URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 August 2022, 08:03

Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO)

Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) DE COȘMAR. Înainte ca pasajul din Piața Cetate (foto) să fie finalizat, constructorii vor deschide, săptămâna aceasta, șantierul altor 5 în Piața Gojdu, ceea ce înseamnă că traficul va deveni un coșmar taman înainte de începerea școlii. Dar e numai începutul, fiindcă Primăria mai vrea alte 4 pasaje, de-a lungul Bulevardului Magheru și străzii Tudor Vladimirescu, ceea ce înseamnă că, până la terminarea lor, în următorii 2 ani, șoferii vor ocoli mult și în ritm de melc pentru a ajunge dintr-un capăt în altul al orașului (foto: Ovi D. Pop)
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) TOT ÎNAINTE! Primăria vrea să rezolve conflictele de trafic prin amenajarea de pasaje pe sub Bulevardul Decebal și strada Oneștilor. Potrivit primarului Florin Birta, „peste câțiva ani, când va fi gata, vei putea ajunge de la Primărie la legătura cu autostrada în 5 minute”. Și în de trei ori mai mult timp la Biserica Emanuel ori în cartierul Luceafărul, aflate în drum...
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Ovi D. Pop
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Ovi D. Pop
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Ovi D. Pop
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
Oradea sub pământ! Planurile Primăriei de a construi nu mai puțin de 10 pasaje subterane sunt contestate (FOTO) foto: Szilagyi Lorand
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Șase în fostul centru civic, pe sub piețele Cetate și Gojdu, două de-a lungul străzii Tudor Vladimirescu, la intersecțiile cu Decebal și Oneștilor, și încă două de-a lungul bulevardelor Magheru, la întretăierea cu Louis Pasteur, și Republicii, în zona Pieței București. Record național absolut, Primăria Oradea are proiecte pentru 10 pasaje rutiere subterane.

„Nu știu să aibă nicio administrație locală din țară atât de multe pasaje în implementare”, recunoaște primarul Florin Birta. Costurile ridicate, deranjul excesiv și problemele suplimentare pe care le creează ar putea fi câteva explicații...

„Din 16 august”

Săptămâna trecută, miercuri, imediat după cafeaua de dimineață, șefii Primăriei și-au dat întâlnire în Piața Gojdu. Primarul și șeful Direcției Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa, viceprimarul Marcel Dragoș și directorul tehnic Sebastian Marchiș, împreună cu constructorii parcării subterane din jurul catedralei ortodoxe și ai celor 6 tuneluri din piețele Cetății și Gojdu, au dezbătut minute în șir organizarea traficului în zonă pentru desfășurarea în condiții de siguranță a lucrărilor. Împărțite în două etape, acestea presupun construcția a 5 pasaje în Piața Gojdu și a unui pasaj deja în lucru în Piața Cetate, și sunt finanțate prin două proiecte europene distincte, prin POR 2014 - 2020 intitulate „Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu - Piața Cetate, Oradea”.

Foto: Szilagyi Lorand

„Începând din 16 august, constructorul celor 5 pasaje din Piața Gojdu își va amenaja organizarea de șantier, până pe 22 august se vor stabili traseele pentru devierea traficului, iar cel mai târziu de la 1 septembrie vor începe lucrările pentru relocarea rețelelor”, declară primarul Florin Birta.

Altfel spus, închiderea circulației prin cea mai aglomerată intersecție din Oradea, pentru lucrări fără precedent, în valoare totală de 112 milioane lei, va avea loc cu doar o săptămână înaintea deschiderii anului școlar, când traficul va exploda, iar șoferii, încă neobișnuiți cu devierile, se vor agita cu copiii în mașini.

Două pe Magheru și două pe Vladimirescu...

șeful Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius MoșȘi e doar începutul. Municipalitatea are în plan pentru anii următori amenajarea a încă patru pasaje subterane. „În perioada de finanțare 2021-2027 vom avea bani dedicați prin POR pentru coridoare de mobilitate urbană cum este cel din Nufărul - Cantemir. Nu putem rata oportunitatea”, spune șeful Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Moș (foto).

DMPFI a comandat deja proiectarea coridorului de mobilitate Magheru - Republicii, care vizează amenajarea unui pasaj prin care tramvaiul va subtraversa intersecția Bulevardului Magheru cu strada Louis Pasteur în fața magazinului Crișul, și a unui al doilea, prin care traficul auto va fi coborât în subteran în zona Gării, din Piața București. Investiția estimată la 25 milioane euro, echivalentul a circa 122 milioane lei, mai vizează amenajarea în fața stației CFR a unui centru intermodal pentru traficul feroviar și rutier, transportul în comun și cel cu taxi.

La rându-i, Direcția Tehnică are de amenajat coridorul de mobilitate Tudor Vladimirescu - Meșteșugarilor cu pasaje pe sub Bulevardul Decebal și strada Oneștilor, estimate la încă 50 milioane lei fiecare, fără lucrările de lărgire a bulevardului de la două la patru benzi. Potrivit reprezentanților Primăriei, în condițiile realizării drumului expres Oradea - Arad, artera va constitui principala cale de legătură cu autostrada Transilvania, cu trecere peste calea ferată și șoseaua de centură printr-un pasaj suprateran ce va fi construit în continuarea străzii Meșteșugarilor. „Am comandat deja studiile de fezabilitate”, spune directorul tehnic Sebastian Marchiș. La finalizarea SF-ului, odată obținută finanțarea, lucrarea ar putea fi scoasă la licitație cu proiectare și execuție...

TOT ÎNAINTE! Primăria vrea să rezolve conflictele de trafic prin amenajarea de pasaje pe sub Bulevardul Decebal și strada Oneștilor. Potrivit primarului Florin Birta, „peste câțiva ani, când va fi gata, vei putea ajunge de la Primărie la legătura cu autostrada în 5 minute”. Și în de trei ori mai mult timp la Biserica Emanuel ori în cartierul Luceafărul, aflate în drum...

Orașul pasajelor subterane

Ambițiile municipalității nu țin cont, însă, de răbdarea limitată orădenilor. „Primăria să termine întâi pasajele începute și apoi să se apuce de altele”, reclamă un șofer.

Ioan Horvath, reprezentant Coaliția RogeriusAnunțate din scurt, fără nicio consultare publică, mega-investițiile de peste 334 milioane lei sunt prost văzute de unii reprezentanți ai societății civile. „Cu atâtea pasaje, Oradea va ajunge un oraș bântuit. Nimeni nu va mai putea merge nicăieri, ci doar să traverseze orașul pe repede înainte”, spune Ioan Horvath (foto), de la Coaliția Rogerius. Bărbatul susține că pasajele sunt și scumpe, și inutile. „Niciodată n-a fost ambuteiaj la gară, să trebuiască tunel, că nimeni nu mai merge cu trenul!”.

Până și specialiștii sunt sceptici. „La Piața Cetate am propus acum câțiva ani ca pietonii să traverseze strada printr-un pasaj subteran cu scări rulante. Primăria a spus că nu sunt bani, pentru ca ulterior să vină cu o soluție mult mai costisitoare (n.r. - un pasaj subteran cu două benzi pe sens și sens giratoriu deasupra), care taie posibilitatea virajelor la stânga și la dreapta, și complică traficul în zonele adiacente”, afirmă un fost polițist rutier.

Cu o (singură) direcție!

De altfel, marele defect al pasajelor e că sunt gândite unidirecțional „Pasajele sunt proiectate pentru o singură direcție. Primăria nu gândește pentru toate direcțiile. De-aia a ajuns să propună și străpungerea pe Libertății (n.r. - demolarea unor case dintre străzile Libertății și Parcul Traian înainte de intrarea în pasajul pe sub Bulevardul Magheru), fiindcă nu a analizat cum trebuie o lucrare amplă”, spune fostul polițist.

Problema se repetă și la viitoarele subtraversări. „La pasajul de pe Tudor Vladimirescu pe sub bulevardul Decebal nu vei mai putea merge spre biserica Emanuel venind dinspre Primărie, ci doar la dreapta, spre Bulevardul Dacia. Ca să ajungi în cartierul Luceafărul, de exemplu, va trebui să ocolești până în sensul giratoriu din strada Oneștilor”, spune un polițist rutier activ.

Acesta e de părere că pasajul din intersecția Magheru - Louis Pasteur, care descarcă traficul de pe dealurile Oradiei, „se va inunda, ca acum, la fiecare ploaie mai serioasă”. În plus, în loc să construiască pasajul de la gară, „Primăria mai bine ar lărgi la două benzi pe sens podul din capătul Bulevardului Ștefan cel Mare”, unde coloanele de mașini se întind până dincolo de strada Ion Bogdan.

Specialistul afirmă că Primăria putea fluidiza mult mai ușor circulația. „Dacă am avea două benzi pe sens nu doar în Calea Aradului, ci și pe Oneștilor, pe podul Carol și pe strada Carpați, unde e nevoie doar de o lărgire de pod și de exproprierea unei case, până în bulevardul Dacia, am rezolva traficul în jumătate din oraș”.

„Se vor dovedi utile”

Florin Birta, primar OradeaPrimăria nu crede, însă, în lacrimi. „Orice investiție majoră provoacă deranj și nemulțumiri. Dacă acum 20 de ani întrebai pe cineva dacă podul Sovata merită construit, ar fi spus că «nu», iar dacă acum 10 ani întrebai dacă merită amenajat drumul expres, ar fi spus «să nu se facă». Vorbim de investiții care ulterior s-au dovedit utile. La fel și cu pasajele”, spune primarul Florin Birta (foto).

Deși, așa cum recunoaște indirect, a evitat dezbaterile cu orădenii care ar spune „nu”, edilul susține că, totuși, viitoarele lucrări nu au fost dictate discreționar: „Toate investițiile se fac cu consultarea specialiștilor, inclusiv a Poliției Rutiere”. Birta acceptă că „poate pasajele nu își vor atinge 100% scopul scontat”, dar acestea „vor ajuta în mod cert la fluidizarea traficului”.

Cât despre consultare, e clar cât valorează ea, câtă vreme decizia pare deja luată...


SE CAUTĂ VARIANTE
Ocoliți, vă rog!

Săptămâna trecută, conducerea municipalității încă analiza soluția de deviere a traficului din Piețele Cetății și Gojdu, care vor fi închise circulației cel târziu din 1 septembrie.

„La capătul podului Dacia va fi amenajat un sens giratoriu care va prelua traficul din Bulevardul Magheru, Calea Averescu și strada Independenței, iar la intersecția Parcului 1 Decembrie cu strada Independenței, lângă fostul magazin Făt Frumos, va fi amenajat un al doilea sens giratoriu. Măsura va fi luată pentru că atât strada Independenței, cât și Clujului și Averescu vor fi cu dublu sens”, spune viceprimarul Marcel Dragoș.

Astfel, șoferii care vor dori să ajungă din Magheru în Nufărul, ocolind șantierul, vor înainta pe străzile Independenței, Mihai Viteazul, Evreilor Deportați, Horea, Parcul 22 Decembrie și Sextil Pușcariu, pentru a intra în Bulevardul Cantemir.

În sens invers, șoferii care vin dinspre Nufărul vor vira la dreapta pe Stefan Zweig, după care vor face la stânga pe strada Lugojului și apoi vor intra în strada Sextil Pușcariu până în zona centrală.


VOCEA STRĂZII

Credeți că erau necesare orașului pasajele subterane pe care Primăria le face în piețele Cetății și Emanuil Gojdu?

La ce lucrări de calitate slabă se fac în Oradea, cred că, după ce vor fi gata, vor fi închise anual, pentru reparații. Deci mai mult ne vor încurca...

Adriana Oprea

Probleme de trafic au și cei care au mai multe pasaje. Schimbarea mentalității în privința mobilității urbane ar fi mai de ajutor.

Dorin Marcel Crăciun

Șantierul trebuia mai bine organizat. Drumurile din zonă trebuiau asfaltate înainte, măcar cât de cât. Și trebuiau făcute treceri pentru pietoni.

Hochdorfer Nora

Sunt convins că merită făcute aceste pasaje. Dacă vor fi de calitate, ne vom bucura de realizare. Atenție la recepția lucrărilor!

Sandu Moș

Vor fi utile, dar nimic nu se face fără sacrificiu. La final, toată lumea va fi mulțumită și mulți se vor lăuda cu aceste realizări.

Gabriela Ionescu

Primăria a creat un haos total. Mașinile sunt importante pentru primar, dar mai bine ar investi acești bani în școli și spitale.

Rodica Canalas


(Articol publicat în cadrul proiectului Eu Cohesion Funds Impact on People's Live)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
o nouă metodă de sifonare
Probabil cea mai eficientă metodă de dirijare a unor fonduri către firmele „de partid”, prin licitații dirijate. Altfel, 6 din cele 10 pasaje sunt complet inutile, vor îngreuna circulația iar pe pietoni mai mult îi vor încurca, obligându-i să ocolească sute de metri. Zeci de alte investiții, necesare localnicilor și nu turiștilor, erau mult mai urgente decât aceste lucrări faraonice. De altfel, orașe celebre din lume sunt faimoase prin ceea ce au construit PENTRU CETĂȚENII LOR și nu pentru turiști.
Postat 01 Septembrie 2022, 18:33 de cvm
Sa nu ne încingem prea tare!
Nu cred ca noul proiect de fluidizare … este problema, ci răbdarea celor care “nu mai au timp sa aștepte sau s-au saturat sa aștepte, sa mai accepte o noua sacrificare a prezentului pentru un viitor pe care nu-l stăpânesc”. Viitorul este important dar, voi care decideți nu uitați și prezentul contează! Iubesc Oradea, ma mândresc cu ea și vreau sa fie “ paradisul pe pamant” dar, exista un dar de care va rog sa țineți seama: de câți ani cereți sa avem răbdare? sa trecem și peste asta? sa privim in viitor … Nu credeți ca este totuși prea mult ?! Și poate, adevarul este undeva pe la mijloc! Cel mai mult deranjează aroganta domnului primar care nu da “doi bani” pe consultarea publica! Domnule primar, va consultați cu cineva?! Dacă mai apare pe posterul dumneavoastră electoral ați pierdut câteva voturi, de asta puteți fi sigur.
Postat 19 August 2022, 14:03 de User anonimizat
Alo Ambulanta?
Alooo?Chiar nu se gaseste un doctor priceput pt demolatorii orasului?
Postat 19 August 2022, 14:02 de grigore
Aglomerat
Oradea nu e un oraș așa de mare ca să circuli cu mașina proprie. Dar în pandemie mulți și-au luat tot felul de table, ca să nu mai circule cu mijloacele de transport în comun. Și așa s-a aglomerat orașul. Personal mi se pare că sunt prea multe găuri făcute în zona respectivă. Va fi de ajuns surparea unui singur tunel și va fi blocată toată zona. Mobilitatea ar tb sa fie pt toată lumea, nu doar pt șoferi auto.
Postat 18 August 2022, 23:59 de Dinu29
Functia
Cum adică - altcineva dictează scrie cineva.Nu e fisa postului și oricine are responsabilitate? Teoria cardului (veche.) Războiul. pandemia Covid. inflația. sărăcia sunt factori ce împiedică lucrările. Și nu vor mai fi bani. AM CITIT AZI DE SARACIA*Cluj*-sa stai în 40-50 mp cu bucătăria în camera. limitați în spațiu și dator o viata doar sa stai în cel mai dezvoltat oraș.Iti da asa o angoasa. Mai e 1-2 luni și vin facturile gaz. curent. Sa vedem atunci cum vom sta cu toate lucrările și standardul ridicat de viata. Totul a fost gândit pe hârtie. proiecte făcute într un birou și nu pe teren. Precum drumuri județene cu pod la casa pana la geam. Poltistii spun foarte bine.Din practica. Nici nu stim ce ne asteapta. Ce haos. Ex-piața mare-e goala de luni de zile pt ca nu e tramvai. nu ai unde parca.
Postat 18 August 2022, 20:11 de Feliciana
N-au murit laudatorii...
PNL forever, fiat justitia,pereat mundi. Iata cum o spaguta de UN MILION € se trateaza cu 2 ani de puscarie.[ https://adevarul.ro/news/eveniment/bogdan-olteanu-eliberat-inchisoare-decizia-definitiva-fostul-viceguvernator-bnr-fost-condamnat-2020-cinci-ani-executare-1_62fe339c5163ec4271bb0ed3/index.html ] Baieti, adunarea la FONDURI, pina nu se prind pesedistii...Apoi, ne vedem la Casa de Pensii, pa...
Postat 18 August 2022, 16:24 de excalibur
recomandare
Reprezentanții PMO să urmeze cursuri de limba engleza dacă îi încurcă limba română
Postat 18 August 2022, 16:07 de Nelu_Cornel_Pantis
repet
FOLLOW THE MONEY
Postat 18 August 2022, 15:34 de Nelu_Cornel_Pantis
Nelu
Nu iei bani de la UE daca proiectul de indeplineste, pe langa zeci de criterii, fezabilitatea. Daca Oradea nu se dezvolta, poate ai bunavointa sa ne dai exemple de dezvoltare din Romania. Dar exemple unde consultarea publica s-a facut si poporul a fost unanim de acord, unde progresul nu a produs deloc deranj si unde primeaza materializarea intereselor TUTUROR cetatenilor respectivei urbe. Da-mi numele acelei localitati si promit ca merg in maxim o luna sa ma conving. Mult laudatul Ciugud, un bun exemplu, are carcotasii lui, desi mica e populatia, sunt voci si acolo. Apoi Oradea si Ciugud sunt exemplele cele mai concludente. Ca birta nu e Bolojan, asta stim deja, ca o va da in bara cu o parte din proiecte, ne asteptam. Eu tot sper ca e doar de forma pus acolo și ca tot Bolojan dicteaza ce si cum sa se faca. Nu sunt fanul lui Bolojan si nu il ridic in slavi, omul doar si-a facut datoria in schimbul careia a luat un salariu. Nu e semi zeu sau mai stiu eu ce. Ca normalitatea in tara asta e arta si ca guvernul, presedintele si toata conducerea e o gloata de incapabili, asta e altceva. Si încă ceva: dezvoltarea aduce costuri crescute ale vietii, dar nu scrie nicaieri ca toata lumea trebuie sa isi permita sa locuiasca in Oradea. Au alternative in zona metropolitana sau chiar alte municipii din judet sau din tara. La fel cum nici in marile orase ale lumii nu isi permit toti cetatenii tarii respective sa traiasca, sa intre in capul tuturor ca nu ai doar drepturi ci si obligatii in ziua de azi. Dar romanul trebuie ele sa aiba dreptul sa stea unde vrea, sa faca ce vrea si cand nu poate.... Sa se planga pe forumuri.
Postat 18 August 2022, 13:59 de poiu
::::))))))
Doamne feri ce mor unii de ciudă :::)))))
Postat 18 August 2022, 12:38 de Sandu2100
follow the money
Pentru cei nelămuriți ... acești indivizii care ne "reprezintă" au deturnat demult voința și interesele orădenilor. Sunt puși pe luat fonduri europene, nu pe materializarea intereselor reale a orădenilor. Haideti sa ne uitam la fezabilitatea proiectelor, cine a verificat studiile în baza cărora s-au demarat aceste mega lucrări ? In condițiile în care calitatea vieții orădenilor este în declin continuu, termeni precum "dezvoltare" si "progres" sunt uzitati cu preponderență de cei care au un interes direct sau indirect la fondurile accesate de Primăria Oradea.
Postat 18 August 2022, 11:55 de Nelu_Cornel_Pantis
DEZVOLTARE
Auzim de vreo 10 ani termenul asta, scos la inaintare...Am avut/avem primar gospodar, care au adus fonduri europene, au dat de lucru constructorilor iar orasul s-a ales cu o infrastructura laudabila. Totusi, in contextul actual, s-ar putea ca administratia locala, "a cam sarit calul", vorba lui guru isarescu. Aici ,la tuneluri, vin bani europeni, dar ne-am tras si un credit de 40 mil € [ https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bagati-in-datorii-oradea-ia-cel-mai-mare-imprumut-de-dupa-revolutie-de-40-milioane-euro-continuand-dezvoltarea-pe-credite-168010.html ]. S-ar parea ca suntem prea optimisti. Nu-l auzim pe primar daca a facut rost de gaz pentru racheta, la iarna. Economia duduie, dar nu le spune nimeni ca suntem intr-o bula care sta sa se sparga? Ca datoria Romaniei e la 50% din PIB? Ca dezvoltarea pe credit e o forma de viitoare sclavie? La vremurile ce se arata, cel mai intelept era sa stai pe curul tau, si sa stringi din buci, daca mi-e permis sa fiu licentios...
Postat 18 August 2022, 10:51 de excalibur
"Vocea Străzii" este relevantă pentru cum vrea Bihoreanul să manipuleze "electoral" orădenii.
Parcurgând articolul constați că foarte mulți, dintre cei care comentează subiectul, sunt mult mai logici și coerenți în gândire decât toată instituția primarului la un loc. Concluzionând, pasajele ca atare vor fi bune în perspectivă, pentru a avea un oraș aparent mai aerisit d.p.v. al traficului. Categoric că poluarea va fi mult mai redusă astfel, având în bună parte o circulație auto mult mai fluentă. Din acest punct de vedere ... să se facă. Problema e însă ține de managementul întregului concept, de proiectarea, execuția, supravegherea de șantier, contractarea și decontarea de lucrări ... pentru că în urma acestor obiective rămân situații care distrug orașul pe de altă parte. Cel mai relevant în acest sens este pasajul deja funcționalizat care subtraversează bd. Magheru ... unde a fost obturat la jumătate, pentru a asigura trecerea pe dedesubt a circulației, canalul colector al apelor pluviale unde se scurgeau toate apele de pe aliniamentul bulevardului până la gară, respectiv a străzilor Pasteur și Doja unde se varsă canalele pluviale de pe toate străzile ce străbat dealurile orașului. Cu toate că în ultimele două decenii s-a construit foarte mult pe dealuri și în oraș, forțându-se la maxim rețelele de canalizare, prea puțin s-a realizat în privința celor pluviale, care în unele zone sunt aceleași cu primele. De aceea zona magazinului Crișul este afectată în toate perioadele ploioase, pentru că aceste canalizări, care ajung în colectorul de la pasajul Magheru, nu pot prelua debitul. Obturarea refulării de final, care a fost intersectată de acel pasaj, duce la distrugerea fondului imobiliar din zonă. Iar asta cu atât mai mult cu cât Oradea stă pe o pânză freatică multiplă. Așadar, cunoscând nivelul profesional local extrem de redus al edililor, executanților și proiectanților mai ales, realizarea mai multor pasaje tocmai e această direcție, de la Piața Cetate până la Gara CFR, va crea mari probleme tehnice pe parcurs. Fără a rezolva prima dată problema infrastructurilor de apă, canalizare, termoficare, electrice, telefonie, comunicații speciale, etc, de pe traseul vizat, există riscul ca în următorii ani să vedem cum habarnismul edililor va duce la fragmentarea orașului, în Oradea de Sus și Oradea de Jos în materie de funcționalitate urbanistică. Iar între cele două nu va fi Crișul Repede ca în toate orașele străbătute de râuri și fluvii ... ci un traseu rutier cu multe pasaje inundabile.
Postat 18 August 2022, 09:31 de KP
Unanimitate
Oricat de mare ar fi o seceta, se va gasi intotdeauna macar o persoana care ar spune "numai astazi sa nu ploua", adica nu ar ploua niciodata. Daca pentru o actiune a edililor oricarui oras din lume ar fi necesara unanimitatea, atunci nu s-ar intreprinde nimic. Se vor gasi indivizi care, macar din spirit de contradictie, niste Gica Contra, vor avea obiectii la orice, pentru a se face vizibili si pentru a-si construi, in imaginatia, lor o notorietate din combaterea ideilor valoroase.
Postat 18 August 2022, 09:27 de marginan
Gloata si "rabdarea limitata a oradenilor"
Oradenii nu au rabdare limitata ci si-au pierdut rabdarea! E o mare diferenta. Cat despre dreptul gloatei la o opinie, e interesant ca inainte de alegeri, gloata conteaza dupa care mucles: "acum noi suntem la putere", facem ce vrem, precum pesedeee.
Postat 18 August 2022, 09:23 de oradeanbihor
Consultare
Consultarea publica, in cazul de fata a oradenilor, nu va duce, niciodata, la ceva bun!! Oradea e plina de ''contrasi'' care au falsa impresie ca emit pareri demne de bagat in seama cand, de fapt, nu sunt decat niste Gica-Contra, niste urbanisti, ecologisti sau arhitecti pseudo-autodidacti, dornici sa se afle in treaba!! La asa-zisele ''consultari'' apar tot felul de ciumeti-vorbeti care, invariabil, incep cu ''dupa parerea mea...'' si debiteaza imense tampenii!! Niciodata gloata nu a incurajat progresul!!
Postat 18 August 2022, 08:28 de AnaConda
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON