URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 25 SEPTEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cel mai tânăr cartier mamut al orașului este Nufărul. În perioada în care țăranii veneau la fabricile din Oradea să se odihnească, astfel că la coasă ajungeau gata osteniți, partidul comunist a decis să-i stabilizeze, și uite așa s-a născut cartierul Nufărul.
Zic şi eu
Adrian Cris
Condiţia minimă a comunicării este să existe un mesaj (un conţinut), un emiţător (care îl transmite) şi un receptor (care îl primeşte). Partidul care pune mai presus de orice "comunicarea" (cuvânt prin care, de fapt, înţelege propagandă şi atât) ignoră însă tocmai condiţia ei elementară: receptarea şi procesarea mesajului.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
După ce, zeci de ani, românii au plătit taxa de drum în prețul combustibilului, rovignete pentru drumuri și taxe de trecere pentru poduri, după ce au trecut ani mulți de la semnarea celui mai păgubos contract din istorie pentru România (contractul cu Bechtel, mulțumim Adrian Năstase!) fără ca cineva să facă pușcărie, după ce s-a furat din banii de drumuri ca-n filme, ei bine, după toate acestea, românilor li se cer din nou bani pentru a nu fi tratați drept animale și pentru a avea dreptul de a circula pe o șosea cu pretenții de autostradă. O adevărată taxă pe prostie!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre felul în care gestionează autorităţile combaterea pestei porcine africane?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 203/2018 privind măsurile de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, lege care a intrat în vigoare pe 24 august 2018, prevede că în materia contravenţiilor rutiere se va aplica, de la 1 ianuarie 2019, o nouă metodă referitoare la achitarea acestora.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Muşcătura multor specii de păianjeni produc iritaţie locală, iar unele specii pot produce intoxicaţii mortale. În SUA există 2 specii de păianjeni importante din punct de vedere medical: văduva neagră şi păianjenul singuratic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Se pare că minciuna îl poate face pe un politician să pară mai... autentic. Oamenii tind să vadă minciunile emise de un lider politic drept o tentativă a acestuia de a se lupta cu mâinile murdare împotriva unui sistem corupt; asta în pofida faptului că minciunile sunt sfruntate şi demistificate ulterior.
16 Aprilie 2010, 16:23

Tramvaie cu card

Tramvaie cu card CA-N EUROPA. Sistemul E-Ticketing e folosit în multe oraşe europene, în unele locuri el permiţând utilizarea aceluiaşi "city-card" pentru transportul în comun, intrare la muzee, parcări etc. Directorul OTL spune că deocamdată pentru Oradea se doreşte implementarea unui sistem simplu, dar care ar putea fi updatat în timp
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Când orădenii vor urca în autobuz sau în tramvai, în loc să composteze biletul sau să ţină abonamentul la îndemână, vor scoate cardul şi îl vor apropia de dispozitivul de validare. Apoi, se vor aşeza. Căci aproape sigur vor avea loc!

Graţie unui sistem de monitorizare a numărului de călători, OTL-ul ar putea suplimenta vehiculele în orele de vârf, şi oamenii nu s-ar bate pentru un loc pe scaun. Acesta este scenariul propus de conducerea regiei, care vrea să introducă şi în Oradea sistemul de călătorie cu cartele electronice, numit E-Ticketing.

Carduri la toată lumea

14 istvan csuzi.jpgDupă ce în 2008 parcul auto al OTL a fost dotat cu sisteme GPS şi staţiile cu panouri electronice, directorul Csuzi Istvan (foto) vrea să continue modernizarea, înlocuind abonamentele şi biletele de hârtie cu carduri inteligente. Astfel, cele peste 120 de vehicule ale regiei ar fi dotate cu aparate de recunoaştere a cardurilor care funcţionează pe unde radio, numite RF-ID (Radio-Frequency Identification Data), şi permit validarea prin apropierea cartelei de dispozitiv.

Iniţial ar fi înlocuite numai abonamentele, iar biletele ar funcţiona în paralel cu cardurile, pentru ca apoi să fie eliminate şi acestea. Sistemul ar reduce costurile de tipărire a biletelor şi abonamentelor, cardurile fiind reîncărcabile şi valabile 2-3 ani.

Iar pentru că validarea va fi obligatorie şi în cazul posesorilor de abonament, regia va putea monitoriza la fix numărul de persoane care merg cu tramvaiele şi autobuzele. "Cu ajutorul softului vom avea datele corecte despre câţi pasageri avem în fiecare moment al zilei. Aşa vom putea suplimenta traseele în orele de vârf sau reduce intervalul de circulaţie a unor autobuze pe liniile necirculate. Creşte gradul de confort al călătorului", susţine directorul OTL, care spune că sistemul va stopa şi hoţia. "Comparând numărul biletelor vândute cu al celor compostate am descoperit că existau bilete falsificate. Sistemul cu carduri va elimina complet fraudele".

Primii paşi

14 aparat.jpgPentru a vedea cine utilizează traseele, noile abonamente s-ar diferenţia între ele: abonamente întregi, gratuite pentru pensionari şi studenţi, şi la jumătate de preţ pentru elevi. Odată cu noul sistem, OTL vrea să contabilizeze şi câţi din cei peste 48.000 de pensionari care primesc acasă abonamente gratuite le şi folosesc. Ei vor fi chemaţi la sediul ASCO pentru a-şi ridica noile carduri, apoi se va vedea câţi le utilizează.

Proiectul de călătorii pe bază de cartele este abia la început. "Vom face un studiu şi apoi vom întocmi caietul de sarcini. În vară vrem să facem licitaţia, iar din toamnă ar putea începe implementarea sistemului", explică directorul OTL.

Deşi Primăria a alocat 200.000 de lei pentru sistemul E-Ticketing, această sumă ar acoperi doar prima parte a lucrărilor. "Varianta simplă a unui astfel de sistem costă aproximativ 250.000 euro, dar am putea cere să îl plătim în rate sau prin redevenţă", calculează Csuzi. Regia ar putea să obţină fonduri şi prin proiectul european de colaborare transfrontalieră depus prin Zona Metropolitană, aflat în prima fază de evaluare. "Dacă proiectul va câştiga, OTL ar primi 100.000 de euro nerambursabili", spune Csuzi.

Odată ce regia va avea banii şi va începe lucrările, va fi doar o chestiune de timp până când orădenii vor avea un card în plus în portofel. Şi un mijloc de transport mai aerisit cu care să călătorească...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
jumatate de adevar
Eu cred ca domnul director de la OTL a lasat sa se strecoare o mica minciuna sau acest articol nu a fost scris corect. Ideea ca toata lumea va circula pe scaun e foarte eronata. Uitati-va la orele de varf, lumea circula extrem de inghesuita si sa nu uitam ca la orele de varf se suplimenteaza mijloacele de transport. Deci concluzia la care trebuia sa ajunga acest articol nu e nici pe departe aceea ca mijloacele de transport vor fi mai aerisite... Deci o rog pe doamna Smaranda Chişbora sa rectifice macar online acest articol.
Postat 17 Aprilie 2010, 12:16 de Sorin
in sfarsit
in sfarsit, sper ca astfel sa scapam de tiganii borati si de pensionarii senili
Postat 16 Aprilie 2010, 22:26 de miroslav
pt monitorizarea oamenilor
am lucrat azi vara in timisoara si acolo au sisteme deastea. insa nu trebuie neaparat sa iti treci abonamentul prin fata aparatului, deoarece daca vine controlorul el iti ia cardul, si il duce prin fata "compostorului" doar ca sa vada cand iti expira sau daca e valabil pe linia respectiva, nicidecum daca l-ai compostat.
Postat 16 Aprilie 2010, 22:11 de polo
Monitorizarea oamenilor
De ce nu se pune si problema monitorizarii potiei? Cu astfel de carduri, regia va putea aduna date despre fiecare drum pe care X il face cu mijloacele de transport in comun. Se poate face apoi cu usurinta un orar al fiecarui calator, daca se doreste. Dreptul la intimitate ar putea fi violat.
Postat 16 Aprilie 2010, 18:08 de cititor
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Adio, Champions League! Baschetbaliștii de la CSM CSU Oradea au pierdut și meciul de acasă cu campioana Finlandei (FOTO)
  • Ziua internaţională a surzilor, sărbătorită printr-un marş cu mănuşi albe prin centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Sărbătoarea Recoltei: Ce bunătăţi sunt în Cetatea Oradea şi de ce a plecat un floricultor bihorean supărat acasă (FOTO)
  • Victorie la debut de nou sezon pentru echipa de handbal a CSM Oradea: 33-32 cu HC Szejke Odorhei (FOTO)
  • 'Puncte de vedere': În Cetatea Oradea a fost vernisată o expoziţie de imagini 3D din timpul Primului Război Mondial (FOTO)
  • 'Portretele Unirii' își așteaptă vizitatorii în Piaţa Unirii din Oradea (FOTO)
  • Deţinuţii din mai multe judeţe s-au întrecut la fotbal: Orădenii, pe locul II (FOTO / VIDEO)
  • Se toarnă fundaţia! Au început construcţia podului din strada Universităţii (FOTO)
  • Lucrările s-au terminat, ambuteiajele continuă! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost modernizată degeaba (FOTO)
  • Figaro și Lucifer, doi motani singuratici au ajuns de la Paris la Zoo Oradea (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON