URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Octombrie 2021, 11:00

Oradea ieri, Oradea azi: Cum s-a extins reţeaua de tramvaie din oraş (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1982. Până la Sinteza

Inaugurată în 1906, reţeaua locală de tramvaie a trecut prin mai multe schimbări, prin diverse extinderi şi restrângeri. În perioada postbelică, una dintre cele mai bune perioade a fost între 1981-1984. În 1980, linia de tramvai 1 care lega centrul oraşului de cartierul Rogerius se oprea în faţa spitalului de copii, bucla de întoarcere fiind în faţa pieţei agroalimentare.

Dezvoltarea platformei industriale de pe Şoseaua Borşului şi apariţia de noi apartamente în cartier a reclamat creşterea capacităţii de transport şi extinderea liniei. Astfel, în 1981 a fost dată în uz linia dublă de pe strada Transilvaniei, până lângă pasarela de cale ferată din capătul bulevardului Dacia, în lungime de 1,2 kilometri.

Un an mai târziu, pe 12 aprilie 1982, era deschisă linia dublă de la podul CFR până lângă întreprinderea Sinteza, în lungime de 2,5 km, astfel încheindu-se legătura între zona industrială şi cele mai mari cartiere de blocuri – Rogerius şi Nufărul, via centru.

Extinderea a venit cu mărirea puterii electrice a reţelei, fiind montate două substaţii de redresare, una în Rogerius, alta în Salca. Noua linie, foarte solicitată, era deservită cu tramvaie de mare capacitate, tip Electroputere şi Timiş cu remorcă.

2021. Cu tramvaiul la Universitate

Extinderea din 1981-1982 a fost una dintre cele mai mari făcute vreodată. După acel moment, în 1983-1984 a mai fost construită linia de pe bulevardul Decebal, din Calea Aradului până lângă fostul cimitir Olosig în lungime de 2 kilometri, alte extinderi nemaiavând loc din 1984 şi până în 2020.

Extinderea liniilor de tramvai a fost reluată după anul 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru traseul ce porneşte din Calea Aradului şi merge pe malul Peţei, până în depou, în total 3,8 km cale dublă.

În valoare de 12,3 milioane euro, lucrarea finanţată în parte din fonduri europene a intrat în şantier în martie 2019, iar în august 2021 s-au făcut primele probe.

Linia, folosită încă în toamna lui 2021 doar pentru intrarea şi ieşirea tramvaielor din depou, deserveşte Calea Aradului la ieşirea din oraş, zona comercială din vecinătate, Universitatea, precum şi noul cartier de blocuri din strada Ceyrat, având şapte staţii. Noua linie ar urma să ocolească şi depoul şi să fie racordată la intersecţia tip deltă (bifurcată) existentă în strada Nufărului.

Lucrarea este prevăzută cu sisteme de undă verde, cu semafoare cu senzori de prezenţă în intersecţii şi suprafeţe înierbate între şine.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Linie noua Episcopia
Articolul ar putea detalia și planurile de extindere a liniei de tramvai pe Ștefan cel Mare pana in Episcopia
Postat 08 Octombrie 2021, 12:37 de Forend
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON