URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 17 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa joia trecută – pe Facebook, căci aşa comunică oficialii noştri de când au descoperit că internetul e cel mai ieftin instrument de propagandă – o nouă licitaţie pentru cei 28,55 km de autostradă dintre Chiribiş şi Biharia, pentru care ultimul contract, încheiat în 2020 cu o asociere de firme din grupul Selina, a fost reziliat în luna mai...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
05 August 2022, 12:40

Premieră în Bihor: Au fost montați stâlpișori reflectorizanți în curba de pe DN19, dintre Oradea și Biharia, unde un motociclist a murit nevinovat (VIDEO)

Premieră în Bihor: Au fost montați stâlpișori reflectorizanți în curba de pe DN19, dintre Oradea și Biharia, unde un motociclist a murit nevinovat (VIDEO) (sursa imaginilor: Facebook, grupul INFO TRAFIC BIHOR & ORADEA / Ligia Sas și Comunitatea Moto Oradea)

În premieră, autoritățile din Bihor au montat stâlpișori reflectorizanți care despart sensurile de mers pe o șosea din județ. Mai precis, stâlpișorii au fost puși în curba deosebit de periculoasă dintre Oradea și Biharia, unde a murit nevinovat săptămâna trecută orădeanul Mircea Lațcău (40 de ani), care circula regulamentar pe o motocicletă Harley Davidson când a fost izbit de o autocisternă, al cărei șofer, care rula cu viteză prea mare, a pierdut controlul și a intrat pe contrasens. 

Stâlpii reflectorizanți au fost montați joi în cadrul unui proiect pilot gândit de Secția Drumuri Naționale Oradea (din cadrul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj-Napoca), alături de Poliția Rutieră Bihor.

„Inițial, am discutat să montăm parapete acolo (n.r. – o soluție cerută de unii șoferi în astfel de zone sensibile), însă, nu putem să facem asta din cauza razei mici a curbei. Un parapet are o lungime de 6 metri, nu am putea să-i îmbinăm”, a precizat pentru BIHOREANUL ing. Traian Bulzan, șeful SDN Oradea. 

Potrivit acestuia, soluția identificată a fost cea a instalării acestor stâlpișori reflectorizanți pe axul drumului, pe o suprafață de 200 de metri, pe care șoseaua este curbată. „Vizibilitatea este mai clară pe timp de noapte și, totodată, și ziua, și noaptea, scopul este ca acești stâlpișori să-i avertizeze pe șoferi să reducă viteza. În acea zonă este o limită de viteză de 50 de kilometri pe oră”, a explicat Bulzan. 

Reprezentantul Secției Drumuri Naționale spune că, de altfel, zona este semnalizată corespunzător și că, de vină pentru accidente este tocmai viteza necorespunzătoare cu care conduc mulți dintre șoferi. „A fost al treilea accident mortal în zona respectivă (n.r. – accidentul în urma căruia un motociclist a murit). Drumul este semnalizat, are o limită de viteză de 50 de kilometri. Din păcate, la noi în țară nu se ține seama de indicatoare. Prin montarea acestor stâlpișori, noi am suplimentat măsurile și sperăm că vor avea efect”, a precizat acesta. 

Este prima soluție de acest gen aplicată pe șoselele din Bihor, potrivit ing. Traian Bulzan. Acesta spune că, dacă va da roade, măsura ar putea fi implementată și în alte zone, cum ar fi pe DN79, tot într-o curbă, lângă intrarea spre Aeroportul Oradea. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
nu inteleg
nu inteleg de ce nu dubleaza postiunea pana la intrarea in Biharia. Nu e saptamana sa nu fie un accident pe portiunea asta de drum. Demult trebuia dublat drumul sa nu vorbesc de centura ocolitoare a comunei ca intram in treburi tenebroase financiar. Bugetarii judeteani niste jeguri puturoase, incompetente, talhari de profesie fara nici o viziune, chef de munca, prezenti cu trup si suflet doar in ziua de leafa!
Postat 06 August 2022, 10:12 de scortosul
slab....
Altele sunt problemele aici. 1. Boala soferului roman ia curba cu bolta si patrunde pe contrasens.....mama i-a dat drum impreuna cu permisu' , iar 2. in curba, motoclistul roman o ia pe langa banda despartitoare in curba ca deh exista elan. De stiut la moto nu te apropii de linia despartitoare in curba, te mentii pe dreapta, maxim pe mijloc. De ce toate astea? Nu poti gresi de multe ori pe motor exemplu clar . R.I.P. Mircea. NB aprofundati legile nescrise ale motociclismului NU sunt in lege si nici nu se invata.
Postat 05 August 2022, 21:57 de Christa
Frectie la picior de lemn
E cum a zis @cititor. Stalpisorii nu asigura nicio protectie. Vine unul cu un TIR cu viteza si-i rascheteaza pe toti in 2 secunde. Rugam pe Bihorel sa mai faca niste poze peste 2 saptamani. O sa mai fie 3-4 bucati erecte, restul o sa astepte viagra pe marginea drumului
Postat 05 August 2022, 16:34 de Kid
Pe lângă stâlpișorii fără soț
Trebuia montată și o cameră de supraveghere. Nu de alta dar să-i vadă lumea pe toți deștepții care, obișnuiți fiind să taie curbele, vor știrbi șirul de stâlpi. Dar și mai bine ar fi ca pe baza imaginilor să li se taie și niște amenzi grase, ca se le taie pofta de a mai tăia curbele. Să nu mai pătrundă pe contrasens, ci să pătrundă înțelesul vorbei: unde tai și unde crapă!
Postat 05 August 2022, 15:44 de FaBULA
e din plastic, deci nu au rezolvat absolut nimic...
Toate accidentele in curbele aceea a fost din cauza vitezei mari si depasiri pe linia contiuna. Sa zicem ca in curba nu o sa mai depaseste nimeni, dar sper ca nici pana acuma nu in curba au depasit ci in linia dreapta intre cele 2 curbe, unde nici acum n-au pus plastic din cate vad, iar cei care vin cu viteza plasticul aceea e ca o hartie, nu face nimic. Deci iar au facut ceva ca sa nu zice nimeni ca n-au facut, dar mare folos pentru a prevenii accidentele nu prea au facut
Postat 05 August 2022, 14:07 de cititor_
se poate si altfel
se poate folosi parapetul de beton turnat in situ - similar cu cel din zona aeroportului... si atunci dispare "problema" cu raza curbei
Postat 05 August 2022, 13:48 de danzigk
Radar fix trebuie acolo
Și mai vin și bani la buget
Postat 05 August 2022, 12:49 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8176 RON
  • 1 EUR = 4.8831 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON