URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 28 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primarul Florin Birta are alt stil decât predecesorul său. Când s-au complicat lucrurile cu proiectul de ţepi de deasupra parcării de pe Independenţei, a scos la bătaie Facebook-ul, iar orădenii au avut ocazia să se răcorească. Acum iese din nou în faţa concetăţenilor cu propunerea de reamenajare a Corso-ului şi aşteaptă reacţiile lor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
02 Decembrie 2020, 17:18

Constructorii au început săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început miercuri, în Centrul Civic, săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea. Construcţia va fi amenajată în jurul Catedralei Ortodoxe Învierea Domnului.

Au început săpăturile!

Lucrările, atribuite unei asocieri de firme conduse de Construcţii Erbaşu pentru 24,4 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de un an.

"Constructorul va trebui să predea lucrarea pe 1 Decembrie, anul viitor. Sperăm să nu apară probleme care să provoace întârzieri", a spus primarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă la faţa locului.

Edilul a precizat că "ritmul lucrărilor va depinde foarte mult de descărcările arheologice care vor fi făcute aici, dat fiind faptul că şantierul se desfăşoară în vecinătatea şanţului cetăţii".

Miercuri constructorii făceau săpături de control pentru identificarea traseelor reţelelor din zonă înainte de evacuarea pământului pentru a face loc construcţiei.

Jos parcare, sus piaţetă...

Proiectată de firma Proarh a arhitectului orădean Pafka Ernest, prima parcarea de tip park and ride din Oradea va avea o capacitate de 277 locuri, din care 9 locuri pentru motociclete şi 268 de locuri pentru autovehicule, din care câte şase locuri vor fi rezervate persoanelor cu handicap şi maşinilor electrice.

Clădirea, cu un regim de înălţime de tip demisol, va avea doua accese rutiere, ambele dinspre şanţul Cetăţii, orientate spre străzile Griviţei şi Calea Clujului şi patru accese pietonale dispuse la parter şi demisol. Parcarea va fi deservită de patru lifturi de câte opt persoane.

"Deasupra parcării va fi amenajată o piaţă cu dalaj din piatră şi mobilier urban în care vor fi plantaţi 63 de arbori şi 638 de arbuşti", a spus Birta.

... pe banii oraşului

Parcarea din jurul catedralei episcopale ortodoxe va fi construită din fonduri de la bugetul local, după ce municipalitatea orădeană nu a reuşit să atragă fonduri europene pentru această investiţie.

"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.

Primarul de Oradea a argumentat însă funcţionalitatea de park and ride a construcţiei, arătând că şoferii care vor veni în municipiu îşi vor putea lăsa maşina în noua parcare pentru a circula cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

"Această parcare va fi gestionată împreună cu OTL. Toţi cei care vor dori să o utilizeze vor putea circula gratuit în municipiu pe baza tichetului de parcare", a spus Birta.

Potrivit primarului, parcarea va fi căutată de şoferi pe axa de intrarea în municipiu dinspre Cluj, cu peste 20.000 de maşini pe zi, fiind cea mai aglomerată.

Birta a mai declarat că municipalitatea va încerca să construiască în următorul ciclu bugetar o a doua parcare de tip park and ride.

Cea de-a doua parcare va fi amplasată la una din intrările în oraş pentru ca municipalitatea să poată atrage fonduri europene pentru construirea ei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Măcar voi, la Bihoreanul ...
... încercați să definiți corect !?! Nu e "park&ride" după cum a constatat și "Europa" privind harta orașului !?! Nu ai, în afară de faptul că traversezi un bulevard ca să ajungi la o stație de tramvai, nicio legătură de tip conexiune la metrou, tren, aeroport, port, etc ... așa cum ar trebui să fie după denumire. Este o simplă parcare făcută într-un șanț istoric extins ... un fel de placă betonată peste ceva existent !?! Absolut inutilă, având în vedere că oamenii își țin mașinile prin curți ori pe stradă, fără nicio problemă ... și doar luarea banilor pe parcare, poate justifica lucrarea.
Postat 04 Decembrie 2020, 08:58 de CrisDumi
urbanistii trebuie sa isi faca datoria - urgent! se impune o regula de estetica vizuala pentru dezvoltarea orasului si pentru peisagistica locala, care e inundata de tiganisme gen centru civic
cu aceasta ocazie va rog dle primar sa va uitati, daca nu ati avut inspiratia pana acum, la cat de hidos este centru civic si cat de haotica este amenajarea spatiilor comerciale de la parterul blocurilor. chiar blocurile in sine sunt dezgustatoare vizual - tinand cont de marimea suprafetelor de locuit ale apartamentelor respective si ale veniturilor ridicate ale proprietarilor locuintelor, se impune gasirea urgenta a unei solutii urbanistice civilizate! unde e biroul de urbanism din CL si ce face? chiar nu au nici o responsabilitate legata de estetica orasului si dezvoltarea durabila? asemenea mahala nici in Teleorman nu gasesti!
Postat 02 Decembrie 2020, 19:57 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.673 RON
  • 1 EUR = 4.9459 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON