URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Iunie 2021, 14:52

Claxoane împotriva abuzurilor: 100 de camioane şi TIR-uri la protestul transportatorilor pe artere circulate din Oradea (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Transportatorii orădeni au început, vineri, la ora 14, aşa cum anunţaseră, o acţiune de protest împotriva unor măsuri luate de ANAF.

O sută de camioane şi TIR-uri...

Peste 100 de camioane şi TIR-uri, ai căror şoferi sunt angajaţi la peste 30 de firme de transport, s-au adunat pe Calea Borşului, de unde au plecat în coloană, circulând cu viteză mică şi îngreunând traficul, spre şoseaua de centură a Oradiei. 

În protestul lor, şoferii au înaintat claxonând pe direcţia Şoseaua Borşului, şoseaua de centură şi retur până în jurul orei 17. 

La pornirea în marş, coloana se întindea de la Podul CFR de deasupra şoselei Borşului până dincolo de Parcul Industrial.

"Am vrut să protestăm împotriva abuzului pe care îl face ANAF impozitând diurna şoferilor ca venit din salariu", a explicat un şofer pentru BIHOREANUL

Şoferii au condus cu o viteză de aproximativ 10 km la oră, ceea ce a îngreunat traficul, având lipite pe automarfare mesajul "Stop abuz ANAF!".

"Breasla va intra în colaps!"

Protestatarii vor să determine autorităţile fiscale să renunţe la impozitarea retroactivă a diurnei după ce mai multe controale la diferite firme din ţară s-au soldat cu amenzi şi imputări de sume.

"Toată industria este într-o stare de incertitudine pentru că ANAF vrea să impoziteze indemnizaţiile de delegare retroactiv pe cinci ani de zile, în condiţiile în care aceste obligaţii sunt imposibil de executat! Nimeni nu rezistă unei asemenea presiuni pe termen lung. Toată breasla va intra în colaps", a declarat avocatul transportatorilor, Szántó Árpád.

Protestatarii speră că autorităţile vor ţine cont de obiecţiunile unuia dintre sectoarele care a susţinut economia în plină pandemie.

"Guvernul trebuie să se gândească la noi, că fără camioane nu face absolut nimic. 80% din marfa care se aduce spre România se aduce pe transportul rutier. În pandemie, când alţii au stat acasă, noi am lucrat", a spus un conducător auto.

"Să le fie ruşine!"

Protestul transportatorilor bihoreni a obligat orădenii să aleagă rutele prin oraş, ceea ce a provocat ambuteiaje în lanţ în sensul giratoriu Dacia cu Decebal, pe strada Oneştilor la intersecţia cu Barcăului, în sensul giratoriu de al intersecţia străzilor Primăriei, Decebal şi Calea Aradului şi în multe altele.

Aglomerarea traficului la oră de vârf a stârnit nemulţumirea orădenilor care se pregăteau să plece la cumpărături ori direct la drum pentru mini-vacanţa de Rusalii.

Protestul a făcut valuri pe reţelele de socializare. Parte din internauţi au susţinut cauza şoferilor. "Bravo lor! S-au săturat să fie bătaia de joc a unor corupţi! Respect pentru toţi şoferii!", a scris pe Facebook un internaut. "Să le fie ruşine! Ar vrea să ia şi pielea de pe şoferi! Ruşine!", a transmis alt conducător.

Au fost însă şi internauţi care i-au criticat pe protestatari. "Să ajungi să stai pe centură o oră ca să faci un kilometru? România adică! Fix la oră de vârf şi-au găsit!", a scris un orădean. Şoferii au fost nemulţumiţi de faptul că traficul rutier a fost îngreunat la oră de vârf.

"Îi pedepsiţi tot pe cei care nu au nicio vină, pe «restul» din trafic. Multă minte aveţi... De ce nu blocaţi sediul ANAF?", a întrebat un şofer.

Protestul de vineri a luat sfârşit după ora 17, când maşinile de mare tonaj au început să se întoarcă la garaje.

Şoferii speră că în urma acţiunii, desfăşurată în paralel în mai multe oraşe din ţară, guvernanţii să îi cheme la negocieri. În paralel, transportatorii fac demersuri pentru a se constitui într-o organizaţie profesională care să le reprezinte interesele. Printre membrii fondatori se numără peste 30 de firme de profil din Bihor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
codul rutier
Nu ne deranjeaza daca au venituri mari. Practic fiecare meserie are specificul ei. Insa impozitarea este obigatorie in toate domeniile... o sa vada astia la pensie... banuiesc ca nici pilonul III n-au... Insa, impozitarea retroactiva este o porcarie. Sa gaseasca o alta solutie. Vor sa scoata bani de la soferii de TIR? OK. Se poate. Politia Rutiera sa mearga la datorie! (ca se plang ca au muncit in pandemie este ridicol... au stat intr-o cabina izolata... poate intalnirile cu curve erau asa de periculaoase pentru ei....)
Postat 19 Iunie 2021, 13:46 de sasi
Diurna nu e venit?
Se știe faptul că diurna e un salariu mascat, o formă de plată găsită de patroni pentru a evita impozitarea. Adică minim în cartea de muncă și restul cică "diurna", mare șmecherie. Adevărata șmecherie va fi atunci când vor dori să iasă la pensie și vor vedea cât au cotizat.
Postat 19 Iunie 2021, 10:20 de Phoenix
Patroni de firme de transport::::))))
Tarani, needucati, cocalari, amatori de terase cu manele la frunza.
Postat 19 Iunie 2021, 00:12 de Sandu2100
Statul
Anaful ca de obicei execută ordinul primului ministru de a stoarce cât mai mulți bani de pe omul de rand. Ăștia la ce deficit bugetar si la ce datorii externe au cumulat vor impozita si aerul doar ca cei aflați în sistemele bugetare si de conducere sa si poata lua lefurile grase ,si protocoalele. Încă nu am vazut Anaful sa se i a la tranta cu multinaționale sau cu hipermarcheturile binecunoscute unde evaziunea e in floare.Oare de ce? Pt ca Iohanis si premierul ar fi tras de urechi de cei din UE? Asa ca tot pulimea va plății viata luxoasă a luminatilor parlamentari si bugetari. Sincer eu as fi sistat orice transport 24 ore ca prima măsură , cu siguranță Câțu știa ce are de facut fără doar și poate. Cum ar fi sa nu ai cele necesare o zi? Ati mai impozita diurna retroactiv oare...?
Postat 18 Iunie 2021, 23:47 de Adrian_Preda
Mentalitate de tirist!!!
Ce vina au soferii oradeni pt ce vi se întâmplă? Ati ales al naibi o ora minunata. Se vede ca nu aveti nimic in capu ala.Daca erati tari mergeati la București si va parcati in fata parlamentului,faceati acolo protest.Indreptativa spre o instanta de judecata. Soferii oradeni nu sunt de vina! Ati facut bani la greu si acuma va c__ati pe voi. Gasiti alta solutie in afara de a bloca traficul oradean. Rusine!!!
Postat 18 Iunie 2021, 22:09 de Jancsy
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON