URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
02 Decembrie 2020, 17:18

Constructorii au început săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început miercuri, în Centrul Civic, săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea. Construcţia va fi amenajată în jurul Catedralei Ortodoxe Învierea Domnului.

Au început săpăturile!

Lucrările, atribuite unei asocieri de firme conduse de Construcţii Erbaşu pentru 24,4 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de un an.

"Constructorul va trebui să predea lucrarea pe 1 Decembrie, anul viitor. Sperăm să nu apară probleme care să provoace întârzieri", a spus primarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă la faţa locului.

Edilul a precizat că "ritmul lucrărilor va depinde foarte mult de descărcările arheologice care vor fi făcute aici, dat fiind faptul că şantierul se desfăşoară în vecinătatea şanţului cetăţii".

Miercuri constructorii făceau săpături de control pentru identificarea traseelor reţelelor din zonă înainte de evacuarea pământului pentru a face loc construcţiei.

Jos parcare, sus piaţetă...

Proiectată de firma Proarh a arhitectului orădean Pafka Ernest, prima parcarea de tip park and ride din Oradea va avea o capacitate de 277 locuri, din care 9 locuri pentru motociclete şi 268 de locuri pentru autovehicule, din care câte şase locuri vor fi rezervate persoanelor cu handicap şi maşinilor electrice.

Clădirea, cu un regim de înălţime de tip demisol, va avea doua accese rutiere, ambele dinspre şanţul Cetăţii, orientate spre străzile Griviţei şi Calea Clujului şi patru accese pietonale dispuse la parter şi demisol. Parcarea va fi deservită de patru lifturi de câte opt persoane.

"Deasupra parcării va fi amenajată o piaţă cu dalaj din piatră şi mobilier urban în care vor fi plantaţi 63 de arbori şi 638 de arbuşti", a spus Birta.

... pe banii oraşului

Parcarea din jurul catedralei episcopale ortodoxe va fi construită din fonduri de la bugetul local, după ce municipalitatea orădeană nu a reuşit să atragă fonduri europene pentru această investiţie.

"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.

Primarul de Oradea a argumentat însă funcţionalitatea de park and ride a construcţiei, arătând că şoferii care vor veni în municipiu îşi vor putea lăsa maşina în noua parcare pentru a circula cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

"Această parcare va fi gestionată împreună cu OTL. Toţi cei care vor dori să o utilizeze vor putea circula gratuit în municipiu pe baza tichetului de parcare", a spus Birta.

Potrivit primarului, parcarea va fi căutată de şoferi pe axa de intrarea în municipiu dinspre Cluj, cu peste 20.000 de maşini pe zi, fiind cea mai aglomerată.

Birta a mai declarat că municipalitatea va încerca să construiască în următorul ciclu bugetar o a doua parcare de tip park and ride.

Cea de-a doua parcare va fi amplasată la una din intrările în oraş pentru ca municipalitatea să poată atrage fonduri europene pentru construirea ei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Măcar voi, la Bihoreanul ...
... încercați să definiți corect !?! Nu e "park&ride" după cum a constatat și "Europa" privind harta orașului !?! Nu ai, în afară de faptul că traversezi un bulevard ca să ajungi la o stație de tramvai, nicio legătură de tip conexiune la metrou, tren, aeroport, port, etc ... așa cum ar trebui să fie după denumire. Este o simplă parcare făcută într-un șanț istoric extins ... un fel de placă betonată peste ceva existent !?! Absolut inutilă, având în vedere că oamenii își țin mașinile prin curți ori pe stradă, fără nicio problemă ... și doar luarea banilor pe parcare, poate justifica lucrarea.
Postat 04 Decembrie 2020, 08:58 de CrisDumi
urbanistii trebuie sa isi faca datoria - urgent! se impune o regula de estetica vizuala pentru dezvoltarea orasului si pentru peisagistica locala, care e inundata de tiganisme gen centru civic
cu aceasta ocazie va rog dle primar sa va uitati, daca nu ati avut inspiratia pana acum, la cat de hidos este centru civic si cat de haotica este amenajarea spatiilor comerciale de la parterul blocurilor. chiar blocurile in sine sunt dezgustatoare vizual - tinand cont de marimea suprafetelor de locuit ale apartamentelor respective si ale veniturilor ridicate ale proprietarilor locuintelor, se impune gasirea urgenta a unei solutii urbanistice civilizate! unde e biroul de urbanism din CL si ce face? chiar nu au nici o responsabilitate legata de estetica orasului si dezvoltarea durabila? asemenea mahala nici in Teleorman nu gasesti!
Postat 02 Decembrie 2020, 19:57 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0034 RON
  • 1 EUR = 4.874 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON