URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
15 Aprilie 2024, 11:35

Din Oradea, în lume! Wojciech Worona, director în cadrul LOT Polish Airlines, prezintă avantajele noilor zboruri Oradea-Varșovia

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O delegație a Polish Airlines - compania aeriană națională a Poloniei - s-a aflat vineri la Oradea, unde a semnat cu reprezentanții Consiliului Județean Bihor contractul pentru lansarea, începând din 3 iunie, a zborurilor Oradea - Varșovia. 

Acestea vor conecta, de fapt, orașul la rețeaua internațională de transport aerian, prin cel mai mare hub din Europa central-estică, cu zeci de destinații din Europa, Statele Unite ale Americii, Canada și Asia.
Wojciech Worona, director adjunct în departamentul Network Planning al LOT Polish Airlines, explică, într-un interviu, care sunt avantajele noilor zboruri. 

- Ce a determinat LOT Polish Airlines să participe în procedura lansată de Consiliul Județean Bihor pentru a furniza zboruri către și dinspre Oradea, ca serviciu public?

- LOT Polish Airlines este pe piața românească de mai mult timp. Avem patru zboruri/zi către București și un zbor/zi, în sezonul de vară, către Cluj. În ultimii ani, am văzut dezvoltarea economică impresionantă a României și o considerăm una dintre piețele noastre strategice. Am dorit să ne extindem către noi destinații în această piață. Suntem încântați că am semnat acest acord. Este o înțelegere de împărțire a riscurilor (risk sharing agreement), ceea ce înseamnă că dacă serviciul nostru se desfășoară mai bine decât se aștepta, compensațiile de la autoritățile locale vor fi mai mici.

„Am selectat zile de operare propice”

-  Din perspectivă financiară, cum va fi structurat parteneriatul dintre Polish Airlines și CJ Bihor?

- Acordul urmează o politică de transparență (open book policy). Raportăm rezultatele financiare pentru această rută, iar dacă nu obținem rentabilitate, autoritatea locală cofinanțează pierderile, în limita maximă a unui buget stabilit. 

- A operat LOT zboruri în cadrul unor contracte similare? Există, deci, rute comparabile și au avut ele succes? 

- LOT Polish Airlines a operat până acum un acord de acest fel, de Public Service Obligation (POS), de la Vilnius la Londra. Din păcate, nu l-am putut prelungi deoarece Regatul Unit a părăsit Uniunea Europeană. În Europa Centrală și de Est, acest tip de cooperare nu este întâlnit des, spre deosebire de Europa Occidentală. Considerăm că astfel de colaborări sunt fructuoase. Trebuie spus că acordul dintre Oradea și LOT diferă de cel anterior, care se baza pe traficul punct-la-punct. Aici, ne vom concentra nu numai pe traficul punct-la-punct, ci și pe zborurile prin hub-ul de la Varșovia către destinații din întreaga lume.

- Sloturile de zbor din Oradea sunt alese astfel încât pasagerii să aibă acces rapid la destinații internaționale de pe aeroportul „Chopin” din Varșovia? Care sunt acelea?

- Am urmărit să maximizăm conectivitatea prin intermediul hub-ului de la Varșovia. În prezent, din Oradea, ne concentrăm pe destinații din Europa Occidentală - Stuttgart, Amsterdam, Bruxelles, Luxemburg, Paris și regiunea Scandinaviei - dar și către SUA și Canada - New York, Chicago, Toronto. De asemenea, am selectat zile de operare propice atât pentru traficul de afaceri, cât și pentru cel de agrement, și anume luni, miercuri, vineri și sâmbătă.

- Compania dvs. a lansat deja rezervările pentru zborurile de la Oradea la Varșovia și mai departe. Cum au fost stabilite prețurile? 

- Prețurile pentru fiecare rută depind de cerere. Credem că prețurile între Oradea și Varșovia ar putea fi în jur de 100 de euro pentru o călătorie dus-întors. Vor fi și zile cu promoții, iar biletele vor fi la prețuri bune atât către Varșovia, cât și către alte destinații. De exemplu, avem o promoție numită Crazy Wednesday, cu reduceri la diferite zboruri. Vom oferi și tarife speciale pentru diferite segmente: așa-numite tarife pentru tineret, utilizate în principal de studenți în programele de lucru și călătorii, ori programe corporative pentru companiile care utilizează frecvent serviciile noastre.

Din Varșovia, spre 80 de destinații

- Credeți că oferta dvs. va convinge locuitorii județului Bihor și zonele învecinate?

-  Da, cu siguranță. Oferim nu doar zboruri către Varșovia, ci și conexiuni către aproximativ 80 de destinații. 

- Cum va fi călătoria pentru un pasager din Oradea care alege un zbor prin LOT către, de exemplu, o destinație transatlantică? Care sunt avantajele în ceea ce privește logistica și bagajele?

- Cel mai mare avantaj este că oamenii nu vor trebui să călătorească până la Cluj sau Budapesta. În plus, aeroportul din Varșovia este relativ mic pentru un hub, ceea ce înseamnă că pasagerii nu petrec mult timp mutându-se de la o poartă la alta. De asemenea, pasagerii care rezervă un zbor din Oradea și folosesc Varșovia ca hub pentru un alt zbor LOT nu trebuie să-și facă griji cu privire la bagajele lor, deoarece acestea vor fi transferate la zborul de legătură. În plus, în caz de întârzieri, sunt protejați, deoarece LOT va fi responsabil pentru oferirea de rute alternative. Este vorba despre călătorii de tip „one ticket” (cu un singur bilet), iar asta înseamnă că toate destinațiile și conexiunile pe acest bilet sunt combinate. În caz de întârziere, garantăm că pasagerii și bagajele lor vor ajunge în cele din urmă la destinația finală.

- Ce tipuri de aeronave va folosi compania dvs. pentru a opera zborurile din Oradea? Ce grad de ocupare este necesar pentru ca zborurile din Oradea să fie sustenabile?

- Inițial, vom opera cu avioane Embraer mai mici, în special Embraer 170 și Embraer 175, care au între 75 și 88 de locuri, cu doar 4 locuri pe rând, în configurație 2x2. În cazul unei cereri semnificative, putem folosi aeronave mai mari, deoarece în flota noastră se află și Embraer-uri cu până la 118 locuri și Boeing-uri 737, cu până la 189 locuri. Este dificil să spunem rata exactă de ocupare necesară pentru rentabilitate, deoarece depinde în mare măsură de strategia de prețuri. Desigur, o aeronavă plină nu garantează rentabilitatea, dacă biletele sunt vândute la un preț prea mic.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Pt gasca penala
,,Compania germană Fly Lili a anunțat că va opera 6 destinații începând cu 15 iunie, de la Brașov. Din iulie, vor fi alte două destinații și toate vor avea o frecvență de câte trei zboruri pe săptămână.[...]câteva destinații care vor fi operate din luna iunie și altele unde se va zbura începând din luna iulie. Din prima categorie fac parte Munchen, Stutgart, Nurnberg, Roma, Istanbul și Salonic, iar din prima săptămână a lunii iulie vom avea zboruri și către Barcelona și Milano" https://adevarul.ro/stiri-locale/brasov/aeroportul-de-la-brasov-a-dat-lovitura-un-2354803.html
Postat 16 Aprilie 2024, 05:23 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON