URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Noiembrie 2019, 10:41

Aeroportul Oradea, tot mai jos: A pierdut 110.000 de pasageri faţă de anul trecut!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cele mai recente statistici ale Asociaţiei Aeroporturilor din România arată că Aeroportul Internaţional Oradea a pierdut peste 110.000 de pasageri în primele nouă luni ale anului 2019, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Topul aeroporturilor din România după primele nouă luni ale anului a fost întocmit de asociaţia amintită mai sus şi publicat de site-ul Time to Travel (t2t.ro). 

Aeroportul Internaţional Oradea se află, astfel, pe locul 11 după cele din Otopeni, Cluj, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Craiova, Bacău, Suceava, Târgu Mureş şi Constanţa. 

În primele nouă luni din 2019 Aeroportul din Oradea a fost tranzitat de 79.713 pasageri faţă de 190.334 pasageri în aceeaşi perioadă - adică din ianuarie până în septembrie inclusiv - a anului trecut. Altfel spus, aerogara a avut cu 58% mai puţini călători anul acesta. 

După Oradea, spre capătul listei se află aeroporturile din Satu Mare, Maramureş, Arad, Tuzla, Băneasa şi Tulcea. 

După cum se ştie, Aeroportul Oradea a rămas încă de anul trecut fără curse externe, după ce compania lowcost Ryanair a decis să-şi închidă toate cursele pe care le opera spre şi dinspre Londra Stansted, Dusseldorf, Memmingen, Barcelona – Girona şi Milano – Bergamo. Primele două rute au fost închise încă din vara lui 2018, în timp ce ultimele trei au mai fost operate până în toamna anului trecut. 

Aerogara a rămas din primăvara acestui an şi fără cursele Blue Air spre şi dinspre Bucureşti, astfel încât aici mai operează doar compania naţională Tarom, care are zboruri doar spre Capitală. 

În ciuda promisiunilor repetate, şefii Consiliului Judeţean Bihor şi ai Aeroportului nu au reuşit să aducă alte curse în Oradea. De curând, la propunerea opozanţilor din PNL, aleşii judeţeni au votat un nou Consiliu de Administraţie la Aeroport, format din specialişti, spre deosebire de cel precedent, care era format din oameni fără experienţă în domeniu. 

Potrivit statisticilor Asociaţiei Aeroporturilor din România, piaţa de aviaţie a consemnat pe primele 9 luni ale anului 2019 un număr de 17,74 milioane de pasageri, în creştere cu 6.5% faţă de perioada similară a anului 2018.

Aeroportul Otopeni are o evoluţie peste media naţională, ajungând în primele 9 luni ale anului la un număr de peste 11.19 milioane de pasageri, faţă de cele 10.48 milioane de pasageri contabilizate în anul anterior (creştere de 6.8%).

Topul celor mai mari trei aeroporturi din provincie este format din aeroporturile din Cluj (2,1 milioane pasageri), Timişoara (1.18 milioane pasageri) şi Iaşi (1 milion pasageri).

(sursa: t2t.ro)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Ce chestie
Hai sa ne scăpăm de PSD-UDMR-ALDE.Si apoi putem spun că avem di tătiiiii
Postat 03 Noiembrie 2019, 01:27 de Sandu1206
...
Bine ca avem cea mai modernă pistă din țară și nu avem zboruri...pierderea nu este in asa mare măsură a omului de rand ,pierderea cea mare este a orașului. Pierdem turiști, pierdem investitori= pierdem bani ,atât privatul cât și statul pierde infuzie de capital. Nașpa!
Postat 02 Noiembrie 2019, 18:58 de Adrian_Preda
Nu-i bai, vorba edilului șef ...
... de acum, odată cu implicarea PNL și desemnarea liberală a unei noi conduceri (#ConsiliuDeAdministrație) și al unui nou cârmaci (#Manager), cei din urmă o să ajungă cei dintâi !?!
Postat 02 Noiembrie 2019, 16:39 de CrisDumi
saniy pasztor
Merci Saniy Pasztor, nagyon hulye vagy. Tie iti multumim pentru asta, ne-ai vandut pentru 30 de forinti. Si o cola.
Postat 02 Noiembrie 2019, 16:10 de feedback
Ryanair are 30 Eur Tm-Buc și retur!!??
deci... Ryanair la 118 LEI dus întors din Timișoara la București!!!! WTF, Pasztor!??!?¿??
Postat 02 Noiembrie 2019, 14:52 de Pepe
Orădean, zbor la București din TM
Decât 220 Euro dus-intors Oradea-București (Tarom) mai bine 78 Euro Timișoara-Bucuresti dus-intors ( tot Tarom-are ore de zbor mai bune). Că altfel Blue Air are 45 Euro. ATENȚIE- zborurile de Oradea București sunt full!!! Rusine, Pastor!!!!!
Postat 02 Noiembrie 2019, 14:47 de Pepe
e rau de tot
Un zbor de Bucuresti dus - 129 euro????? De la Cluj sau TM costa 59/45 euro. Din pacate am rezervat pentru alt aeroport.Mi se par exagerate tarifele pentru Oradea. Te costa mai mult dect o cursa externa. In varianta asta....vor merge doar parlamentarii cu avionul din Oradea. Asta doar o vreme ca dupa se va opri si cursa respectiva.
Postat 02 Noiembrie 2019, 11:52 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON