URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când am văzut floarea taximetriei orădene comasată pe Centură m-am gândit că au făcut-o ca să se desolidarizeze de colegii lor giboni din Brăila, care au călcat în picioare un client pe principiul „mulți, dar proști”. Dar nu...
Zic şi eu
Adrian Cris
Deşi marginalizat pe lista PSD pentru Parlamentul European 2019-2024, orădeanul Emilian Pavel rămâne un soldăţel cuminte al Partidului, calitate în care a comis două noi trăsnăi. Una comică - pretenţia ca Guvernul Dăncilă (he-he!) să ţină încă 6 luni „preşedenţia” Consiliului UE, pe care Finlanda cică nu va fi în stare s-o preia, alta toxică - o laudă pe Facebook cum că „ne asigurăm că drepturile angajaților români din străinătate, și ale copiilor lor mai ales, nu sunt afectate de diverse politici populiste”.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am o mică plăcere perversă, nemărturisită până acum: îmi place să urmăresc mitingurile electorale. Acele întâlniri dintre "ne prefacem că ne pasă" şi "ne prefacem că vă credem că vă pasă" sunt o combinaţie irezistibilă ce te face să întorci capul, în timp ce, paradoxal, te atrage să priveşti mai departe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În 19 martie 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 76/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a stabilit că legea aplicabilă dreptului la repararea pagubei de către stat ca urmare a unei hotărâri de achitare ulterioare unei hotărâri definitive de condamnare este cea în vigoare la momentul rămânerii definitive a hotărârii de achitare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gastrita este o inflamaţie a mucoasei gastrice (învelişul interior al stomacului). Nu se poate vorbi despre gastrită ca despre o boală singulară, ci despre un grup de boli care au în comun modificări la nivelul mucoasei gastrice şi care se deosebesc clinic între ele.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Aprilie 2010, 16:23

Tramvaie cu card

Tramvaie cu card CA-N EUROPA. Sistemul E-Ticketing e folosit în multe oraşe europene, în unele locuri el permiţând utilizarea aceluiaşi "city-card" pentru transportul în comun, intrare la muzee, parcări etc. Directorul OTL spune că deocamdată pentru Oradea se doreşte implementarea unui sistem simplu, dar care ar putea fi updatat în timp
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Când orădenii vor urca în autobuz sau în tramvai, în loc să composteze biletul sau să ţină abonamentul la îndemână, vor scoate cardul şi îl vor apropia de dispozitivul de validare. Apoi, se vor aşeza. Căci aproape sigur vor avea loc!

Graţie unui sistem de monitorizare a numărului de călători, OTL-ul ar putea suplimenta vehiculele în orele de vârf, şi oamenii nu s-ar bate pentru un loc pe scaun. Acesta este scenariul propus de conducerea regiei, care vrea să introducă şi în Oradea sistemul de călătorie cu cartele electronice, numit E-Ticketing.

Carduri la toată lumea

14 istvan csuzi.jpgDupă ce în 2008 parcul auto al OTL a fost dotat cu sisteme GPS şi staţiile cu panouri electronice, directorul Csuzi Istvan (foto) vrea să continue modernizarea, înlocuind abonamentele şi biletele de hârtie cu carduri inteligente. Astfel, cele peste 120 de vehicule ale regiei ar fi dotate cu aparate de recunoaştere a cardurilor care funcţionează pe unde radio, numite RF-ID (Radio-Frequency Identification Data), şi permit validarea prin apropierea cartelei de dispozitiv.

Iniţial ar fi înlocuite numai abonamentele, iar biletele ar funcţiona în paralel cu cardurile, pentru ca apoi să fie eliminate şi acestea. Sistemul ar reduce costurile de tipărire a biletelor şi abonamentelor, cardurile fiind reîncărcabile şi valabile 2-3 ani.

Iar pentru că validarea va fi obligatorie şi în cazul posesorilor de abonament, regia va putea monitoriza la fix numărul de persoane care merg cu tramvaiele şi autobuzele. "Cu ajutorul softului vom avea datele corecte despre câţi pasageri avem în fiecare moment al zilei. Aşa vom putea suplimenta traseele în orele de vârf sau reduce intervalul de circulaţie a unor autobuze pe liniile necirculate. Creşte gradul de confort al călătorului", susţine directorul OTL, care spune că sistemul va stopa şi hoţia. "Comparând numărul biletelor vândute cu al celor compostate am descoperit că existau bilete falsificate. Sistemul cu carduri va elimina complet fraudele".

Primii paşi

14 aparat.jpgPentru a vedea cine utilizează traseele, noile abonamente s-ar diferenţia între ele: abonamente întregi, gratuite pentru pensionari şi studenţi, şi la jumătate de preţ pentru elevi. Odată cu noul sistem, OTL vrea să contabilizeze şi câţi din cei peste 48.000 de pensionari care primesc acasă abonamente gratuite le şi folosesc. Ei vor fi chemaţi la sediul ASCO pentru a-şi ridica noile carduri, apoi se va vedea câţi le utilizează.

Proiectul de călătorii pe bază de cartele este abia la început. "Vom face un studiu şi apoi vom întocmi caietul de sarcini. În vară vrem să facem licitaţia, iar din toamnă ar putea începe implementarea sistemului", explică directorul OTL.

Deşi Primăria a alocat 200.000 de lei pentru sistemul E-Ticketing, această sumă ar acoperi doar prima parte a lucrărilor. "Varianta simplă a unui astfel de sistem costă aproximativ 250.000 euro, dar am putea cere să îl plătim în rate sau prin redevenţă", calculează Csuzi. Regia ar putea să obţină fonduri şi prin proiectul european de colaborare transfrontalieră depus prin Zona Metropolitană, aflat în prima fază de evaluare. "Dacă proiectul va câştiga, OTL ar primi 100.000 de euro nerambursabili", spune Csuzi.

Odată ce regia va avea banii şi va începe lucrările, va fi doar o chestiune de timp până când orădenii vor avea un card în plus în portofel. Şi un mijloc de transport mai aerisit cu care să călătorească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
jumatate de adevar
Eu cred ca domnul director de la OTL a lasat sa se strecoare o mica minciuna sau acest articol nu a fost scris corect. Ideea ca toata lumea va circula pe scaun e foarte eronata. Uitati-va la orele de varf, lumea circula extrem de inghesuita si sa nu uitam ca la orele de varf se suplimenteaza mijloacele de transport. Deci concluzia la care trebuia sa ajunga acest articol nu e nici pe departe aceea ca mijloacele de transport vor fi mai aerisite... Deci o rog pe doamna Smaranda Chişbora sa rectifice macar online acest articol.
Postat 17 Aprilie 2010, 12:16 de Sorin
in sfarsit
in sfarsit, sper ca astfel sa scapam de tiganii borati si de pensionarii senili
Postat 16 Aprilie 2010, 22:26 de miroslav
pt monitorizarea oamenilor
am lucrat azi vara in timisoara si acolo au sisteme deastea. insa nu trebuie neaparat sa iti treci abonamentul prin fata aparatului, deoarece daca vine controlorul el iti ia cardul, si il duce prin fata "compostorului" doar ca sa vada cand iti expira sau daca e valabil pe linia respectiva, nicidecum daca l-ai compostat.
Postat 16 Aprilie 2010, 22:11 de polo
Monitorizarea oamenilor
De ce nu se pune si problema monitorizarii potiei? Cu astfel de carduri, regia va putea aduna date despre fiecare drum pe care X il face cu mijloacele de transport in comun. Se poate face apoi cu usurinta un orar al fiecarui calator, daca se doreste. Dreptul la intimitate ar putea fi violat.
Postat 16 Aprilie 2010, 18:08 de cititor
count display

FOTO BIHOREANUL

  • S-au turnat cei 92 de piloţi care vor susţine viaductul drumului rapid de la ieșirea din Oradea spre Biharia (FOTO / VIDEO)
  • Biciclete în aer, în fața Primăriei Oradea: Sute de bicliști au participat la „Critical Mass” (FOTO / VIDEO)
  • Accident grav pe DN 76, în Beiuș. O persoană a decedat, iar alta a fost preluată de elicopterul SMURD. Trafic blocat pe ambele sensuri de mers! (FOTO)
  • Bihorenii participă la atelierul de încondeiat ouă al Muzeului Ţării Crişurilor (FOTO)
  • Elevii de la Liceul Nicolae Bolcaş Beiuş, experienţă IT la malul Oceanului Atlantic (FOTO)
  • Accident în Oradea: Un taxi a ajuns cu roţile-n sus pe Republicii. Şoferul şi pasagera au fost transportaţi la spital (FOTO / VIDEO)
  • Cei mai buni elevi din ţară la biologie, reuniţi la Oradea (FOTO)
  • Sărbătoarea artelor: European Music Open aduce la Oradea o pleiadă de personalităţi (FOTO)
  • Haita Raksi: Un cuplu din Salonta îngrijeşte peste 180 de câini abandonaţi, într-un adăpost privat amenajat la marginea oraşului (FOTO / VIDEO)
  • Final spectaculos pentru centenarul Oradiei: Andra a cântat „tradițional”, soldaţii s-au retras cu torţe, iar artificiile au fost tricolore (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2268 RON
  • 1 EUR = 4.7581 RON
  • 1 HUF = 0.0148 RON