URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 27 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mă bucur că Prefectura s-a sesizat asupra situației mai mult decât scandaloase a flotanților, care, brusc, în an electoral, se mută la țară, unde, datorită numărului mic de votanți, pot influența decisiv rezultatul alegerilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
23 Aprilie 2024, 18:30

Blocaje la ieșirea din noul drum DX 16 pe autostradă spre punctul de trecere a frontierei Borș II. Iată din ce cauză!

Blocaje la ieșirea din noul drum DX 16 pe autostradă spre punctul de trecere a frontierei Borș II. Iată din ce cauză! foto Info Trafic Bihor / Kósa Norbert
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Șoferii care folosesc noul drum ce leagă centura Oradiei de Autostrada Transilvania se plâng de blocarea frecventă a unei porțiuni a acestuia, cu cozi lungi de TIR-uri. „Mașinile mici nu au pe unde depăși TIR-urile și trebuie să stea la coadă după ele 4-5 ore”, a semnalat un cititor BIHOREANULUI.

„TIR-urile blochează drumul”

„Fac frecvent drumuri Oradea – Budapesta, de când există drumul nou DX 16 spre Borș II merg pe acolo, dar vineri pe la ora 14 au fost cozi imense”, a scris marți un cititor redacției, precizând că de la polițiștii de frontieră a aflat că astfel de „cozi imense de TIR-uri” se formează „în fiecare marți și vineri”.

„Problema este că TIR-urile blochează drumul, deoarece la un moment dat există o porțiune care se îngustează la o singură bandă și mașinile mici nu pot și nu au pe unde depăși TIR-urile și trebuie să stea la coadă după ele 4-5 ore”, a adăugat șoferul.

Un alt șofer a publicat marți, pe grupul Info Trafic Bihor & Oradea, o fotografie care arată TIR-uri blocate pe șosea. „Drumul Expres nou este total blocat la intrarea pe autostradă”, a scris acesta.

„Drumul, pentru deplasare, nu pentru staționare”

Contactat de BIHOREANUL, șeful Secției Drumuri Naționale Oradea, Traian Bulzan, a confirmat că pe noul DX 16 se formează coloane de TIR-uri frecvent, nu neapărat marțea și vinerea, ci de fiecare dată când TIR-urile care ies din țară prin punctul de trecere a frontierei sunt ținute pe loc de autoritățile ungare.

„O singură bandă există pe DX 16 la bucla de urcare pe autostradă spre Borș II, iar pentru că autoritățile ungare întârzie procedurile de control la intrarea în țara vecină se formează cozi din punctul de trecere a frontierei până spre Biharia, lungi și de 3 kilometri. Problema nu este că bucla dintre DX și autostradă are o bandă, ci că pe acea bandă se opresc TIR-uri. Drumul a fost proiectat și construit să se circule pe el, nu să se staționeze. Dacă s-ar fi făcut bucla cu două benzi, s-ar fi staționat pe amândouă, nu se justifica să fie cu două benzi”, a spus șeful SDN Oradea.

Problemă de nivel înalt

Potrivit acestuia, cozile de TIR-uri vor continua să staționeze atât pe tronsonul A 3 din Borș II spre Biharia, cât și pe DX la legătura cu autostrada atâta timp cât autoritățile ungare vor îngreuna circulația vehiculelor. „Nu putem decât să sperăm că problema lentorii cu care își fac treaba autoritățile din Ungaria va fi rezolvată la un nivel înalt”, a adăugat Bulzan.

Cozile de TIR-uri apar, de altfel, și pe Șoseaua Borșului de fiecare dată când autoritățile din țara vecină interzic circulația vehiculelor grele cu ocazia unor sărbători, de pildă 15 martie, sau când încetinesc controlul de frontieră sub motivul unor defecțiuni în programele informatice. Pe Șoseaua Borșului, însă, TIR-urile sunt obligate să stea în cozi doar pe prima bandă din cele două ale drumului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Nu-i bai, mai facem 5 santiere, sa curga fundurile
Alt proiect care va necesita modificari si ajustari, ca toate marile realizari
Postat 25 Aprilie 2024, 12:39 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Sandu gaseste scuze si vinovati. Se stie ca sunt coloane de 5km de 20 de ani. Si tu faci o banda, fara sa te gandesti cum e cand e blocat de camioane. Deci cine e de vina atunci?
Postat 25 Aprilie 2024, 12:38 de vasi13
Ce să-ți povestesc!?
Numai maghiarii sunt vinovați, românii nu, serios? Ei bine, când lucrează maghiarul, nu lucrează românul...si invers. Restul afirmatiilor sunt praf in ochii păcălicilor.
Postat 24 Aprilie 2024, 19:27 de Maikeltroll
sanduivanov aka vasi13
Pt problema vameșilor Maghiari, Bolojan trebuia să-ți mărească taxele, și apoi iar comentai aiurea-n tramvai. În capul tău nimic nu e bine ca le face Bolojan și Birta. Dar Mang ce a făcut???? A fost în concediu cu Șandor Pasztor?
Postat 24 Aprilie 2024, 15:57 de Sandu2100
sandu tembelul copiator.
da e vina ungurilor de 20 de ani, deci se stie ca sunt coloane kilometrice, si atunci mai faci o banda in plus. Asta ar face un om normal la cap
Postat 24 Aprilie 2024, 14:29 de sanduivanov
sanduivanov aka vasi13
Așai ca Bolojan e de vină:::::)))) o vorbit Bolojan cu Maghiarii sa oprească campioanele ::::)))
Postat 24 Aprilie 2024, 12:58 de Sandu2100
Da' de unde...
Problemă??? Nuuuu!!!! Mai fac un DXX... adică un alt drum expres paralel...
Postat 24 Aprilie 2024, 12:45 de Taxi-driver
O singura bandă!!!
"nu se justifica să fie cu două benzi" spune șeful SDN Oradea... Unde am mai auzit asta? Si de cite ori??? Se spune ca desteptii invata din greselile altora, prostii din greselile proprii, iar cretinii nu invata niciodata nimic nici macar din propriile greseli... Faceti-le pe toate pe o singura banda si va fi bine in tara asta!!! Ginditi in jos nu in sus!! Doar ne indreptam spre anul 1980, nu spre 2080, ajunge o singura banda..
Postat 24 Aprilie 2024, 11:14 de TanarSiNelinistit
Mars in Teleorman
4-5 ore nu e nimic, daca nu va place mergeti in Teleorman. Alt proiect facut cu fundul, de parca nu se stia ca se formeaza cozi Kilometrice de camioane la vama, la asta nu s-au gandit cand au facut proiectul? Asa e cand ai proiectanti din alteorase, sau fara permis de conducere. Dar asa e cand nici marii zei care conduc orasul si judetul nu le-a picat fisa ca se va ajunge la blocarea soselei si accesului pe autostrada sau Dex.
Postat 24 Aprilie 2024, 11:05 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.594 RON
  • 1 EUR = 4.9744 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON