URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 30 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 Decembrie 2023, 12:49

Din vară se va ieși și mai greu din Oradea: pe centură vor începe lucrări la 8 pasaje rutiere și pietonale

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În ciuda faptului că va fi an electoral, în vara lui 2024 vor fi începute lucrări pentru realizarea a nu mai puțin de patru pasaje rutiere și tot atâtea pietonale pe centura Oradea, unele dintre acestea cu lifturi, finanțate cu fonduri UE.

Din cauza acestor lucrări anunțate de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, se va circula mai greu atât pe centură în partea sudică a ei, cât și pe direcțiile Oșorhei, Biharia și Nojorid.

Pe trei direcții

„Am obținut avizele CNAIR, mai trebuie și din partea Comisiei Tehnico-Economice a Ministerului Transporturilor, așa încât în luna ianuarie să fie declanșate procedurile de licitație pentru realizarea proiectelor tehnice și execuției acestor pasaje, iar în vară să înceapă lucrările”, a anunțat miercuri, în ultima ședință ordinară din acest an a CJ Bihor, Ilie Bolojan, înainte ca aleșii bihorenilor să voteze în unanimitate opt proiecte de hotărâri, referitoare la patru pasaje rutiere și patru pietonale pe centura Oradiei.

Cele patru pasaje rutiere vor fi construite, așa cum BIHOREANUL a mai scris, la trei ieșiri din Oradea, două către Nojorid și câte unul spre Oșorhei și Biharia, iar finanțarea, a precizat Bolojan, va fi asigurată cu fonduri europene nerambursabile.

În subteran spre Nojorid

Unul dintre pasaje va fi realizat la ieșirea din Calea Aradului spre Nojorid, pe sub șoseaua de centură a orașului, astfel încât deplasarea pe DN 79 spre zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City va avea prima bandă la sol, ca acum, pentru a permite atât virajul către dreapta, spre Sântandrei, cât și spre stânga, către strada Ogorului, prin actuala girație.

Banda a doua, însă, va fi coborâtă în subteran, astfel ca deplasarea spre centrele comerciale, Aeroport și mai departe către Nojorid să se facă fără nicio întrerupere sau încetinire.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de consilierii județeni, acest pasaj va avea o lungime de 406 metri și ar urma să coste maximum 49,329 milioane lei, din care construcția propriu-zisă 42,199 milioane lei.

Suprateran între ERA și OSC

Tot pe DN 79 ar urma să fie realizat și un pasaj suprateran peste girația unde drumurile colectoare din zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City se intersectează cu șoseaua națională, scopul fiind același, și anume ca deplasarea către și dinspre oraș, spre și dinspre Aeroport să aibă loc fără „poticneli” și ambuteiaje.

Pasajul va avea o lungime de 535 metri, iar costurile maxime aprobate sunt de 48,317 milioane lei, din care lucrările de construcții și montaj vor fi de 41,294 lei.

Și în Oșorhei

Tot suprateran va fi și viitorul pasaj peste DN 1, peste sensul giratoriu în care se intersectează cu șoseaua națională drumul comunal DC 44 spre Fughiu, pentru a conecta atât centura Oradiei, cât și centura Oșorhei. După construirea pasajului, șoferii care merg pe DN 1 nu vor mai intra în girație, astfel că se vor putea deplasa cu o viteză mai mare către și dinspre Oradea, dar și pe centura Oșorhei.

Acest pasaj va avea o lungime de 559 metri și un cost total maxim de 49,577 milioane lei, din care 42,445 milioane lei al lucrărilor de construcții și montaj.

Plus spre Biharia

Cel de-al patrulea pasaj din acest „pachet” este prevăzut peste DN 19 la ieșirea-intrarea din Oradea spre-dinspre Biharia, peste girația din dreptul Remarkt (fostul Real II), unde șoseaua națională se intersectează cu Calea Bihorului.

Acesta ar urma să aibă o lungime totală de 571 metri, iar costul maxim aprobat este de 49,243 milioane lei, dintre care lucrările de construcții și montaj ar urma să fie de 42,138 milioane lei.

Pentru pietoni, cu lifturi, scări și rampe

În ce privește pietonii, aceștia vor avea și ei patru pasaje, toate dotate cu căi de acces inclusiv pentru persoanele cu handicap locomotor și pentru bicicliști, cum ar fi scări, rampe și chiar lifturi.

Unul dintre aceste pasaje va fi construit pe centura Oradea în apropierea intersectării cu DN 76, în zona benzinăriei Socar spre ieșirea către Sânmartin, acesta urmând să aibă o lungime totală de 180 metri, să coste 11,058 milioane lei (din care 5,021 milioane construcția propriu-zisă) și să fie dotat cu două scări și două lifturi, câte unul la fiecare capăt.

Un al doilea pasaj pentru pietoni va fi realizat sub centura Oradea în zona străzii Apateului, urmând să aibă o lungime de 264,33 metri, să aibă două scări și două rampe și să coste 15,655 milioane lei (din care 8,001 milioane lucrările de construcții și montaj).

Un alt pasaj pietonal subteran este prevăzut în zona străzii Czaran Gyula, aproximativ la jumătatea distanței între Calea Aradului și Calea Sântandreiului, cu o lungime de 166 metri, cu lifturi și rampe, costul maxim aprobat fiind de 14,383 milioane lei (din care 7,295 milioane pentru lucrările de construcții propriu-zise).

Cel de-al patrulea pasaj pentru pietoni va fi tot subteran, în dreptul Sălii Polivalente, permițând traversarea șoselei către Piața 100. Acesta va avea o lungime de 90 metri și va fi dotat cu două lifturi, costul urmând să fie de 13,820 milioane lei (din care 6,988 milioane pentru construcții-montaj).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
La lifturi se vor bloca promisiunile.
În stil caracteristic, Bolojan va ieși peste alți 4 ani într-o conferință de presă, ca să transmită bihorenilor că nu au putut fi recepționate definitiv pasajele, pentru că județul e blocat la banii necesari și la deconturi, pentru că nu a binevoit ISCIR să-și facă timp după programul CJ, ca să avizeze lifturile la termenul dorit de toți orădenii care vor să iasă din oraș sau să intre, după caz.
Postat 20 Decembrie 2023, 16:59 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6438 RON
  • 1 EUR = 4.9758 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON