URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 10 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
21 Decembrie 2009, 17:38

Despre Preşedintele României (3) - Raporturile cu Guvernul

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aşa cum am arătat săptămâna trecută, Preşedintele României are atribuţii mult mai restrânse decât preşedinţii din alte regimuri politice în ceea ce priveşte investirea şi conducerea guvernului. Astfel, dacă în SUA preşedintele este şi conducătorul guvernului iar în Franţa preşedintele numeşte şi revocă primul ministru prezidând toate şedinţele guvernului francez care are principala funcţie de legiferare în regimul constituţional francez, în România preşedintele are doar rolul de a desemna candidatul la funcţia de prim-ministru.

Astfel, potrivit art. 85 alineat 1 din Constituţie, Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament. În acest scop, art. 103 din Constituţie reglementează investirea Guvernului. Astfel, Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

Candidatul pentru funcţia de prim-ministru va cere, în termen de 10 zile de la desemnare, votul de încredere al Parlamentului asupra programului şi a întregii liste a Guvernului. Programul şi lista Guvernului se dezbat de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună. Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor. Pe baza votului de încredere acordat Guvernului de către Parlament, Preşedintele României emite decretul de numire a Guvernului.

Ulterior acestei numiri, Preşedintele nu poate interveni semnificativ în activitatea Guvernului. Astfel, el poate doar să consulte Guvernul cu privire la probleme urgente şi de importanţă deosebită (art. 86) şi poate participa doar la acele şedinţe de Guvern în care se dezbat probleme de interes naţional privind politica externă, apărarea ţării şi asigurarea ordinii publice.

În afara acestor teme, Preşedintele poate participa la şedinţele Guvernului doar la invitaţia primului-ministru. De asemenea şi în caz de remaniere guvernamentală, preşedintele poate revoca şi numi miniştri doar la propunerea primului-ministru.

Din această scurtă prezentare, rezultă faptul că, în sistemul românesc preşedintele are atribuţii extrem de restrânse în raport cu Guvernul, atribuţii specifice mai degrabă unui preşedinte ales de Parlament decât unui preşedinte ales prin sufragiu universal.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0949 RON
  • 1 EUR = 4.8375 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON