Reprezentanții Consiliului Județean Bihor au făcut o „captură” record în timp ce verificau dacă șoferii camioanelor care circulă pe drumurile județene respectă încărcătura maximă admisă.
Pentru că un vehicul avea o încărcătură cu peste 20 tone mai mare decât cea maxim legală, șoferul și firma la care este angajat au primit amenzi de aproape 30.000 lei, iar talonul și plăcuțele de înmatriculare ale vehiculului au fost reținute pentru 6 luni.
Pe DJ 108I
Acțiunea de control, care a vizat verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise, a avut loc joi, 1 septembrie, fiind realizată de angajații compartimentului Transporturi din cadrul Consiliul Județean Bihor în colaborare cu Poliția Rutieră pe drumul județean DJ 108I (Bucea, jud. Cluj – Lorău – Bratca – Bălnaca – Șuncuiuș – Vadu Crișului – Birtin – Dobricionești – Josani – Măgești – Butani – Aștileu – Chistag – Țețchea – Telechiu – Poșoloaca – Tileagd).
„Acțiunea a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 20 tone”, se arată într-o informare transmisă de CJ Bihor.
Pentru BIHOREANUL, Bianca Firezar, consilier în cabinetul președintelui CJ Bihor, a explicat că încărcătura din camion a fost de 52 tone, în condițiile în care capacitatea constructivă a vehiculului este de 41 tone, iar legea îi permitea să transporte pe drumurile publice o încărcătură de maximum 30 tone.
În plus, operatorul nu deținea licență de transport.
Bombă pe roți
„La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 20 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil. Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul compartimentului Transport al CJ Bihor.
În acest caz, reprezentanții administrației județene au aplicat firmei o sancțiune de 20.000 lei, care se adaugă unei amenzi de 9.000 lei aplicate de Poliția Rutieră, care a dispus, de asemenea, reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.
CJ Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil a camioanelor. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire. Începând de anul trecut, angajații compartimentului Transport al CJ Bihor au desfășurat mai multe acțiuni de control, depistând numeroși contravenienți, pentru care au stabilit, împreună cu reprezentanții Poliției Rutiere, sancțiuni considerabile.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.