A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(https://cdn.ebihoreanul.ro/static/gallery_big/14 tramvai-aparat.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request

Filename: controllers/ebh.php

Line Number: 1077

Tramvaie cu card
URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 21 IUNIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Angela Lupşea, preşedinta Fundaţiei pentru Protejarea Monumentelor Bihor, conduce muzeele şi Cetatea oraşului cu rezultate modeste. În numeroase ocazii am veştejit-o considerând că e inadmisibil ca, la doi ani după finalizarea reabilitării, în fortăreaţă să nu se întâmple mare lucru. Acum, însă, trebuie să recunosc că Zilele Art Nouveau au fost o reuşită care, cred eu, i-a uluit până şi pe organizatori.
Zic şi eu
Adrian Cris
După 9 luni în care minoritatea celor 17 consilieri judeţeni ai PNL a fost egala majorităţii UDMR-PSD-ALDE, rămasă din septembrie 2017 tot în 17 reprezentanţi prin excomunicarea fostei preferate a şefului PSD Bihor, Ioan Mang, „parlamentul” bihorean a revenit săptămâna trecută, aşa cum a decis Curtea de Apel, la formula rezultată din alegerile locale de acum două veri. Miercuri, cu doar un vot împotrivă şi o abţinere, a fost validat cel de-al 18-lea echipier al alianţei, PSD-istul salontan Adrian Szatmari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Umorul e ca mâncarea - are mii de forme, gusturi și arome. Nimeni nu agreează toate bucatele de pe pământ. Plaja de preferințe culinare ţine, în cazul celor mai mulți oameni, de cultura locului în care s-au născut, de ce le-a gătit mama toată viața, de posibilitățile financiare, de zona respectivă, de educație și auto-educație, de tradiție și conservatorism.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi pe marginea scandalului legat de „atenţiile” pregătite de părinţi profesorilor de la Colegiul Naţional Emanuil Gojdu?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iunie 2018 a fost publicată în Monitorul Oficial o importantă decizie pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în recurs în interesul legii, prin care s-a stabilit, cu caracter obligatoriu, pentru viitor, că sechestrele dispuse în procesele penale nu pot influenţa drepturile celor care aveau anterior o ipotecă cu privire la bunurile sechestrate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Toxiinfecţiile alimentare sunt boli acute cu manifestări diareice, determinate de salmonele, stafilococi enterotoxici, clostridium perfringens, clostridium botulinum şi alţi agenţi patogeni. Cea mai frecventă toxiinfecţie alimentară este cea determinată de salmonele. Există peste 1.700 de tipuri clasificate de salmonele. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
În ultimii ani tot mai mulți tineri au început să-și lase barba să crească, generând o modă de impact global care a atins și România. Vedem pe stradă bărbați cu barbă stufoasă, spre deosebire de acum cinci ani, când moda încă nu prinsese amploare. În acest articol vom încerca să vedem ce stă la baza psihologiei acestui fenomen și de ce bărbații decid să-și lase barbă în încercarea de a atrage mai multe partenere.
16 Aprilie 2010, 16:23

Tramvaie cu card

Tramvaie cu card CA-N EUROPA. Sistemul E-Ticketing e folosit în multe oraşe europene, în unele locuri el permiţând utilizarea aceluiaşi "city-card" pentru transportul în comun, intrare la muzee, parcări etc. Directorul OTL spune că deocamdată pentru Oradea se doreşte implementarea unui sistem simplu, dar care ar putea fi updatat în timp
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Când orădenii vor urca în autobuz sau în tramvai, în loc să composteze biletul sau să ţină abonamentul la îndemână, vor scoate cardul şi îl vor apropia de dispozitivul de validare. Apoi, se vor aşeza. Căci aproape sigur vor avea loc!

Graţie unui sistem de monitorizare a numărului de călători, OTL-ul ar putea suplimenta vehiculele în orele de vârf, şi oamenii nu s-ar bate pentru un loc pe scaun. Acesta este scenariul propus de conducerea regiei, care vrea să introducă şi în Oradea sistemul de călătorie cu cartele electronice, numit E-Ticketing.

Carduri la toată lumea

14 istvan csuzi.jpgDupă ce în 2008 parcul auto al OTL a fost dotat cu sisteme GPS şi staţiile cu panouri electronice, directorul Csuzi Istvan (foto) vrea să continue modernizarea, înlocuind abonamentele şi biletele de hârtie cu carduri inteligente. Astfel, cele peste 120 de vehicule ale regiei ar fi dotate cu aparate de recunoaştere a cardurilor care funcţionează pe unde radio, numite RF-ID (Radio-Frequency Identification Data), şi permit validarea prin apropierea cartelei de dispozitiv.

Iniţial ar fi înlocuite numai abonamentele, iar biletele ar funcţiona în paralel cu cardurile, pentru ca apoi să fie eliminate şi acestea. Sistemul ar reduce costurile de tipărire a biletelor şi abonamentelor, cardurile fiind reîncărcabile şi valabile 2-3 ani.

Iar pentru că validarea va fi obligatorie şi în cazul posesorilor de abonament, regia va putea monitoriza la fix numărul de persoane care merg cu tramvaiele şi autobuzele. "Cu ajutorul softului vom avea datele corecte despre câţi pasageri avem în fiecare moment al zilei. Aşa vom putea suplimenta traseele în orele de vârf sau reduce intervalul de circulaţie a unor autobuze pe liniile necirculate. Creşte gradul de confort al călătorului", susţine directorul OTL, care spune că sistemul va stopa şi hoţia. "Comparând numărul biletelor vândute cu al celor compostate am descoperit că existau bilete falsificate. Sistemul cu carduri va elimina complet fraudele".

Primii paşi

14 aparat.jpgPentru a vedea cine utilizează traseele, noile abonamente s-ar diferenţia între ele: abonamente întregi, gratuite pentru pensionari şi studenţi, şi la jumătate de preţ pentru elevi. Odată cu noul sistem, OTL vrea să contabilizeze şi câţi din cei peste 48.000 de pensionari care primesc acasă abonamente gratuite le şi folosesc. Ei vor fi chemaţi la sediul ASCO pentru a-şi ridica noile carduri, apoi se va vedea câţi le utilizează.

Proiectul de călătorii pe bază de cartele este abia la început. "Vom face un studiu şi apoi vom întocmi caietul de sarcini. În vară vrem să facem licitaţia, iar din toamnă ar putea începe implementarea sistemului", explică directorul OTL.

Deşi Primăria a alocat 200.000 de lei pentru sistemul E-Ticketing, această sumă ar acoperi doar prima parte a lucrărilor. "Varianta simplă a unui astfel de sistem costă aproximativ 250.000 euro, dar am putea cere să îl plătim în rate sau prin redevenţă", calculează Csuzi. Regia ar putea să obţină fonduri şi prin proiectul european de colaborare transfrontalieră depus prin Zona Metropolitană, aflat în prima fază de evaluare. "Dacă proiectul va câştiga, OTL ar primi 100.000 de euro nerambursabili", spune Csuzi.

Odată ce regia va avea banii şi va începe lucrările, va fi doar o chestiune de timp până când orădenii vor avea un card în plus în portofel. Şi un mijloc de transport mai aerisit cu care să călătorească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
jumatate de adevar
Eu cred ca domnul director de la OTL a lasat sa se strecoare o mica minciuna sau acest articol nu a fost scris corect. Ideea ca toata lumea va circula pe scaun e foarte eronata. Uitati-va la orele de varf, lumea circula extrem de inghesuita si sa nu uitam ca la orele de varf se suplimenteaza mijloacele de transport. Deci concluzia la care trebuia sa ajunga acest articol nu e nici pe departe aceea ca mijloacele de transport vor fi mai aerisite... Deci o rog pe doamna Smaranda Chişbora sa rectifice macar online acest articol.
Postat 17 Aprilie 2010, 12:16 de Sorin
in sfarsit
in sfarsit, sper ca astfel sa scapam de tiganii borati si de pensionarii senili
Postat 16 Aprilie 2010, 22:26 de miroslav
pt monitorizarea oamenilor
am lucrat azi vara in timisoara si acolo au sisteme deastea. insa nu trebuie neaparat sa iti treci abonamentul prin fata aparatului, deoarece daca vine controlorul el iti ia cardul, si il duce prin fata "compostorului" doar ca sa vada cand iti expira sau daca e valabil pe linia respectiva, nicidecum daca l-ai compostat.
Postat 16 Aprilie 2010, 22:11 de polo
Monitorizarea oamenilor
De ce nu se pune si problema monitorizarii potiei? Cu astfel de carduri, regia va putea aduna date despre fiecare drum pe care X il face cu mijloacele de transport in comun. Se poate face apoi cu usurinta un orar al fiecarui calator, daca se doreste. Dreptul la intimitate ar putea fi violat.
Postat 16 Aprilie 2010, 18:08 de cititor
count display

FOTO BIHOREANUL

  • 'Apel către mafioţi: Căraţi-vă!'. Orădenii au ieşit din nou să protesteze, în faţa Prefecturii (FOTO / VIDEO)
  • Jurcuţ rade tot! Defrişat de speculanţii imobiliari, un deal din Paleu s-a prăvălit pe o stradă din Oradea (FOTO)
  • Statul paralel: Judecătorul orădean Ovidiu Galea, fost ofiţer de Securitate, suspendat din magistratură şi inculpat, a fost promovat la... Guvern (FOTO)
  • Dublu sau nimic! Bloc de 19 etaje în Oradea, construit printr-un proiect ambițios al magnatului Viorel Micula. Vezi cum va arăta! (FOTO)
  • Accident grav în Sîntandrei: Două persoane rănite, după ce un Audi s-a lovit cu un Peugeot (FOTO/VIDEO)
  • Gerovital, brandul nr. 1 în România, a deschis primul magazin în Oradea. Inaugurarea s-a făcut cu şampanie, o prezentare Eli Lăslean şi reduceri (FOTO)
  • Voluntariat. 20 de orădeni au plantat flori în piaţa Ferdinand într-o acţiune de înfrumuseţare a oraşului (FOTO / VIDEO)
  • Kirchweih la Palota: Micuţa comunitate de germani şi-a sărbătorit întemeietorul şi protectorul spiritual (FOTO/VIDEO)
  • Morţii cu morţii: Drumul între DN 79 şi cimitirul din Nojorid, presărat cu buruieni înalte de 2 metri! (FOTO)
  • Accident grav pe DN 1: Un bărbat a murit şi o femeie este în stare gravă, după ce o maşină s-a ciocnit cu un autocar (FOTO/VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON