URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Aprilie 2019, 12:03

Noul drapel naţional al României

Noul drapel naţional al României sursa foto: examenrutier.wordpress.com
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În caietele de sarcini pentru reparaţia sau modernizarea drumurilor din România aş sugera introducerea unei condiţii esenţiale: firmele care vor să câştige lucrările să fie obligate să lucreze în trei schimburi. Într-o ţară cu grave deficienţe la capitolul drumuri, blocarea unui sens de mers cu semafoare pentru circulaţia alternativă provoacă pagube incalculabile pentru toată lumea - timp pierdut, consum crescut de combustibil, nervi, frustrare şi chiar diminuarea celebrei mândrii de a fi român.

Chiar şi cu programul de lucru într-un singur schimb, muncitorii de la drumuri dau impresia că ar fi printre cei mai tihniţi români. Nu-mi amintesc să-i fi văzut vreodată grăbindu-se sau muncind contra timp. Par să fie cu toţii contaminaţi de răbdarea şi calmul bunicilor care îşi lucrau cu mâinile goale şi unelte rudimentare pământurile acum 100 de ani. Vremurile s-au schimbat, utilajele pot face acum minuni, dar, ce năpastă, ele sunt comandate tot de oameni care nu au ţinut pasul cu avansurile tehnologice. Oameni răbdători, calmi, fără grabă, pentru care timpul de odihnă şi ziua de sărbătoare sunt sfinte, iar termenul de predare o glumă spusă la bere.  

O călătorie de la Oradea la Beiuş sau Ştei (mai departe mi-e groază să mă gândesc, din pricina stării şi chiar a lipsei şoselei) a ajuns să dureze cu cel puţin o jumătate de oră mai mult. Acum 2 săptămâni, întorcându-mă de la Beiuş, am numărat peste 360 de maşini, toate oprite la cele 3 semafoare de pe sensul invers, între Băile Felix şi Hidişel. În zonă, nici urmă de muncitor! Era deja extrem de târziu, ora 5 după-amiaza, şi toţi fugiseră acasă să îşi îmbrăţişeze soţiile şi să-şi ajute copiii la teme.

Nu-mi fac iluzii că un program de muncă în trei schimburi ar accelera de 3 ori viteza lucrărilor, dar, cu siguranţă, termenele de finalizare ar fi mult mai prietenoase cu poporul conducător auto. Aşa, în condiţiile de acum, şantierele sunt părăsite două treimi din timp, devastând nervii celor din trafic şi nimicind ultima urmă de respect pentru plătitorii de taxe. Teama de a termina prea repede o lucrare măreşte pericolul de a primi şi mai mult de muncă, aşa că prudenţa este fundamentală.

Mă ofer să plătesc din banii mei unul dintre cele câteva sute de reflectoare care ar putea fi folosite pe timpul nopţii la reparaţia şi extinderea carosabilului de pe DN 76 Oradea - Deva. Cred că şi alţii ar face la fel. Iar sătenii din zonă ar fi gata să le ducă mâncare şi băutură harnicilor drumari, la fel cum primeau soldaţii şi voluntarii care păzeau democraţia în decembrie 1989, pe străzi, în marile oraşe. Totul doar ca să se termine lucrările mai repede şi ca să nu mai pierdem o jumătate din viaţă zgâiţi la semafoare imbecile.

Până atunci, pe drapelul nostru naţional ar trebui să se afle o combinaţie diferită de culori: roşu, galben intermitent şi verde.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON