URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Decembrie 2020, 17:18

Constructorii au început săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început miercuri, în Centrul Civic, săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea. Construcţia va fi amenajată în jurul Catedralei Ortodoxe Învierea Domnului.

Au început săpăturile!

Lucrările, atribuite unei asocieri de firme conduse de Construcţii Erbaşu pentru 24,4 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de un an.

"Constructorul va trebui să predea lucrarea pe 1 Decembrie, anul viitor. Sperăm să nu apară probleme care să provoace întârzieri", a spus primarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă la faţa locului.

Edilul a precizat că "ritmul lucrărilor va depinde foarte mult de descărcările arheologice care vor fi făcute aici, dat fiind faptul că şantierul se desfăşoară în vecinătatea şanţului cetăţii".

Miercuri constructorii făceau săpături de control pentru identificarea traseelor reţelelor din zonă înainte de evacuarea pământului pentru a face loc construcţiei.

Jos parcare, sus piaţetă...

Proiectată de firma Proarh a arhitectului orădean Pafka Ernest, prima parcarea de tip park and ride din Oradea va avea o capacitate de 277 locuri, din care 9 locuri pentru motociclete şi 268 de locuri pentru autovehicule, din care câte şase locuri vor fi rezervate persoanelor cu handicap şi maşinilor electrice.

Clădirea, cu un regim de înălţime de tip demisol, va avea doua accese rutiere, ambele dinspre şanţul Cetăţii, orientate spre străzile Griviţei şi Calea Clujului şi patru accese pietonale dispuse la parter şi demisol. Parcarea va fi deservită de patru lifturi de câte opt persoane.

"Deasupra parcării va fi amenajată o piaţă cu dalaj din piatră şi mobilier urban în care vor fi plantaţi 63 de arbori şi 638 de arbuşti", a spus Birta.

... pe banii oraşului

Parcarea din jurul catedralei episcopale ortodoxe va fi construită din fonduri de la bugetul local, după ce municipalitatea orădeană nu a reuşit să atragă fonduri europene pentru această investiţie.

"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.

Primarul de Oradea a argumentat însă funcţionalitatea de park and ride a construcţiei, arătând că şoferii care vor veni în municipiu îşi vor putea lăsa maşina în noua parcare pentru a circula cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

"Această parcare va fi gestionată împreună cu OTL. Toţi cei care vor dori să o utilizeze vor putea circula gratuit în municipiu pe baza tichetului de parcare", a spus Birta.

Potrivit primarului, parcarea va fi căutată de şoferi pe axa de intrarea în municipiu dinspre Cluj, cu peste 20.000 de maşini pe zi, fiind cea mai aglomerată.

Birta a mai declarat că municipalitatea va încerca să construiască în următorul ciclu bugetar o a doua parcare de tip park and ride.

Cea de-a doua parcare va fi amplasată la una din intrările în oraş pentru ca municipalitatea să poată atrage fonduri europene pentru construirea ei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Măcar voi, la Bihoreanul ...
... încercați să definiți corect !?! Nu e "park&ride" după cum a constatat și "Europa" privind harta orașului !?! Nu ai, în afară de faptul că traversezi un bulevard ca să ajungi la o stație de tramvai, nicio legătură de tip conexiune la metrou, tren, aeroport, port, etc ... așa cum ar trebui să fie după denumire. Este o simplă parcare făcută într-un șanț istoric extins ... un fel de placă betonată peste ceva existent !?! Absolut inutilă, având în vedere că oamenii își țin mașinile prin curți ori pe stradă, fără nicio problemă ... și doar luarea banilor pe parcare, poate justifica lucrarea.
Postat 04 Decembrie 2020, 08:58 de CrisDumi
urbanistii trebuie sa isi faca datoria - urgent! se impune o regula de estetica vizuala pentru dezvoltarea orasului si pentru peisagistica locala, care e inundata de tiganisme gen centru civic
cu aceasta ocazie va rog dle primar sa va uitati, daca nu ati avut inspiratia pana acum, la cat de hidos este centru civic si cat de haotica este amenajarea spatiilor comerciale de la parterul blocurilor. chiar blocurile in sine sunt dezgustatoare vizual - tinand cont de marimea suprafetelor de locuit ale apartamentelor respective si ale veniturilor ridicate ale proprietarilor locuintelor, se impune gasirea urgenta a unei solutii urbanistice civilizate! unde e biroul de urbanism din CL si ce face? chiar nu au nici o responsabilitate legata de estetica orasului si dezvoltarea durabila? asemenea mahala nici in Teleorman nu gasesti!
Postat 02 Decembrie 2020, 19:57 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON