URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 21 SEPTEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ştiu, investiţia a costat o grămadă de bani şi nu se poate merge la infinit pe bunăvoinţa constructorului, care schimbă pe banii lui dalele deteriorate. Dar Piaţa Unirii a fost făcută pentru ca orădenii şi turiştii să se poată bucura de ea! Dacă mergem pe ideea că Piaţa devine un loc sacru, intangibil, s-ar putea să fim nevoiţi ca la intrare să ne descălţăm şi să umblăm cu tălpici, ca pe vremuri în Palatul Baroc.
Zic şi eu
Adrian Cris
Abia aştept să-l văd pe domnu’ Nelu Mang, întâiul familist al Bihorului, având de-a dreapta sa vreun popă în sutană şi în stânga un frate cu şorţuleţ, echer şi compas (sau invers), propovăduind printre bihoreni modificarea Constituţiei aşa încât să definească expres căsătoria ca "uniunea dintre un bărbat şi o femeie", la referendumul din 7 octombrie! În treacăt fie zis, nu-i ironic că Dragnea a pus "consultarea populară" într-o duminică fără soţ?
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
După ce, zeci de ani, românii au plătit taxa de drum în prețul combustibilului, rovignete pentru drumuri și taxe de trecere pentru poduri, după ce au trecut ani mulți de la semnarea celui mai păgubos contract din istorie pentru România (contractul cu Bechtel, mulțumim Adrian Năstase!) fără ca cineva să facă pușcărie, după ce s-a furat din banii de drumuri ca-n filme, ei bine, după toate acestea, românilor li se cer din nou bani pentru a nu fi tratați drept animale și pentru a avea dreptul de a circula pe o șosea cu pretenții de autostradă. O adevărată taxă pe prostie!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre felul în care gestionează autorităţile combaterea pestei porcine africane?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 203/2018 privind măsurile de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, lege care a intrat în vigoare pe 24 august 2018, prevede că în materia contravenţiilor rutiere se va aplica, de la 1 ianuarie 2019, o nouă metodă referitoare la achitarea acestora.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Căpuşele sunt vectorii unor boli grave (paralizie, febra Q, tularemia, borelioza şi altele), dar de cele mai multe ori reacţia locală produsă de muşcătură se limitează la o simplă roşeaţă cu senzaţie de mâncărime (prurit) care dispare în decurs de câteva zile în lipsa suprainfecţiei bacteriene. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Se pare că minciuna îl poate face pe un politician să pară mai... autentic. Oamenii tind să vadă minciunile emise de un lider politic drept o tentativă a acestuia de a se lupta cu mâinile murdare împotriva unui sistem corupt; asta în pofida faptului că minciunile sunt sfruntate şi demistificate ulterior.
20 Martie 2018, 08:03

Cacealmaua Ryanair: Anunţul privind suspendarea zborurilor din Oradea poate fi doar o strategie pentru un profit mai mare

Cacealmaua Ryanair: Anunţul privind suspendarea zborurilor din Oradea poate fi doar o strategie pentru un profit mai mare TABLAGII DE BIHOR. Oficialii locali din conducerea Consiliului Judeţean Bihor şi a Aeroportului Oradea n-au pierdut nicio ocazie să se bage în poză la inaugurarea fiecărei rute externe, cum n-au făcut nici economie de fonduri publice pentru a promova "deschiderea spre Europa" ce se dovedeşte acum o construcţie fragilă, cu un partener care se arată cel puţin neserios
Cacealmaua Ryanair: Anunţul privind suspendarea zborurilor din Oradea poate fi doar o strategie pentru un profit mai mare LA PLĂCINTE ÎNAINTE! Cursele externe de pe Aeroportul din Oradea au fost vestite personal, sub propria semnătură, de preşedintele CJ Bihor, Pásztor Sándor, fără să-şi fi pus însă problema durabilităţii "deschiderii spre Europa". Primul hop, declanşat de anunţul semi-oficial privind suspendarea lor, l-a prins nepregătit, politicianul UDMR-ist ameninţând cu soluţii alternative, dar din nou fără a le avea cu adevărat
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un război comercial îl câştigă, la fel ca partidele de poker, nu neapărat jucătorul care deţine cărţi mai bune, ci cel care îşi stăpâneşte mai bine nervii. Aşa se arată, susţin surse bine informate, şi litigiul dintre compania low cost Ryanair şi oficialii Consiliului Judeţean Bihor, surprinşi săptămâna trecută de anunţul că operatorul irlandez îşi va suspenda la toamnă toate zborurile din Oradea.

Reacţia impulsivă a preşedintelui CJ Bihor, Pásztor Sándor, gata să-şi schimbe "atitudinea de gentleman", pare să fi fost fix cea scontată de Ryanair, despre care BIHOREANUL a aflat că ar urmări în realitate nu retragerea din Oradea, cum a decis pentru Timişoara şi Craiova, ci cu totul altceva: micşorarea unor tarife aeroportuare. Asta pentru că afacerea e profitabilă la Oradea, unde compania chiar ar putea să-şi mute baza din Timişoara, discuţii în acest sens fiind programate încă din februarie.

Zburăm de la Oradea

La un an după inaugurarea primei curse externe şi o lună după transportarea pasagerului nr. 100.000 din Oradea, vestea că Ryanair va sista zborurile de aici a picat miercurea trecută ca un şoc.

Primul semn a fost dat, bizar, în presa din Spania, conform căreia din toamnă nu va mai exista cursa Oradea - Barcelona (Girona). Neaşteptat de prompt, responsabilul de vânzări şi marketing al Ryanair în România, Denis Barabas, a plusat pentru BIHOREANUL, spunând că operatorul va suspenda toate zborurile dinspre şi către aeroportul local, deci şi legăturile cu Milano (Bergamo), Műnchen (Memmingen), Dűsseldorf (Weeze) şi Londra (Stansted). "Din motive comerciale, Ryanair nu va opera zboruri din/către Oradea în programul de iarnă 2018 (n.r. - care începe în octombrie). Vom continua să operăm cinci rute pentru programul vară 2018", a transmis reprezentantul firmei irlandeze.

În aceste condiţii, orădenii ar rămâne fără zboruri internaţionale, deoarece aici mai sunt doar curse interne (Tarom şi Blue Air) şi estivale, în regim charter, spre Antalya. Vestea a picat cu atât mai prost cu cât luna trecută Ryanair îşi anunţase retragerea din Timişoara, iar săptămâna trecută şi abandonarea rutelor din Craiova.

Modernizarea infrastructurii aeroportului orădean, finalizată în 2016 după investiţii de 20 milioane euro, construirea unui nou terminal de pasageri în valoare de circa 5 milioane euro aflată în derulare, precum şi campania pentru promovarea curselor din Oradea, şi aceasta în desfăşurare, ar deveni dintr-o dată inutile.

Reacţie la nervi

Pasztor Sandor, președintele Consiliului Județean BihorSolicitaţi în aceeaşi zi să dea explicaţii, reprezentanţii Aeroportului şi cei ai Consiliului Judeţean au preferat să nu răspundă la telefon. Replica a venit a doua zi, joi, de la preşedintele CJ, Pásztor Sándor (foto), care s-a declarat şocat şi a susţinut că pentru a discuta problema "a obţinut" o întâlnire în regim de urgenţă, pe 27 martie, cu oficialii Ryanair, la Dublin, unde se va deplasa cu directorul Aeroportului şi cu reprezentanţii companiei de handling Romanian Air Services.

Pus într-o postură ridicolă, fiindcă la inaugurarea curselor şi-a arogat toate meritele, şeful CJ a răbufnit, zicând că "nu mi se pare în regulă atitudinea" companiei, deoarece încărcarea curselor din Oradea variază între 87% şi 94%, "nişte medii extraordinare", cele mai bune din ţară. Pásztor a adăugat, de asemenea, că indiferent de rezultatele întâlnirii de la Dublin va începe discuţii cu alte companii, pentru a nu lăsa Oradea fără conexiuni europene: "Atitudinea de gentleman s-a terminat. Pot să anunţ oficial că vom căuta alternative... Am avut discuţii în perioadele trecute cu alte companii, pe care nu le-am dus până la capăt, ci le-am lăsat în rezervă". Vineri, şeful CJ a plusat, susţinând că "am fost sunat de Wizz Air", dar s-a arătat totuşi sceptic, întrucât operatorul ungar ar cere "condiţii imposibile pentru noi".

Nimic oficial

Specialiştii consultaţi de BIHOREANUL susţin, însă, că nu e nici pe departe cazul ca relaţia dintre Ryanair şi Aeroportul orădean să fie inflamată, cu atât mai puţin ruptă. Primul motiv ţine de un detaliu formal, dar esenţial: chiar dacă reprezentantul din România a dat declaraţii presei, compania nu a informat oficial nici conducerea Aeroportului, nici pe cea a CJ Bihor. Or, suspendarea zborurilor, conform contractelor, trebuie notificată obligatoriu în scris, ceea ce deocamdată nu s-a întâmplat.

Mai mult, când Ryanair a anunţat, în februarie, retragerea din Timişoara, întâlnirea de la Dublin a fost programată, de fapt, pentru a se discuta posibila mutare la Oradea a bazei din Banat. "Iniţiativa a aparţinut conducerii Aeroportului orădean, dar Ryanair nu stabilea întâlnirea dacă nu ar analiza un astfel de plan", afirmă o sursă a BIHOREANULUI.

Pe profit

Înseşi "motivele comerciale" arată că Ryanair e interesată să rămână la Oradea, dovadă fiind cifrele privind gradul de încărcare a aeronavelor cu pasageri efectivi şi, mai ales, cele privind vânzarea biletelor. "Se cumpără mai multe bilete şi o parte din pasageri renunţă la călătorie din diverse motive. Banii nu le sunt returnaţi, ci rămân la companie, care face astfel şi economie de carburanţi cu avioanele ceva mai uşoare", spune sursa citată.

Pentru cursa de Milano, lansată în martie 2017, încărcarea cu pasageri efectivi a fost până în decembrie de 78% (23.922 călători), dar locurile s-au vândut în proporţie de 87% (26.533 bilete). Pentru Barcelona, în martie-decembrie 2017, procentajul pasagerilor a fost de 84% şi cel de vânzare a biletelor de 91%, iar pentru Londra (cursă lansată în septembrie) procentajul a urcat la 82% în ce priveşte pasagerii efectivi, biletele fiind vândute în proporţie de 97%.

Tot în septembrie-decembrie 2017, cursa de Memmingen a avut 84% călători şi 93% cumpărători de bilete, iar cea de Dűsseldorf, lansată în octombrie, a avut până în decembrie 77% pasageri efectivi şi 83% cumpărători de bilete. "Tot ce este vânzare de bilete peste 70% înseamnă profit pentru companie, iar pe cursele de la Oradea depăşirea e chiar mare", explică un specialist în domeniu.

Scopul real: coborârea tarifelor

Ryanair ar putea invoca, deci, un singur "motiv comercial", şi anume că n-a încasat destui bani, întrucât a vândut bilete şi cu 2,99 euro, ce aduce mai degrabă a bilet pentru metrou. Dar politica tarifară a aparţinut exclusiv companiei irlandeze, nu i-a impus nimeni preţurile cu care să-şi promoveze zborurile.

Cel mai probabil, susţine sursa BIHOREANULUI, scopul anunţului de sistare a curselor ar fi, de fapt, obţinerea unor tarife aeroportuare diminuate, pe lângă cele pentru care Ryanair deja beneficiază de aşa numitele facilităţi ex-ante (pentru aterizare şi staţionare, balizaj şi procesarea pasagerilor), concomitent cu o majorare a preţurilor biletelor.

Planul real pare să fie negocierea unor costuri mai mici, de exemplu pentru securitatea aeroportuară şi alimentarea cu electricitate, dar şi vânzarea de bilete la preţuri mai mari. În final, clienţii îngrijoraţi că ar putea rămâne fără legături spre Europa se vor bucura că acestea vor fi păstrate, chiar dacă vor da cu 10-20 euro mai mult pe un bilet. Oricine ar prefera să cumpere orice marfă la un preţ ceva mai mare decât să n-o găsească deloc...

Soluţia ar fi convenabilă până şi pentru şefii CJ, ahtiaţi după imagine, care ar putea specula politic reuşita. La întoarcerea din Dublin, Pasztor s-ar putea lăuda chiar cu un succes dublu, dacă Ryanair îşi mută cumva baza de la Timişoara la Oradea. Fără să sufle o vorbă despre faptul că, în realitate, a fost condus de alţii spre acest deznodământ...


ÎN AER
Scenariul negru

Probabilitatea ca Ryanair să păstreze cursele din Oradea este estimată la 90% de sursa BIHOREANULUI, în ciuda faptul că operatorul se retrage din alte zone ale ţării. "Cauzele renunţării la cursele din Timişoara şi Craiova sunt diferite. La Craiova încărcarea este sub cea de la Oradea, iar de la Timişoara Ryanair pleacă, la fel ca Blue Air, în urma divergenţelor cu conducerea aeroportului, dar şi a unui calcul că pasagerii pot fi preluaţi din Oradea".

În schimb, dat fiind că Ryanair are probleme şi la nivel european, provocate de fluctuaţiile personalului (mai slab plătit şi mai solicitat decât al unor alte companii), eventualitatea că totuşi va abandona cursele din Oradea nu poate fi exclusă total. În acest caz, situaţia aeroportului orădean s-ar complica serios. "Contractele cu Ryanair sunt pe 5 ani, iar compania poate fi penalizată dacă nu le respectă. Problema e alta: că rutele abandonate nu vor putea fi preluate de alţi operatori, Wizz Air sau Blue Air, decât dacă aceştia le-ar asigura fără să aibă facilităţile de care beneficiază Ryanair". Motivul? Conform regulilor europene, facilităţile ex-ante se acordă numai pentru cursele nou înfiinţate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
În anul financiar 2016-2017
Au plecat 700 de piloți de la Ryanair , datorita efortului de a obtine profit prin modul SAVING MONEY ( un management dur pt angajati , dar profitabil pt companie ) . Piloți au fost luați de Norvegian, easyjet, luftansa, wizz. Gradul de ocupare pe LONDRA e undeva 85-96% , si de pe Debrecen e sub 70% , dar daca ar fi zilnic curse de LONDRA si de 2 ori pe zi, atunci Debrecen ar avea 30-40% grad de ocupare. Asta e doar la ochi facut, nu din statistică. Dar e frumos sa-mi beau cafeaua in fiecare săptămână la ORADEA.
Postat 20 Martie 2018, 11:50 de Sandu1201
As vrea sa fie cum sursa bihoreanului spune. Dar!!!
https://www.google.ro/amp/www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/ryanair-cancelled-flights-full-list-34-suspended-routes-november-to-march-winter-pilot-shortage-a7971361.html%3famp
Postat 20 Martie 2018, 11:27 de Sandu1201
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Lucrările s-au terminat, ambuteiajele continuă! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost modernizată degeaba (FOTO)
  • Figaro și Lucifer, doi motani singuratici au ajuns de la Paris la Zoo Oradea (FOTO)
  • Cruce luminoasă de 14 metri, înălţată la Vintere cu ocazia Centenarului (FOTO)
  • Let’s do it, Bihor: Peste 23.000 de voluntari au adunat 30.000 de saci de gunoaie (FOTO)
  • Gunoaie de oameni: Firma de salubritate a Primăriei Aleşd a aruncat 200 tone de deşeuri în mijlocul naturii (FOTO/VIDEO)
  • 'Huligani' la Cetate: Rockerii de la Hooligans au închis Zilele Culturii Maghiare (FOTO/VIDEO)
  • Oradea City Running Day: Alergători de toate vârstele au fugit pe străzile oraşului (FOTO/VIDEO)
  • Cântăreţul de la pod: În fiecare seară, trubadurul Lucian Chelu cântă pentru orădeni lângă Podul Intelectualilor (FOTO/VIDEO)
  • Zilele Culturii Maghiare: Jocuri pentru copii, spectacole şi târg cu de toate, la Cetate (FOTO/VIDEO)
  • Ziua curăţeniei: Peste 18.000 de voluntari bihoreni au curăţat gunoaiele aruncate prin judeţ (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON