URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 03 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Octombrie 2024, 15:00

A început demontarea liniilor ferate din Gara Oradea, în cadrul proiectului pentru reabilitare, dublare și electrificare din Cluj până la frontiera cu Ungaria (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În Gara Oradea, muncitorii unei firme italiene din asocierea care a câștigat licitația pentru reabilitarea lotului Aleșd – Episcopia Bihor al liniei ferate de la Cluj până la frontiera cu Ungaria, proiect de 2 miliarde euro, au început demontarea șinelor și traverselor de pe două linii.

Din două direcții

„Am început luni să scoatem șinele și traversele din zona Gării. Întâi se scot șinele, apoi traversele. În fiecare zi avansăm cam cu 500 de metri. Am început cu linia 0 (n.r. – cea mai apropiată de clădirea stației de călători) și linia 2, apoi vor urma și celelalte, pe rând”, a spus unul dintre muncitorii societății SALCEF, parte a asocierii Webuild, Impresa Pizzarotti și Salcef (Italia).

Până acum, șinele și traversele au fost scoase, în perimetrul Gării, de pe o lungime de peste un kilometru dinspre zona de Triaj până la pasarela pietonală supraterană de pe strada Pescărușului, pe toată această distanță materialele dezafectate urmând să fie transportate de pe șantier.

De asemenea, potrivit muncitorilor, sunt executate lucrări similare și din aval de podurile feroviare peste Crișul Repede din zona Silvaș spre interiorul orașului, în direcția Gării.

Noutăți pentru Oradea

Pornite în baza unui proiect de 9,36 miliarde lei, bani obținuți de CFR din fonduri europene, lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria (166,216 km) au fost împărțite în patru loturi: Cluj – Aghireș, de 30,41 km, Aghireș – Poieni, de 36,53 km, Poieni – Aleșd, de 52,74 km, și Aleșd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.

Pe teritoriul județului Bihor, cele mai spectaculoase lucrări prevăd construirea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea gării Tileagd, așa încât autovehiculele care se deplasează pe DJ 767 între Aleșd și Beiuș să traverseze calea ferată pe sub linii, fără opreliști, precum și demolarea gării Velența din Oradea și construirea alteia, noi.

În Oradea vor fi reconstruite cele două poduri feroviare peste Crișul Repede din zona Silvaș, unde pregătirea organizării de șantier este pe terminate, iar pasajul rutier suprateran peste linii care leagă de Bulevardul Ștefan cel Mare străzile Bihorului și Depoului va fi înlocuit cu un pasaj subteran.

Ritm greoi

Întregul proiect de reabilitare și electrificare a căii ferate de la Cluj la frontiera cu Ungaria are ca termen de finalizare luna august a anului 2026. De notat că fondurile europene din PNRR sunt disponibile doar până la sfârșitul anului 2026.

Conform datelor privind progresia disponibile pe site-ul CFR, la data de 30 septembrie lucrările cele mai avansate sunt pe teritoriul județului Cluj, între Cluj Napoca și Aghireș ajungând la 11,44%, între Aghireș și Poieni la 15,21%, între Poieni și Aleșd la 10,49%, iar între Aleșd și frontiera cu Ungaria la 10,16%.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Podul de piatră s-a dărâmat (cântecel)
Acum câțiva ani s-a reabilitat acest pod, cunoscut ca și podul de piatră , și asta după ce primăria a fost notificată de firma austriacă care avea în evidență execuția cât și durata de viață, să facă (primăria) ceva cu el (dărâmat sau reabilitat) că ei nu mai răspund după 100 de ani de existență a podului!!!! Acum se face pasaj subteran!!!??? Oare nu este mai ușor, ieftin și rapid să îl înalțe pe actualul??? Rampele sunt făcute, mai rămâne tablierul... Plus că vor închide complet linia și spre Timișoara /Satu Mare... Vom fii izolați complet pe calea ferată...
Postat 04 Octombrie 2024, 15:39 de Taxi-driver
Nu mai sunt bani
Sa fiti fericiti daca se ajung cu lucrarile macar la 50% pana la sfarsitul lui 2026. Dupa aceea nu se vor mai continua pe motivul ca "nu mai sunt bani". Ramanem noi si fara trenuri, stati linistiti
Postat 03 Octombrie 2024, 22:19 de vremotaracaafara
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON