URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Ianuarie 2020, 18:55

Centura care va ocoli Biharia, estimată la 49,6 milioane lei! S-a semnat acordul de asociere pentru identificarea finanțării

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reprezentanții Zonei Metropolitane Oradea și ai primăriilor din Oradea și Biharia au semnat joi, la Oradea, un acord de asociere pentru realizarea unei șosele de centură pentru comuna Biharia.

Centură de 5,6 kilometri

Potrivit unui comunicat la municipalității orădene, artera, cu o lungime de 5,6 kilometri, va asigura o rută ocolitoare către nodul rutier al autostrăzii Transilvania, menită să scoată traficul rutier din centrul comunei.

„Obiectul acordului de asociere prevede suportul tehnic și financiar al Zonei Metropolitane Oradea și al Primăriei Municipiului Oradea, în favoarea Primăriei comunei Biharia, pentru identificarea și asigurarea surselor de finanțare necesare pentru realizarea acestei investiții strategice metropolitane”, se menționează în comunicat.

Comuna Biharia are nevoie de sprijinul ZMO și al municipalității orădene având în vedere că investiția, cu un termen de finalizare de 17 luni, se ridică la 49,6 milioane lei cu TVA inclus. 

Potrivit Studiului de Fezabilitate, realizat de ZMO, centura ocolitoare va avea o lungime de 5,6 kilometri și va avea inclusiv o pistă pentru biciclete.

Importanță strategică

Pentru municipalitatea orădeană, centura ocolitoare a comunei limitrofe constituie un proiect strategic la fel de important ca pentru Primăria Biharia.

„DN19 are rolul de drum de legătură între Autostrada Transilvania și municipiul Oradea. După realizarea autostrăzii se va genera dublarea fluxurilor de circulație față de nivelul prezent, ceea ce, conform studiilor, va duce la blocarea circulației și la creșterea numărului de accidente în zonă”, a declarat primarul de Oradea, Ilie Bolojan.

„Drumul de centură va ocoli localitatea Biharia prin partea sa estică, pe un traseu parțial paralel cu traseul drumului național DN19, pe direcția nord-sud. Această centură reprezintă o alternativă la DN 19 Oradea - Satu Mare, degrevând comuna Biharia de congestionarea traficului în interiorul localității Biharia”, a spus primarul de Biharia, Nagy Gizella.

Cu pistă pentru biciclete

Șoseaua ocolitoare a comunei Biharia se va racorda în DN19 prin sensuri giratorii cu două brațe la ambele capete. Centura va avea trei sensuri giratorii intermediare și va traversa Valea Fâneața Mare (Valea Cosmo) pe poduri metalice cu deschiderea de 14,15 metri și înălțimea de 2,86 metri, capabile să susțină traficul greu.

„Drumul de centură va fi un drum de clasă tehnică III, corespunzător unui drum cu 2 benzi de circulație cu lățimea efectivă a părții carosabile de 8,50 m, alcătuit din carosabil de 7,00 m și două benzi de încadrare de 0,75 m care se aplică pe toată lungimea traseului”, se menționează în comunicatul Primăriei.

Șoseaua va avea o pistă pentru biciclete cu o lungime de 5,6 kilometri formată din două sensuri de circulație cu o lățime totală de 3 metri. Pe marginea arterei de circulație vor fi montați parapeți de siguranță.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
de la idei bune la implementari de compromis
e bine ca se face centura, e bine ca vor si pista pentru micro-mobilitate dar astfel pe piste pentru transportul alternativ sunt mai potrivite sa treaca prin zonele de densitate, prin centrul comunei, nu pe langa tiruri, pe centura
Postat 26 Ianuarie 2020, 21:37 de unu
Gizella
Numa meritul doamnei ar putea explica faptul ca centura nu a nimerit, "din greseala", ceva case ,pensiuni...ca-n Sinmartin
Postat 23 Ianuarie 2020, 19:20 de excalibur
Obiectivul proiectului și asocierii este ...
... identificarea surselor de finanțare necesare realizării unei centuri ocolitoare a comunei Biharia !?! Și apoi, după identificare ... cam fe urmează ?!? Ha, ha, ha ... AVE !?!
Postat 23 Ianuarie 2020, 19:10 de CrisDumi
Foarte bine
De mult timp trebuia o centura la Biharia, dar e bine și acum.
Postat 23 Ianuarie 2020, 19:02 de sandu1260
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON