URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa joia trecută – pe Facebook, căci aşa comunică oficialii noştri de când au descoperit că internetul e cel mai ieftin instrument de propagandă – o nouă licitaţie pentru cei 28,55 km de autostradă dintre Chiribiş şi Biharia, pentru care ultimul contract, încheiat în 2020 cu o asociere de firme din grupul Selina, a fost reziliat în luna mai...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
31 Martie 2019, 20:16

Oradea ieri, Oradea azi: Cum s-a dezvoltat, de-a lungul anilor, transportul public în orașul de pe Criș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1968. Hei, tramvai...

În anul 1968, transportul în comun din Oradea se făcea cu 77 tramvaie, unele cu remorcă, şi 69 autobuze. Existau 6 linii de tramvai şi 10 de autobuz, care deserveau zonele cele mai aglomerate ale urbei. O serie de articole publicate în ziarul Crişana dezvăluie câteva dintre problemele cu care se confruntau călătorii.

La orele de vârf, toate vehiculele circulau pline până la refuz, iar tramvaiele aveau viteză mică, în medie de 7 km/h. Aglomeraţia determina şoferii care aduceau navetişti din Sânmartin să nici nu mai oprească în staţiile din oraş, ci doar la capăt de linie. În plus, pentru că majoritatea vagoanelor erau de la începutul secolului, multe se defectau "după numai câţiva paşi făcuţi pe linie".

Orarele autobuzelor şi tramvaielor nu erau respectate permanent, dar erau şi situaţii când circulau ireproşabil: "Atunci când vatmanii ştiu că pe traseele liniilor secundare se află în control cineva din conducerea întreprinderii de transport, tramvaiele circulă cu exactitate de ceasornic". Călătorii se mai plângeau de "comportarea necuviincioasă" a unor şoferi şi taxatori, precum şi de faptul că unii vatmani le "închideau uşa în nas".

2019. Probleme de actualitate

După 50 de ani, problemele transportului public rămân, în mare parte, aceleaşi. Chiar dacă dimensiunea parcului auto este similară (74 tramvaie şi 90 autobuze), capacitatea de transport a fiecărui vehicul este mult mai mare. Evoluţia oraşului a dus la dispariţia unor linii de tramvai, cum ar fi cele de pe Calea Clujului, de pe pietonala Republicii şi de pe Bulevardul Dacia, şi a determinat înfiinţarea de noi trasee.

De pildă, în curând au început lucrările la construirea unei noi linii de tramvai pe malul Peţei, pe lângă Universitate, până în cartierul Cantemir.

De asemenea, aglomeraţia de la orele de vârf este şi acum o problemă, în principal din cauza intervalelor mari de succedare a tramvaielor şi autobuzelor, care mai sunt şi încetinite de maşinile din trafic ori de infrastructura defectuoasă.

Totodată, orădenii se plâng că pe timpul iernii în multe vehicule este aproape la fel de frig ca afară, iar vara este insuportabil de cald. În schimb, OTL a modernizat sistemul de plată a biletelor. Acum, tichetele pot fi cumpărate direct în tramvai sau în autobuz, cu cardul şi prin SMS.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8018 RON
  • 1 EUR = 4.8849 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON