URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Iunie 2021, 14:47

Bolojan și Birta vor terminal Cargo la Aeroportul din Oradea, pentru a deservi companiile locale care transportă mărfuri pe cale aeriană (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ținut la sertar din 2013, când Consiliul Județean Bihor a primit 14 hectare din fostul tancodrom de pe marginea actualei șosele de centură a Oradiei, proiectul realizării terminalului pentru transport de mărfuri al Aeroportului orădean revine în actualitate.

Actualul președinte, Ilie Bolojan, vrea un parteneriat cu Primăria, cu Aeroportul și cu Agenția de Dezvoltare Locală Oradea pentru găsirea unui investitor care să-l facă până în 2023, anul în care terenul trebuie restituit dacă această facilitate nu este realizată.

Dublu scop

Realizarea terminalului Cargo al Aeroportului orădean „este o necesitate”, a declarat marți președintele CJ Bihor într-o conferință de presă pe care a susținut-o alături de primarul Oradiei, Florin Birta, în condițiile în care în această zi aleșii din Consiliul Local, iar miercuri și cei Consiliul Județean sunt chemați să se pronunțe cu privire la încheierea unui parteneriat între cele două administrații, regia autonomă Aeroportul Oradea și ADLO pentru îndeplinirea acestui obiectiv.

Bolojan a explicat și de ce anume este necesară realizarea terminalului: pe de o parte fiindcă peste 2 ani urmează să expire cei 10 ani în care acesta trebuia făcut, conform unei Hotărâri de Guvern prin care, în 2013, o parte din fostul tancodrom a fost transferată din proprietatea statului și administrarea Ministerului Apărării în proprietatea județului și administrarea CJ Bihor, cu clauza restituirii dacă obiectivul nu este îndeplinit. „Noi nu vrem să pierdem această oportunitate”, a spus șeful CJ Bihor.

Pe de altă parte, a adăugat Bolojan, terminalul trebuie realizat pentru că „dezvoltarea capacității logistice este determinantă pentru dezvoltarea municipiului Oradea și a județului Bihor”, în condițiile în care numeroase companii din Oradea „își transportă o parte din componentele folosite în procesul de producție, componente mici cu valoare mare, pe cale aeriană, din Asia și din Germania”.

Paralelă cu parcurile industriale

Președintele CJ Bihor a arătat că fiecare dintre entitățile care ar urma să devină partenere pentru realizarea terminalului Cargo „se angajează să facă lucruri” care să permită îndeplinirea obiectivului cât mai repede.

Astfel, Consiliul Județean va vota miercuri pentru transferarea terenului din domeniul public în cel privat al județului, așa cum a făcut și municipalitatea când a înființat parcurile industriale în urmă cu un deceniu, „Primăria a rezolvat până acum problema de urbanism”, regia Aeroportul Oradea se va ocupa de racordarea amplasamentului viitorului terminal cu o cale de rulare la pista de aterizare-decolare și de obținerea avizelor birocratice, iar ADLO, în condițiile în care terminalul se va învecina cu Parcul Industrial Eurobusiness 2, „va facilita conectarea la infrastructura acestuia” (prin obținerea de avize, dar și realizarea de drumuri).

Cu licitație

Dacă atât Consiliul Local Oradea, cât și Consiliul Județean Bihor vor aproba parteneriatul, în ședința din luna iulie a CJ Bihor ar urma să fie publicat un anunț de licitație pentru ca un investitor privat să-și asume construirea terminalului Cargo. Optimist, Bolojan a spus că depunerea ofertelor ar urma să se facă într-o lună, iar în prima parte a lunii septembrie licitația să aibă un câștigător.

Firma va trebui să construiască o cale de rulare către pista de aterizare-decolare, o platformă pentru staționarea aeronavelor, precum și hale logistice.

„Testul de bază va fi licitația, dacă un operator privat va investi câteva milioane de euro își asumă niște riscuri”, a răspuns Bolojan la întrebarea privind gradul de interes al companiilor pentru transportarea mărfurilor pe cale aeriană, confirmând că „există un interes pentru a avea această facilitate cât mai aproape”.

„În 2023, Aeroportul, în afara zonei de pasageri, sper că va avea și această facilitate, care va contribui alături de celelalte la crearea condițiilor pentru dezvoltarea municipiului Oradea și județului Bihor”, a spus președintele CJ Bihor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
viziuni, interese
Tind sa cred ce spune KP, multe proiecte sunt copiate in Oradea inclusiv de pe vremea comunistilor. (ex. zona centru civic, centura) Daca se fac anumite modificari conform noilor vremuri nu e nimic rau, daca nu se tine cont de dezvoltare si vremuri viitoare este catastrofa.(exemplu cladirile ANR din Decebal, reabilitare gradina zoo, mai nou stadionul inghesuit langa polivalenta) Maine poimaine Nojoridul se va uni cu Oradea si va inghiti aeroportul. Cu sau fara cargo peste 10 ani va trebui mutat din motive de securitate sau vom convietui cu avioanele si dronele in cap.
Postat 30 Iunie 2021, 11:54 de scarbit
KP
Bine ca sa trezit habarnistul liberal, tu inca dormi, si tot prostii vorbesti
Postat 29 Iunie 2021, 21:13 de Sandu2100
"Ținut la sertar din 2013", așa vi s-a spus? Dar la prezentarea din Sala Mare a PMO, în 2007 pe tema mobilității, erau și jurnaliștii de la Bihoreanul. Ați uitat?
Proiectul de extindere a aeroportului orădean, cu terminal cargo în tandem cu cel de pasageri, are o vechime de aproape 14 ani. Conceputul a fost lansat încă din anul 2006, când discuțiile pe tema aeroporturilor regionale s-a purtat între primăriile Oradea și cea din Debrecen, alături de consiliile județelor Bihor și Hajdu-Bihar, dar și în prezența unor secretari de stat români și maghiari ai transporturilor. A venit apoi 2008, alegerile locale și câștigarea de către Bolojan a primăriei orădene. Și tot proiectul a fost astfel îngropat. Practic, s-au pierdut fix 13 ani de atunci, până când s-a trezit din adormire un liberal habarnist, incapabil să priceapă că Oradea nu se dezvoltă echilibrat, dacă nu se adaptează condițiilor regionale. 13 ani pierduți, dar și cele 110 milioane Euro pe care Comisia Europeană îi punea atunci la bătaie, prin Banca Europeană de Investiții, pentru tandemul aeroportuar Oradea (cargo&pasageri interni) - Debrecen (pasageri internaționali). Acum, reluarea în noile condiții de impact aeroportuar european înseamnă cu totul alți bani, pentru că Debrecen nu mai este interesat de colaborare și își face singur terminal cargo.
Postat 29 Iunie 2021, 17:57 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON