URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 27 OCTOMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Spre deosebire de Bolojan, Birta are o misiune foarte grea la Primărie. El vine după mandatele de succes ale fostului primar, pe când Bolojan vine după activitatea jalnică a lui Pasztor Sandor și Ioan Mang. Birta trebuie nu doar să arate că se ridică la înălțimea mentorului său, ci și să facă față unei conjuncturi nenorocite.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu am urmărit să-l insult pe președintele României, pe care l-am votat de trei ori (în două rânduri vs Ponta și o dată în finala cu Dăncilă, ratată lamentabil de Barna), ci fac doar o constatare. În loc să avem, după legislativele de anul trecut, patru ani de pace, în care aleșii să îndrepte legile stricate de PSD, să gândească un PNRR corect (nu mizeria cu care se laudă „oamenii noi”, în realitate o condamnare la înapoiere) și să facă reformele fără de care, iată, statul a eșuat, Klaus Iohannis a distrus nu doar perspectiva, ci și prezentul. A lipit PNL și guvernarea tocmai acelui PeSeDe pe care susținea că vrea să-l țină deoparte de masa puterii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre noile restricţii Covid-19 aprobate în România?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Una dintre cele mai importante decizii CCR transpuse în proiectul de modificare a Codului de procedură penală a fost aceea prin care s-a stabilit că nu poate fi condiționată acordarea de despăgubiri pentru arestare sau condamnare nelegală de caracterul formal nelegal al actului de arestare sau condamnare, astfel cum decisese, în mod cu totul aberant, înalta Curte de Casație și Justiție prin una dintre cele mai rușinoase decizii din istoria Instanței Supreme.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Nu se cunoaşte unde şi cum se cantonează virusul în perioada dintre epidemii, dar se crede că virusul gripal A este prezent la populaţia umană de pe tot globul şi că cea mai mare parte a acesteia este capabilă să susţină un nivel scăzut al răspândirii interepidemice; pe de altă parte, anumite tipuri umane de virus ar putea fi cantonate în lumea animală, dar nu există încă dovezi concludente. În epoca modernă, mijloacele rapide de transport contribuie la răspândirea globală a virusului.
08 Octombrie 2021, 11:00

Oradea ieri, Oradea azi: Cum s-a extins reţeaua de tramvaie din oraş (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1982. Până la Sinteza

Inaugurată în 1906, reţeaua locală de tramvaie a trecut prin mai multe schimbări, prin diverse extinderi şi restrângeri. În perioada postbelică, una dintre cele mai bune perioade a fost între 1981-1984. În 1980, linia de tramvai 1 care lega centrul oraşului de cartierul Rogerius se oprea în faţa spitalului de copii, bucla de întoarcere fiind în faţa pieţei agroalimentare.

Dezvoltarea platformei industriale de pe Şoseaua Borşului şi apariţia de noi apartamente în cartier a reclamat creşterea capacităţii de transport şi extinderea liniei. Astfel, în 1981 a fost dată în uz linia dublă de pe strada Transilvaniei, până lângă pasarela de cale ferată din capătul bulevardului Dacia, în lungime de 1,2 kilometri.

Un an mai târziu, pe 12 aprilie 1982, era deschisă linia dublă de la podul CFR până lângă întreprinderea Sinteza, în lungime de 2,5 km, astfel încheindu-se legătura între zona industrială şi cele mai mari cartiere de blocuri – Rogerius şi Nufărul, via centru.

Extinderea a venit cu mărirea puterii electrice a reţelei, fiind montate două substaţii de redresare, una în Rogerius, alta în Salca. Noua linie, foarte solicitată, era deservită cu tramvaie de mare capacitate, tip Electroputere şi Timiş cu remorcă.

2021. Cu tramvaiul la Universitate

Extinderea din 1981-1982 a fost una dintre cele mai mari făcute vreodată. După acel moment, în 1983-1984 a mai fost construită linia de pe bulevardul Decebal, din Calea Aradului până lângă fostul cimitir Olosig în lungime de 2 kilometri, alte extinderi nemaiavând loc din 1984 şi până în 2020.

Extinderea liniilor de tramvai a fost reluată după anul 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru traseul ce porneşte din Calea Aradului şi merge pe malul Peţei, până în depou, în total 3,8 km cale dublă.

În valoare de 12,3 milioane euro, lucrarea finanţată în parte din fonduri europene a intrat în şantier în martie 2019, iar în august 2021 s-au făcut primele probe.

Linia, folosită încă în toamna lui 2021 doar pentru intrarea şi ieşirea tramvaielor din depou, deserveşte Calea Aradului la ieşirea din oraş, zona comercială din vecinătate, Universitatea, precum şi noul cartier de blocuri din strada Ceyrat, având şapte staţii. Noua linie ar urma să ocolească şi depoul şi să fie racordată la intersecţia tip deltă (bifurcată) existentă în strada Nufărului.

Lucrarea este prevăzută cu sisteme de undă verde, cu semafoare cu senzori de prezenţă în intersecţii şi suprafeţe înierbate între şine.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Linie noua Episcopia
Articolul ar putea detalia și planurile de extindere a liniei de tramvai pe Ștefan cel Mare pana in Episcopia
Postat 08 Octombrie 2021, 12:37 de Forend
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2587 RON
  • 1 EUR = 4.9476 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON