaltare. Constructorii își propun să termine lucrările la viaduct până la sfârșitul acestui an”, spune președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Pentru construirea viaductului, în luna iunie a acestui an a fost mobilizată pe șantierul lotului I al Inelului Metropolitan de Sud cea mai mare macara din România, de 700 de tone, adusă pe bucăți și asamblată la fața locului tocmai din cauza dimensiunilor uriașe.

Lucrările la lotul I sunt executate de o asociere formată din firmele Asfamixt (Oradea), Dacia Faber (Cluj) și OPR Asfalt (Timiș), contra sumei de 70,143 milioane lei (fără TVA), fonduri asigurate prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny și din bugetele CJ Bihor și Primăriei Oradea.

Deschidere în devans și pe lotul II

Pe celălalt lot al centurii metropolitane de sud a Oradiei, dintre Felix și Oșorhei, în lungime de 8 kilometri, lucrările au ajuns, așa cum arăta și BIHOREANUL în urmă cu o săptămână, la un stadiu de 50%.

Și aici lucrările sunt mai avansate pe un tronson, de 3 km, între Oșorhei și Cheriu, unde săptămâna viitoare va începe turnarea primului strat de asfalt. „Acest tronson ar urma să fie deschis circulației în luna noiembrie”, arată administrația județeană, el urmând să fie util, deocamdată, locuitorilor din cele două sate.

Pe lotul II, lucrările sunt executate de firma PORR Construct, contra sumei de 81,688 milioane lei (fără TVA). Pe acest lot, lucrările au fost întârziate din cauza unui proces intentat de 21 de proprietari de terenuri din Cheriu, nemulțumiți că traseul șoselei le traversează aceste proprietăți.

Întregul Inel Metropolitan de Sud are ca termen de finalizare primăvara anului viitor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Sandu nebunu' ...
... din contră, este lăudabil pentru că este printre puținele proiecte cu adevărat aducătoare de plus valoare tuturor. Asta spuneam, că-i de bine ... dar e păcat că nu-i gata cu totul, așa cum a fost gândit inelul metropolitan încă din urmă cu 17-18 ani. Și mai spuneam că nicidecum birtinezul trebuie lăudat pentru acest proiect, că este singurul vinovat de întârzierea foarte mare și nejustificată a lucrărilor începute ... ci acela care l-a gândit, l-a lansat în spațiul decizional european încă din perioada 2006-2007 la un moment dat, și care a pus acest demers pe harta finanțărilor naționale și locale care permit astăzi punerea în practică. Bolojan este doar un prost plagiator de idei valoroase, iar în privința inelului metropolitan, poți să îl întrebi la telefon 0722****** când și cum a aflat de acest proiect, la începutul anului 2008 când încă nici domiciliu de Oradea nu avea, dar și de ce pretinde acum hoțește că el este inițiatorul.
Postat 09 Octombrie 2024, 10:34 de KP
@KP Raspuns.
Bolojan a condus echipa ca lider. Pentru toti liderii cu realizari eu voi vota DA! In rest putem scrie, putem avea pareri, comentarii, uneori constructive, alteori rautacioase, uneori gresite, alteori reale.
Postat 09 Octombrie 2024, 04:46 de scarbit
KP
Nu prea îți place să vezi asemenea realizări, dar asta e realitatea la Orade sau Bihor, te zbați singură acum când propaganda a fugit după rezultatele dezastruoase de la locale ::::)))))
Postat 08 Octombrie 2024, 21:46 de Sandu2100
#scarbit ... dar ce mare scofală a făcut Bolojan?
S-a scris destul pe acest subiect, dar nu ai fost atent probabil. Tot inelul metropolitan ar fi trebuit să fie terminat în anul 2018, conform aprobării Consiliului local Oradea și după cum a fost planul aprobat de BEI, care se angajase să garanteze finanțarea chiar în anul în care România a devenit parte a UE și beneficiară de fonduri europene majore în transporturi și infrastructuri. Bolojan nu numai că a întârziat în mod nepermis lucrarea, dar e la ani mulți distanță să vadă întregul inel terminat, ca să fie un cerc complet în jurul întregii zone, astfel încât să se lege roată toate drumurile naționale, plus A3 cu DEX spre Arad. Ar spune unii că e bine mai târziu decât niciodată ... așa e pe de o parte, de acord. Dar de ce s-a întârziat atât de mult și costă acum mai mult decât dublu față de ce trebuia?
Postat 08 Octombrie 2024, 20:00 de KP
Felicitari tuturor celor implicati!
Un mare DA! pentru liderul Bolojan. Restul cancan.
Postat 08 Octombrie 2024, 19:32 de scarbit
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6601 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON