URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când s-a lucrat la brandul pentru Oradea, s-au făcut niște studii care să afle de la cetățeni percepția despre instituţiile orașului, despre modul de trai etc. Punctajul pe fiecare domeniu a fost de la 1 la 5, aceasta fiind nota maximă. Deși eșantionul era alcătuit din toate mediile, inclusiv din cel universitar, singurul punct în care Oradea a stat catastrofal, adică de nota 1, a fost Universitatea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
01 Octombrie 2018, 18:16

Întâi tramvaiul! Primăria Oradea vrea "undă verde" pe direcţia Nufărul - Cantemir (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Investiţiile în fluidizarea traficului auto pe direcţia Nufărul – Cantemir ar putea costa 54,2 milioane lei, echivalentul a 11,7 milioane euro.

"Să amenajăm parcări!"

Consiliul Local a aprobat luni, cu votul exclusiv al reprezentanţilor PNL, indicatorii tehnico - economici ai proiectului privind fluidizarea traficului auto pe direcţia Nufărul - Cantemir, care urmează să fie depus pentru obţinerea finanţării europene în cursul acestei săptămâni.

Grupul UDMR din Consiliul Local s-au abţinut de la vot, în vreme ce consilierii social-democraţi au votat împotrivă. UDMR-iștii au refuzat să promoveze proiectul pe considerentul că înainte de a desfiinţa locurile de parcare pentru a lărgi strada şi a amenaja piste pentru biciclete şi trotuare, muncipalitatea va trebui să le ofere locuitorilor zonei soluţii alternative.

"Să votăm în prealabil un proiect prin care să amenajăm parcări pentru locuitorii zonei", a cerut liderul grupului UDMR, Kirei Melinda.

În replică, primarul Ilie Bolojan a explicat că, în paralel cu lucrările de lărgire a străzilor Cantemir şi Nufărul, municipalitatea va lua în calcul şi construcţia de parkinguri.

"În următoarea etapă, în paralel cu licitaţia pentru implementarea acestui proiect, vom face studii de fezabilitate privind amenajarea de parcări. În cazul în care acest proiect nu ar obţine finanţare, am pune carul înaintea boilor", a declarat edilul.

Bolojan a spus că municipalitatea nu are capacitatea "fizică şi umană" de a derula cele două proiecte în paralel.

Şosea mai lată şi rapidă

Proiectul privind "creşterea mobilităţii urbane în zona Nufărul - Cantemir", promovat de municipalitate, vizează asigurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă şi asigurarea fluenţei în traficul rutier, prin eliminarea punctelor de conflict din intersecţii precum şi de la trecerile peste liniile de tramvai dinspre blocurile de pe partea dreaptă în sensul de ieşire din oraş.

"Se va institui prioritatea de trecere prin toate intersecţiile a tramvaiului şi se va realiza unda verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, prin interconectarea automatelor de semaforizare", a anunţat viceprimarul Florin Birta în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Lucrările vor mai cuprinde asfaltarea carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea a firului de contactat care alimentează tramvaiele cu enegie electrică, a stâlpilor şi sistemului de susţinere respectiv înierbarea căii de rulare.

În plus, parcările de lângă linia de tramvai vor fi desfiinţate pentru a face loc unei piste pentru biciclete cu o lăţime de 2 x 1,5 metri, cu două sensuri şi a unui trotuar de 1,5 metri.

"În cazul pistei pentru biciclete se va utiliza asfaltul colorat cu pigment roşu, pentru a avea o delimitare clară a pistei pe toată lungimea bulevardului", a explicat Birta.

Cu ocazia lucrărilor stâlpii de iluminat public vor fi înlocuiţi cu alţii având trei prize "Fastum" pentru alimentarea iluminatului festiv, a unor camere de luat vederi sau a unor echipamente wifi. În plus, se vor monta semafoare cu LED iar stâlpii acestora vor fi îmbrăcaţi în elemente reflectorizante.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Curvele politice
Cred ca nu e grav cuvantul. Da e pt udemeru. Astia tot se abtin de la vot, deci rolul lor e de a se da cu cine da ceva si pt ei. Ultimele 2 ședințe de cl ei s-au abtinut continuu, adica nu au o opinie. Daca li se ia si asta or sa sara in sus ca ei au un cuvant de zis. Penibili deja. Pai fie ori cu ori împotriva
Postat 02 Octombrie 2018, 10:00 de poiu
Oi fi eu nebun
Dar între Nufăru și Cantemir nu era trafic așa aglomerat să trebuiască cheltuit 11 milioane de euro. Câte blocuri s-ar putea reabilita de banii aceia? Câte străzi neasfaltate sunt în oraș? De faptul ca sunt străzi, în Oradea, unde oamenii așteaptă apa potabilă de 20 de ani nici nu mai pomenesc. Nouă benzi verzi și roșii ne trebuie....
Postat 02 Octombrie 2018, 08:12 de sofer-or
Citind răspunsurile edilului șef la suspiciunile exprimate de către unii consilieri, e clar că omul ... nu e "cu toate acasă" !?!
În paralel cu pistele pentru biciclete, care în mod sigur nu vor avea rasteluri de "parcare" ... "columbofilul șef" al orașului va studia și traseele porumbeilor !?!
Postat 01 Octombrie 2018, 21:09 de CrisDumi
Vrăjeală OTL
Sunt curios cum se va îmbunătăți transportul cu tramvaiul dinspre nufărul spre 1 decembrie daca rămâne același număr de curse... Poate să facă linie directă fara oprire în stații și tot o palmă la un qaqat se cheamă treabă asta... Spune domne că vrei cat mai multi orădeni dependenți de otl să știe lumea o treabă.
Postat 01 Octombrie 2018, 20:27 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON