URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 12 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 August 2021, 16:11

Încă două tuneluri. Proiectarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii, scoasă la licitație pentru 1,6 milioane lei

Încă două tuneluri. Proiectarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii, scoasă la licitație pentru 1,6 milioane lei foto: Primăria Oradea - Piața București în zona stației CFR
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană a scos la licitație proiectarea viitorului coridor de mobilitate Magheru – Republicii pentru suma de 1,6 milioane lei.

Undă verde pentru tramvai

Potrivit unui comunicat al Primăriei, investiția a fost împărțită în două etape.

Prima etapă vizează zona cuprinsă între Podul Dacia și magazinul Crișul, iar cea de-a doua, porțiunea delimitată de intersecția străzilor Republicii cu Louis Pasteur și stația CFR din Piața București.

Pentru fiecare dintre cele două tronsoane, valoarea lucrărilor de proiectare a fost estimată la circa 781.600 lei.

După cum BIHOREANUL a mai scris, fiecare dintre cele două etape va implica amenajarea unui pasaj subteran care să ajute la fluidizarea traficului și la implementarea unui sistem de undă verde pentru tramvai.

Cu tramvaiul prin tunel...

În prima etapă a proiectului, pasajul subteran va fi amenajat la intersecția străzilor Magheru, Republicii, Brașovului și Louis Pasteur.

„În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii”, a transmis Primăria.

(foto: Ovi D. Pop)

Lucrările vor mai viza amenajarea unei piațete pietonale pe platoul din fața blocurilor din Bulevardul Magheru, reabilitarea rețelelor subterane, a carosabilului, a trotuarelor, dar și a stațiilor de tramvai și autobuz.

Traficul coboară în subteran

În cea de-a doua etapă a proiectului, sistemul de undă verde pentru tramvai va fi implementat prin amenajarea unui alt pasaj rutier în fața stației CFR din Piața București. „Traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula deasupra”, a transmis Primăria.

La fel ca în prima etapă, cu ocazia lucrărilor, vor fi reabilitate atât rețelele din subteran, cât și carosabilul, trotuarele, stațiile de tramvai și autobuz și iluminatul public.

„Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi)”, a mai transmis Primăria.

Pe ambele tronsoane ale bulevardului Magheru - Republicii, Primăria va planta arbori și arbuști, unde acest lucru este posibil.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
genial
sunt curios cum va inota tramvaiul la Crisu, devreme ce actualul pasaj e vesnic inundabil la o ploaie torentiala. desigur poate vin cu o minune de proiect, gen parcarea Independentei, prevazuta din proiect cu tevi de evacuare in Cris. in rest, o regandire a traseului trebuia facuta, se putea pe baza existenta, nu era nevoie de transformari radicale. puneau niste separatoare de sensuri la coborare din Piata Bucuresti, astfel nu se mai amestecau masinile cu tramvaiele. sa traiasca firmele cunoscute!
Postat 11 August 2021, 07:20 de User anonimizat
Când nu ai ce face îți faci de lucru
Deci la gară va fi traficul auto subteran și tramvaiul suprateran. Taxiurile și debarcarea din mașinile personale pentru gară vor fi tot subteran? Apoi se va urca în stația Oradea pentru bilete și informații privind mersul trenurilor și mai apoi mai coborâm o dată sau pentru mobilitate se trece suprateran peste linii, cum e acum. La Crișul se pune tramvaiul subteran? Cu stații cu tot? Păcat că nu-l faceți metrou ușor, tot subteran să moară Boc de ciudă. Iar în caz de ploi abundente apa va ajunge mai repede în Criș rezultâmd o economie de țevi de canalizare. Chiar unii în loc de piese lego se joacă cu tuneluri reale și betoane totul pe bani europeni?
Postat 10 August 2021, 23:51 de Adi_Oradeanul
Pasajul Magheru (Continetal)
Arata bine poza cu pasajul Magheru langa podul Dacia. Dar stai si te gandesti oare de ce nu au pus scuaruri de spatii verzi in loc de asflat in toate locurile fara trafic? Colturile marcate in rosu pe care nici pietonii nici masinile nu au de ce sa circule, si inca alte zone puteau fi acoperite cu gazon, sau vegetatie nativa joasa (buruieni). Iar trotuarele asfaltate ca si carosabilul arata chiar urat, trebuia pus pavaj..
Postat 10 August 2021, 17:43 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6364 RON
  • 1 EUR = 4.9753 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON